Heb sinds gisteren eindelijk m'n lang verlangde NEVE 8816 
Nu ben ik hem aan het aansluiten en alles werkt op zich perfect. Alleen ben ik op zoek naar wat de beste manier is voor intergratie in Cubase.
Ben nu op 2 manieren bezig geweest, ieder met z'n eigen voor- en nadelen. Maar ik ben benieuwd of er nog slimmere manieren zijn om dit naadloos in de mix te intergreren.
Voor de duidelijkheid, de volgende functionaliteit van Cubase dient intact te blijven, wil ik kunnen spreken van succesvolle intergratie
- Cubase "Export" functie (dus mixdown via de main mix)
- Control room (dus monitoring van de summed mix, WYHIWYG > What You Hear, Is What You Get)
Dit is wat ik tot op heden gevonden heb:
Scenario 1:
- Definieer 8 stereo OUTPUTS in Cubase connections en stuur deze naar de 16 inputs van de NEVE
- definieer 1 Stereo External input in Cubase connections en map deze naar de NEVE MainMix output
Dit werkt en ik kan de summed mix horen via de external input, maar dit heeft een aantal manco's
- Je kan geen export doen, export neemt namelijk een live input niet mee
- je moet een extra audiotrack aanmaken om de input op te nemen
- je kan niet meer mixen via je MAIN out, alle bus processing dient dus op de STEREO OUT 1-8 of op de External input te gebeuren.
Dit werkt dus wel, maar is voor mij niet WERKBAAR
Scenario 2:
- definieer 9 stereo external FX via studio connections
- op de eerste 8 connect je ALLEEN de output
- deze zet je ieder op een grouptrack
- de 9de connect je alleen de input
- deze zet je op de mainmix
Dit werkt, volledig MET latency compensation, WYHIWYG in de control room EN de Cubase mixdown functionaliteit blijft intact.
Waarom is dit dan niet ideaal?
- omdat je nog steeds subgroups moet defineren (i.p.v. outputs)
- omdat je daar nog steeds external FX in moet zetten
mijn vraag:
Heeft iemand nog betere ideeen om de routing in Cubase slim te gebruiken?
Nu ben ik hem aan het aansluiten en alles werkt op zich perfect. Alleen ben ik op zoek naar wat de beste manier is voor intergratie in Cubase.
Ben nu op 2 manieren bezig geweest, ieder met z'n eigen voor- en nadelen. Maar ik ben benieuwd of er nog slimmere manieren zijn om dit naadloos in de mix te intergreren.
Voor de duidelijkheid, de volgende functionaliteit van Cubase dient intact te blijven, wil ik kunnen spreken van succesvolle intergratie
- Cubase "Export" functie (dus mixdown via de main mix)
- Control room (dus monitoring van de summed mix, WYHIWYG > What You Hear, Is What You Get)
Dit is wat ik tot op heden gevonden heb:
Scenario 1:
- Definieer 8 stereo OUTPUTS in Cubase connections en stuur deze naar de 16 inputs van de NEVE
- definieer 1 Stereo External input in Cubase connections en map deze naar de NEVE MainMix output
Dit werkt en ik kan de summed mix horen via de external input, maar dit heeft een aantal manco's
- Je kan geen export doen, export neemt namelijk een live input niet mee
- je moet een extra audiotrack aanmaken om de input op te nemen
- je kan niet meer mixen via je MAIN out, alle bus processing dient dus op de STEREO OUT 1-8 of op de External input te gebeuren.
Dit werkt dus wel, maar is voor mij niet WERKBAAR
Scenario 2:
- definieer 9 stereo external FX via studio connections
- op de eerste 8 connect je ALLEEN de output
- deze zet je ieder op een grouptrack
- de 9de connect je alleen de input
- deze zet je op de mainmix
Dit werkt, volledig MET latency compensation, WYHIWYG in de control room EN de Cubase mixdown functionaliteit blijft intact.
Waarom is dit dan niet ideaal?
- omdat je nog steeds subgroups moet defineren (i.p.v. outputs)
- omdat je daar nog steeds external FX in moet zetten
mijn vraag:
Heeft iemand nog betere ideeen om de routing in Cubase slim te gebruiken?