Nord micro modular editor in XP

MacGyverGear

midi-life crisis
Wil een Nord Micro Modular aanschaffen.

Nu lees ik op de download site bij de systeemeisen voor PC dat voor besturing 95/98 of NT verreist is. Is deze informatie al tijden niet geupdate of draait de edit software gewoon niet in XP??

Draait wel in XP mogelijk moet je wel "compatibiliteitsmodus" inschakelen (dat ben ik even vergeten). Joris

Ja, draait gewoon in XP.... No problem, ik heb XP SP2 en de MM-editor altijd feilloos gedraaid

Bedankt allemaal :okdan:

Draai met SP3 maar dat zal geen probleem opleveren denk ik.

Wel vreemd dat die website niets vermeld over het compatibel zijn met XP dan.

Nee, draait hier prima op XP SP3. Ik heb wel een aparte MIDI interface (M-Audio MIDISport 2x2) die uit staat in m'n sequencer zodat de editor vrolijk z'n ding kan doen via die interface en de rest niet in de weg zit - er wordt nogal wat verkeer over de lijn gesmeten.

Nee, draait hier prima op XP SP3. Ik heb wel een aparte MIDI interface (M-Audio MIDISport 2x2) die uit staat in m'n sequencer zodat de editor vrolijk z'n ding kan doen via die interface en de rest niet in de weg zit - er wordt nogal wat verkeer over de lijn gesmeten.

Psies! ik had ook een MIDISport 2x2 :D

waren dat er niet maar 30.000 ?
Als je de twee andere archieven meetelt, die op soort geluid gesorteerd staan en daarmee eigenlijk een deel van het hoofdarchief verdubbelen, dan kom je tot ongeveer 42.000. Het hoofdarchief heeft er zo'n 33.000 en ik heb er nog een kleine zes duizend niet opgenomen.
Waarom niet? 30.000 is net zoveel als helemaal niets, want het is onhandelbaar. Er is er maar eentje die alles heeft gehoord en dat ben ik en ik weet zelfs niet wat er allemaal is :D Iets met bomen en bossen of zo...

Daarbij is wat je met een geluid doet ook nog eens zeer belangrijk, bijvoorbeeld de speelwijze, in welk octaaf en ga maar door.

In ieder geval de synth is beter gedocumenteerd dan menig andere synth...

Veel plezier!

Wout

Wil een Nord Micro Modular aanschaffen.

Nu lees ik op de download site bij de systeemeisen voor PC dat voor besturing 95/98 of NT verreist is. Is deze informatie al tijden niet geupdate of draait de edit software gewoon niet in XP??

Er bestond ook een alternatieve editor voor de Nord Modular. Weet zo snel even niet meer hoe die heet, maar misschien dat iemand dat even kan aanvullen.

Wtf!!! 42000 patches?? Heb die editor helemaal niet nodig :D nou ja.. ze moeten er wel in natuurlijk. :mega:

Duidelijk dat ie gewoon werkt op XP :)

Er bestond ook een alternatieve editor voor de Nord Modular. Weet zo snel even niet meer hoe die heet, maar misschien dat iemand dat even kan aanvullen.

Heb ik idd ook iets over gelezen.. open source iets geloof ik?? Heb zoveel gelezen gisteren weet het effe niet meer :o:... Zoals Wout het net al mooi verwoorde.. iets met bomen en bossen ;)

juist, nomad. Heb ik ook een tijdje gebruikt toen ik nog een Nord modular type 1 had. Was toen nog een beta-versie, maar misschien is het nu al volledig uitontwikkeld.

Mijn modular werkte ook prima met Vista en nu ook met Windows 7...

Back