Is het handig (en mogelijk?) om een Blofeld te koppelen aan een Novation ReMOTE SLII?

Tazlock

Nieuwkomer
Is het handig (en mogelijk?) om een Blofeld te koppelen aan een Novation ReMOTE SLII?

Hallo allemaal :doei:
ik ga morgen een Blofeld desktop ophalen.
Nou vroeg ik mij af of het mogelijk was de verschillende edit functies van de Blofeld te koppelen aan mijn Novation ReMOTE SLII 49 controller?

Is dat uberhaubt mogelijk?
En als dat mogelijk is is het dan ook wel raadzaam om te doen of blijft het editten op de Blofeld zelf toch het prettigst werken ..?

Ik zal me aan een antwoord wagen.
Heel kort door de bocht, als je die remote SL al hebt zou ik zeggen, go for it. Persoonlijk zou ik dan mijn filter en envelope parameters mappen zodat je de knoppen en menu's op de Blofeld alleen voor de oscillators en de modulatiematrix hoeft te gebruiken.
Als je hem speciaal voor de Blofeld aan wilt schaffen lijkt het me wat overbodig aangezien je op de blofeld zelf snel genoeg kan editten.
Wordt weer een ander verhaal als je er ook software mee aan wilt sturen natuurlijk :-)

Ik zit zelf ook langer in dubio over de Blofeld.. ik zoek op termijn een synth in de klasse 300-550 euro. Dan kom je snel uit op 2ehands bakken zoals nova/jp8080/nordrack etc. Echter, een blofeld klinkt retegoed vind ik (wat ik youtube hoor)... maar nadeel is dat je telkens moet werken via een menu en je niet overal dedicated knoppen voor hebt.

Ik ben zelf ook in bezit van een Novation SL 49 mk2.... dus dat zou wellicht een goeie oplossing kunnen zijn :)

Ik heb zowel een Blofeld (module) als een Remote SL en dat werkt allemaal wel.

Wat wel jammer is: als je iets edit wat momenteel niet op je scherm staat, dan werkt dat wel maar switched je scherm niet naar die parameter of zo. Als de parameter die je edit wel in je scherm staat, die zie je die live geupdate worden.

Als je een controller aan de Blofeld hangt, dan kan je natuurlijk ook nog steeds de interface van de Blofeld zelf gebruiken. Als je echter eerst op de Blofeld b.v. je filter aanpast en daarna op je controller, dan springt die wel ineens van de waarde die die op de Blofeld interface had naar de waarde die die op je controller heeft. Misschien dat dit in de instelling op te lossen is, heb ik me nog niet in verdiept (vermoed van niet).

Als je een controller aan de Blofeld hangt, dan kan je natuurlijk ook nog steeds de interface van de Blofeld zelf gebruiken. Als je echter eerst op de Blofeld b.v. je filter aanpast en daarna op je controller, dan springt die wel ineens van de waarde die die op de Blofeld interface had naar de waarde die die op je controller heeft. Misschien dat dit in de instelling op te lossen is, heb ik me nog niet in verdiept (vermoed van niet).

Is een setting van je novation ... je kan instellen dat ie hem oppikt vanaf de waarde van de synth of dat ie zoals nu bij jou gelijk naar de remote knop waarde springt! :okdan:

Is een setting van je novation ... je kan instellen dat ie hem oppikt vanaf de waarde van de synth of dat ie zoals nu bij jou gelijk naar de remote knop waarde springt! :okdan:
Als je aan de knoppen van de Blofeld zelf draait weet de Novation controller dat niet. Als de Blofeld een midi out poort had dan zou de Novation controller mogelijk nog iets kunnen doen met midi messages die de Blofeld stuurt, maar die heeft de Blofeld niet.

Ik heb even in het menu van de Blofeld zitten graven, maar je kan niet zoiets als 'takeover mode' in Live instellen. De Blofeld zelf heeft dat ook niet nodig, aangezien die encoders ipv pots gebruikt (afgezien van de volume knop).

De functionaliteit die je hierboven beschrijft (bij Live moet je hiervoor 'takeover mode' op 'pick-up' zetten) zit wel in de Novation controller, maar werkt alleen als de Novation controller de enige is die met een waarde zit te rommelen.

Anyway, dat verspringen van die waarden zou alleen op moeten treden als je zowel de knoppen op de Blofeld als de Novation gebruikt. Niet zo erg als je lekker thuis aan het tweaken bent, maar minder als je optreedt oid. Voor de rest zou het volgens mij perfect moeten werken. :biertje:

Back