Youtube tutorials MET geluid en tegelijk LIVE draaien.. hoe?

Riezz

Ooit... ooit komt het er van.
ok. dit is situatie

draai op scherm 1, tutorials voor Ableton LIVE via youtube, of rechtstreeks vanaf een tutorial DVD..
op scherm 2, wil ik Ableton zelf draaien, want dan kan ik de tutorial volgen..

maar dat werk niet..
ik vermoed dat het komt omdat mijn onboard chip (i know, even geen poen voor extern geluid) maar 1 applicatie aankan qua geluid weer te geven, maar is hier een achterdeurtje voor misschien?

dat ik dus zowel geluid vanaf Youtube (Chrome browser onder W7), of een willekeurig bestand en van Ableton zelf kan horen tegelijk?

of moet ik meerdere geluidskaarten erin hangen ? (wil ik eigenlijk niet.. )

ik vind die tutorials erg fijn namelijk en dan is het zo handig als je meteen mee kan prullen met Ableton :)

alvast bedankt
en mocht dit ergens anders al behandeld zijn,... dan hoor ik het graag

Kan je video importeren in Live? Ik kan in Sonar video importeren (bv bewaard met Keepvideo) en tegelijk een ander project openen. Ze kunnen wel niet tegelijk lopen (als ik in een project op play duw, stopt het andere), maar 't is al wat beter. Je kan afwisselend de video en je oefen project laten lopen. Misschien eens proberen of dat gaat in live ? Joris

@ pjoris het valt te proberen id.. maar gaat dat enkel op voor evt. bestanden die ik van een dvd kan plukken

@ Niel: er zit een 2e in, maar die wil ik liever niet meer gebruiken.. die is namelijk vrij rot, regelmatig foutmeldingen etc. etc

Je kan (of kon, laatste keer lukt me het ook niet) youtube videos capteren met keepvid en bewaren op je PC. Wellicht is er nu nog wel ergens een applicatie die dat kan ? Maar ik zou gewoon ergens een goedkope USB geluidskaart scoren. Een Tascam UL122 of zo moet toch cheap te vinden zijn? Joris

Ik heb het hier net geprobeerd met mijn Creative Soundblaster kaart of wat er hier ook mag inzitten. Werkt perfect samen. Ik gebruik wel ASIO4all als driver in Live. Misschien helpt dat? Hoewel mijn andere drivers ook gewoon samen lijken te werken...

In Cubase heb je een optie waarin je kan kiezen of de driver van je geluidskaart opgeëist wordt van zodra het venster actief is, of net niet (Release Driver in Background).
Heb je dit misschien ook voor Ableton, zo ja, misschien eens uitvinken?

De meeste onboard geluidskaarten van tegenwoordig kunnen toch moeiteloos meerdere simultane weergaven aan, lijkt me zo ... Sowieso is ASIO4ALL installeren een goede tip.

Die Windows-ondersteuning mag bij 99,9% van de geluidskaarten geen probleem zijn, dat is wat ik bedoel.
Indien wel -> ASIO4ALL, sowieso een betere oplossing als je een onboard geluidskaart wil gebruiken in een DAW, m.b.t. latency.

Die Windows-ondersteuning mag bij 99,9% van de geluidskaarten geen probleem zijn, dat is wat ik bedoel.
Indien wel -> ASIO4ALL, sowieso een betere oplossing als je een onboard geluidskaart wil gebruiken in een DAW, m.b.t. latency.
Waarom denk je dan dat er functies zijn zoals jou "Release Driver in Background" ?

Omdat window niet toelaat dat een geluidskaart door twee software pakketen tegelijkertijd wordt gebruikt (vandaar die "Release Driver in Background" functie in de software zelf).
Maar eenvoudigweg een mixer-functie inbouwen is al jaren te moeilijk voor dit OS.

Waarom denk je dan dat er functies zijn zoals jou "Release Driver in Background" ?

Omdat window niet toelaat dat een geluidskaart door twee software pakketen tegelijkertijd wordt gebruikt (vandaar die "Release Driver in Background" functie in de software zelf).
Maar eenvoudigweg een mixer-functie inbouwen is al jaren te moeilijk voor dit OS.

Kan zijn, ik heb de functie nooit nodig gehad.
Ik heb zowel onboard op Windows-drivers / ASIO4ALL gedraaid als extern op andere ASIO-drivers.
Het ene wel met een grotere latency dan het andere, maar nooit problemen gehad.
Chance, wellicht :).

Back