Nord Modular editor beschikbaar voor Mac OSX

Misschien een stomme vraag: maar is die software ook te gebruiken zonder een Nord Modular? Zou fantastisch zijn, maar waarschijnlijk te mooi om waar te zijn :-)

Misschien een stomme vraag: maar is die software ook te gebruiken zonder een Nord Modular?
Wat wil je er mee doen dan?

Je zou het prima kunnen gebruiken om puur een design te maken. Screenshotje en een idee vast leggen.

Maar geluid zal er nooit uit komen :P

Ik dacht dat het zoiets was als BEAP van max. Of Automatonism in Pure Data. Helaas :-(

Ik heb ooit de demo-versie gedownload en die werkte wel zonder Nord Modular.

Laatst gewijzigd:
Maar dus enkel de demo kan gebruikt worden zonder Nord Modular? En de volledige versie niet?

Er is ooit eens een initiatief geweest om de Nord Modular G2 demo te reverse engineeren. Daar was een redelijk begin mee gemaakt maar zoals met de meeste van dergelijke projecten is dat een langzame dood gestorven.

Zou erg cool zijn, een native versie van de G2. Zou ik direct kopen!

De volledige versies van de NM en NMG2 zijn te gebruiken maar dan zonder geluid.
Klik op new patch, Dan krijg je een nieuw leeg veld. Daarop kun je modules zetten en doorverbinden. En saven. Voor de Demo versie deed ik dat veel in de trein. Thuiskomend verbond ik m'n laptop met de NM's en gaan met die hap. Met geluid.
Nu nog steeds veel met de NMG2Demo in de trein. Met geluid. Thuis dan met m'n hardware rode bakken. Binnenkort komt er weer een nieuw boek van mij uit voor de NMG2.

Dan koop je touch gewoon een virtuele modular ala NI Reaktor of die van Softube?

Op die laatste link van Roland kuit is de Nord modular editor al ingevoegd in een standalone wine applicatie en zouden moeten werken op osx, jammer mijn micro al verkocht om juist die reden.

This is the official Nord Modular Editor v3.03 adapted for Mac OS X. It is embed in a standalone Wine compiled App. That's why the app size is so big (around 550 MB). It contains all the Wine binaries so the app can run without prior install of Wine. It should work for both Nord Modular G1 and Nord Micro Modular.

Dik! Blij dat ik mijn micro nog heb.

Kan je ook met externe stepsequencers de interne step sequencer laten controlleren?

Begreep dat zonder software je er niet bij kan. Maar met een patch wissel zou je van pre recorded sequenced steps kunnen wisselen.

Zie het alleen niet zitten via de computer die steps te programmeren.

Dank!

Back