Jomox Mbase wil niet transponeren in Cubase

coltivatore

PUNCH
Ik heb een Jomox Mbase 01 aangesloten op mijn Fireface 800 geluidskaart. In Cubase 5 reageert de Jomox op inkomende midi signalen, maar slechts op 1 toonhoogte. De pitch mode op de Jomox staat goed ingesteld. Iemand een idee hoe het kan dat de jomox niet wil pitchen?

*stug mode aan*

Staat je pitch mode op zekers goed? Werkt de pitch CC dan wel?

Je moet de Jomox toch gewoon kunnen pitchen door de noten in de piano roll in te tekenen? Of kun je de jomox alleen laten transponeren door de pitch te automaten?

Hij heeft twee interne standen...
Uit de handleiding:

4.2. Split Mode < SM1 / SM2 >
<SM1> The bass drum is only played by standard note C1 with the
internally stored pitch.
<SM2> The bass drum is played over the whole keyboard, varying
the pitch of the VCO depending on the key pressed.
MBase01 12 Operating Manual
4.3. Pitch Mode < Lin / SEM >
<Lin> The bass drum pitch (the VCO frequency) is output as a linear
frequency over the keyboard in Split Mode 2 (see above).
<SEM> The bass drum pitch (the VCO frequency) is output in
musical semitone intervals over the keyboard. The usable range is
approximately 3 octaves. So it is possible to turn the MBase01 into a
little bass synthesizer, if you turn tune low and decay long. The long
decaying tone can now be played in melodies.

De split mode staat op SM2 en de pitch mode op SEM, het zou dan ook moeten werken maar dat doet het helaas niet :erm: Ook andere instellingen geprobeerd voor split mode en pitch mode maar dit helpt ook niet

Dan lijkt er weliets mis met je jomox......maar met CC's doet hij het wel, de pitch wijzigen?

Probleem is inmiddels gefixt :okdan: Had te maken met mijn Cubase dat moeilijk liep te doen. Herinstallatie van Cubase heeft het probleem opgelost. De Mbase draait nu prima, moet wel zeggen dat de sound net niet helemaal mijn ding is, toch anders dan een 909. Bedankt voor je hulp :)

Het is inderdaad geen 909.....heb zelf de Mbase11 en daar ben ik meer dan tevreden over....mijn 909 gaat alleen nog mee naar livesets, omdat hij lekker hands-on erbij is:)

Back