dit klinkt toch wel oké

Sidx8580

Muziekant
synthedit op zijn best mag ik nu toch wel zeggen...
De demo tune bevat alleen sounds uit me laatste creatie "sweet cristel"

Ik ben met dit project al ruim een aantal weken bezig, en ik moet zeggen ik vind deze goed klinken

Ik voeg bij deze de demo tune toe en de synth
ben erg benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Gijs

Attachments

• cristeldemo1.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 120
  • sweetcristel-jungle-strawberry.zip
    2 MB · Bekeken: 117
Vanaf 2:02 ofzo wordt t voor mij pas interessant!
Daar heb je echt wat gaande,. als je dat nou es op 166 bpm doet!!!
Dan gaat ie echt los,..
Beetje 606 hatjes er overheen,..
en vanaf daar vooruit!

daar kan je rare/vage/spacy geluiden mee maken, maar geen synthje voor een novice, wel voor een expert :geslaagd:
de delay in bijna elke preset vonnik wat minder maar mijn favo's zijn toch wel "drunk me solo", "iron strings", "smnh" en "wasteland"...
hij is gemiddeld qua CPU usage als ie al op monophone staat, polyphone resulteerd onherroepelijk in een overload 8D

Laatst gewijzigd:
Tnx voor de reacties :okdan:

De handleiding voor de synth is nog in de maak, waarin ook de opbouw en de conecties van de modules in worden beschreven(eg1 naar filter bijv)

Ik vroeg me ook af of er misschien mensen zijn die wat patches willen programmeren voor me synth,
Of ook een demo tune kunnen bouwen,

Het aantal skins gaat ook aangevuld worden, het zijn er nu nog twee de Strawberry fever en de Jungle skin.

Voor wat minder cpu gebruik kan je de release van de amp eg wat meer dicht draaien, en bij de 5de modulatie slot de ingangen op None zetten, want bij het 5de modulatie slot zitten er reken modules achter deze kunnen soms nogal wat van de cpu af snoepen,

De synth kan vanaf nu ook gevonden worden op me website op de pagina projects.

Groetjes Gijs

wat nog een klein nadeeltje is bij de cristel zijn de draaiknoppen die je met de klok mee moet bewegen qua muis,
je kan beter ff in de txt files (die bij de knoppen horen) de boel aanpassen zodat de knoppen alleen verticaal met de muis kunnen worden 'controlled'...
Voor wat minder cpu gebruik kan je de release van de amp eg wat meer dicht draaien, en bij de 5de modulatie slot de ingangen op None zetten, want bij het 5de modulatie slot zitten er reken modules achter deze kunnen soms nogal wat van de cpu af snoepen,
dingen die je toch niet hoort moeten eigenlijk meteen van het signaal pad worden uitgesloten zodat deze ook niet voor nix staan te calculeren,
misschien zijn buttons die een bepaalde sectie muten nog het slimst om er in te bouwen...

zo heb ik ooit eens een VSTi gemaakt waarbij er een LFO, S&H en Autobend sectie was die je met 1 druk op de knop kon uitschakelen...

veel mogelijkheden zijn uiteraard zeer interessant om een rijk pallet aan geluiden te verkrijgen maar het mooiste is nutuulk om met zo min mogelijk controls zoveel mogelijk te bwerkstelligen...

Laatst gewijzigd:
Alstu twee afbeeldingen :)

Sweetcristel-sratwberry%20fever.JPG

Sweetcristel-jungle.JPG

Ik heb nog even wat extra functies toegevoegd,

zo kan je nu ook lfo c syncen met osc a of b

de nieuwste versie kan gedownload worden op mijn website bij de projects pagina

https://www.musicforyourears.nl

@6trak

Ik zou idd bepaalde secties kunnen uitsluiten doormidels een knopje, om zo cpu te kunnen besparen.
echter heb ik nog niet zoveel last gehad van hoge cpu waardes met me muziek pc

Laatst gewijzigd:
Back