M-audio Venom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Al een tijdje kom ik op internet en in magazines de M-audio Venom tegen en in de eerste instantie trok hij mijn aandacht vanwege zn foeilelijke looks. Maar toen ik eens ging zoeken op youtube was ik aangenaam verrast. Het is toch best wel een dikke synth, mischien wel de eerste VA die echt "analoog" kan klinken.....

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze synth, en zoja hoe bevalt ie? Mijn interesse is mischien gewekt..

Heeft iemand al ervaring met de Venom, hij komt (vooral qua sound, lijkt mij ook het belangrijkste :)) goed uit reviews.

Wellicht even een werkende video.

en de verkoop video:

Dit klinkt zeker niet verkeerd!!!!!!! En de aanschaf prijs ook niet, zag net ergens staat 449 euro... mijn vraag is natuurlijk ook iemand al ervaringen hiermee...damn. dit is echt niet best als je al aan het twijfelen bent over aanschaf van een compacte va synth. spaar ze allemaal... wordt het denk ik...als ik er niet uit kom.

Ik zeg niet doen. Hij leek mij eventjes ook veel beter dan je zou denken, maar als je even door leest dan vind je veel verhalen over dat het vol zit met bugs en tekortkomingen en dat het vooral verkoop praatjes zijn allemaal.

Ik zeg niet doen. Hij leek mij eventjes ook veel beter dan je zou denken, maar als je even door leest dan vind je veel verhalen over dat het vol zit met bugs en tekortkomingen en dat het vooral verkoop praatjes zijn allemaal.

joh, dat die artiesten "meewerken" in die filmpjes die eerder gepost zijn weet ik ook wel, het ligt er nogal dik bovenop haha. Maar toch, het geluid van die venom is wel anders als dat van de meeste VA's, het is echt (of het lijkt echt) rauw !!

Enkel waar ikzelf extreem op afknap is dat je die editor PER SEE nodig hebt om bij alle paramteres te kunnen komen.

Je ziet reeds enkele maanden na release al redelijk wat Venoms terug te koop staan. Zegt volgens mij wel iets over de "kwaliteit".
Ik vind hem zelf, op basis van wat ik op YouTube kan horen, dun klinken. Het rauwe is in veel gevallen gewoon een distortion effect en de boel klinkt schel, hol en metaalachtig.
Ook het feit dat er met samples gewerkt wordt vind ik maar zwak. Dan koop je voor dat geld beter Omnisphere.
Dit is mijn persoonlijke mening, feel free om het er niet mee eens te zijn ;)

Is er niemand die deze synth heeft gprobeerd in de winkel, of thuis heeft staan? Ik zit eigenlijk niet echt te wachten op mensen die hun definitieve mening eiken aan de hand van een paar youtube filmpjes of negatieve forum posts, ik kan mijzelf namelijk niet voorstellen dat deze synth echt "zooooooo slecht" is.

ben ook benieuw of er hier gebruikers zijn met echte ervaringen met de venom, wil er ook meer over weten, kan hem wel voor een leuke prijs bestellen bij m'n muziekboer, maar goed bestellen = kopen dus. reclame fimpjes heb niet veel aan, elke producent wil met behulp van artiesten alleen maar verkopen, je moet het hebben van de gebruikers, de ervaringen. dus laat wat van je horen, positief/negatief, ben benieuwd!

Nou vandaag dus naar apeldoorn geweest, nou ik ging voor de blofeld natuurlijk, maar goed blofeld stonds als voorraad geboekt, maar was onvindbaar zowel de desktop als de keys versie. hhmmm... de vemom hadden ze er wel staan, wilde deze natuurlijk dolgraag uit proberen, aangezien deze mij ook wel leuk lijkt, ook al was het alleen al om wat erbij en tevens voor controller van de blofeld(die ook komt).

Maar goed, konden ze de adapter niet vinden..pfff.. echt, van allerlei adapter natuurlijk geprobeerd van andere synths, pas de stekker niet en toen, jawel had hij er 1 gevonden het stekkertje paste, ik zeg hem is het wel een goede, stekker past wel maar hoeft natuurlijk niets te betekenen of de adapter er goed voor is, hij bezig met de stekker, ik toch maar even achter die micron gekeken, 9V AC ipv 9 volt DC, die verkoper, die drukt ook gewoon de stekker in het stopcontact zet die hem aan, was gewoon 1 grote disco verlichting die hele venom, alles knipperde dan ook wat leds en display aan betreft... echt, ik zeg uit dat ding, dit is echt niet goed, dat kan toch niet ac in dc, hij zo als het niet goed was geweest, gaat die ook niet aan.. hmmm... Uiteindelijk kon hij de passende voeding niet vinden, dus heb hem helaas niet uit kunnen proberen, ben ik maar naar rijssen gereden, ook voor niets, maar goed, daar zat even met de winkel prijs 150 euro ook nog eens verschil tussen, maar goed, ik kon hem bestellen dat wel, de venom, maar ze legden er geen voorraad aan, ze wisten niet hoe dat ging lopen met de verkoop ervan. dus ga er van uit dat ze hem nog niet veel verkocht hebben.

Ik heb hem niet kunnen testen, maar toestenbord voelt zo goed aan, pitchbend en modulationweel, die voelen niet als "speelgoed", Potmeters, wel, die lijken me niet zo heel stevig, beetje rubberachtig, voelen een beetje aan als de potmeters, qua stevig heid, als de 01x om zo maar even te vergelijken.

Qua geluiden, staan verschillende filmpjes op youtube, ene keer denken van ja vettt en andere keer hmmm, twijfel, moet toch zien dat ik hem eerst eens ergen echt uitprobeer, durf hem eigenlijk niet zo zonder te proberen te bestellen.

Of reacties van eigenaren van hier, die hem hebben. maar lijk dat niemand hem heeft...

Ik heb 'm uitgeprobeerd een tijdje geleden bij Feedback R'dam. Ik was wel benieuwd na de reviews.
En ja hij klinkt vet... beetje te zelfs, ik vond alles een beetje overdreven klinken. Als eerste zoek ik bij zoiets waar je de effecten uit kan zetten want alles klinkt overdone.
Het keyboard en pitchbend voelen wel goed aan ja, knoppen redelijk. Het editten was vrij intuitief maar de pure sound staat me niet aan, niet mooi. Waarschijnlijk een kwestie van smaak.

Ik heb 'm uitgeprobeerd een tijdje geleden bij Feedback R'dam. Ik was wel benieuwd na de reviews.
En ja hij klinkt vet... beetje te zelfs, ik vond alles een beetje overdreven klinken.

Haha ik wist het :D, dank u !

Ik heb hem ook een tijdje geleden uitgeprobeerd. Ik vond hem erg vet, hij voegt echt wat toe aan het VA marktsegment. Ik vind hem echter zo lelijk, en de display zo onhandig dat ik hem daarom niet ga kopen.

Hij klinkt niet erg middel-of-the-road dance VA. Meer richting Prodigy, en veel (goede) distorted sounds. Heel anders dan alle andere VA's. Jammer van de kast.

Heb sinds vorige week een Venom. Bevalt tot nu toe erg goed! Heb nog niet heel veel tijd gehad om wat te experimenteren met de Vyzex editor, maar de presets klinken wat mij betreft best aardig voor die prijs!

De toetsen voelen goed aan, net als het pitchwheel en het modwheel. Maar de knoppen zijn voelen wel erg goedkoop aan en je moet er niet te ruw mee omgaan volgens mij. Het schermpje is qua tekst wel onduidelijk, maar patchnummer plus bank zijn wel duidelijk te zien, dus geen probleem daar!

Ik had alleen wel wat problemen met hangend geluid. Na een harde reset naar fabrieksinstellingen lijkt hij weer te werken, maar dat is wel erg slecht! Ik had het gevoel dat als je te snel aan de filter begint te draaien dat ie dan sneller blijft hangen, want ik heb het zo een paar keer weten te reproduceren. Ik had wel wat zitten klooien met de editor en heb misschien iets verkeerd ingesteld (wat niet zou moeten kunnen), dus ik hoop dat ie na de reset geen problemen meer geeft.

Al met al een leuke synth voor die prijs. Vooral het aantal patches staat mij aan. Alleen de preset multis kunnen me niet zo bekoren. Deze klinken allemaal erg hard en zijn veel te cheesy voor mij. En qua sound kan hij ook echt wel kwalitatief analoog klinken (zie Venom goes analog filmpje op Youtube).

En tjsa die looks... Daar word ik zeker niet warm van! Maar ik ga er heel wat plezier aan beleven!

Ervaring, heb m hier staan al meer dan een half jaar en moet zeggen doe mij maar gewoon een normale synth. De sound is echt wel vet maar de manier waarop hij werkt met die venom software is echt ruk. Iedere keer moetik dat hele ding weer opnieuw instlellen, automatisch pringt hij altijjd op multi mode met alleen de 1 & 2 open, alle kanalen naar de zelfde output die je weer moet verzetten wil je 4 kanalen via je DAW aanspreken. Echt een rommeltje, ding onthoud nix zelf als je de presets opslaaat, zet je je synth uit en aan ben je alles kwijt.

Ik moet nog wel wat meer pielen maar heb nog nooit zoveel met een synth lopen kloten als de Venom.

niw. als je iets nieuws wilt aanschaffen wat nog niet zo lang op de markt is dan kun je er vanuit gaan dat het nog vol zit met bugs en fouten. Maaaaar dan loop je wel "voorop" :-)

Heeft iemand sysex al voor elkaar trouwens daar kom ik ook niet echt uit namelijk

Ervaring, heb m hier staan al meer dan een half jaar en moet zeggen doe mij maar gewoon een normale synth. De sound is echt wel vet maar de manier waarop hij werkt met die venom software is echt ruk. Iedere keer moetik dat hele ding weer opnieuw instlellen, automatisch pringt hij altijjd op multi mode met alleen de 1 & 2 open, alle kanalen naar de zelfde output die je weer moet verzetten wil je 4 kanalen via je DAW aanspreken. Echt een rommeltje, ding onthoud nix zelf als je de presets opslaaat, zet je je synth uit en aan ben je alles kwijt.

Ik moet nog wel wat meer pielen maar heb nog nooit zoveel met een synth lopen kloten als de Venom.

niw. als je iets nieuws wilt aanschaffen wat nog niet zo lang op de markt is dan kun je er vanuit gaan dat het nog vol zit met bugs en fouten. Maaaaar dan loop je wel "voorop" :-)

Heeft iemand sysex al voor elkaar trouwens daar kom ik ook niet echt uit namelijk

Hij slaat wel degelijk presets op! Ik moet zeggen dat het erg onhandig is en dat ik er zeker ook problemen mee had in het begin.

Je moet in het tabblad bank zitten en dan alle patches selecteren en dan sync all (ofzoiets (in ieder geval onderaan)) klikken. Dan slaat ie alle patches op en onthoudt hij ook alle overige instellingen. Werkt perfect!

hmm als ik dit zo allemaal lees, werkt de synth nog niet echt lekker... Ik vind het ook nadelig dat je die computer editor nodig hebt en in mijn optiek is er dus weinig "performance" aan om eerlijk te zijn.

Maar dat geluid he.....

Ja het geluid is echt wel goed. Sinds kort is ook zijn ook die patches van de Venom goes analog online en die klinken echt supergoed! Hij heeft echt wel wat potentie in zich hoor deze synth! Geluid is erg dik!

Alleen die editor is inderdaad vrij irritant. De meest basis parameters zijn wel te veranderen zonder computer, maar echt sounds editen gaat niet zonder computer. Voor performance niet echt heel handig, maar als je je sounds van te voren edit dan kan je hem on stage zeker wel gebruiken. Een aantal extra knoppen zou wel heel erg handig zijn!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back