Het loshalen van de toetsen blijkt heel erg mee te vallen.
Eerst moet de kast open en het toetsenbord worden losgeschroefd.
Daarna kan je het overeind zetten en indien gewenst de toetsenbordsnoertjes losmaken
Met een klein schroevendraaiertje (ik heb een torx gebruikt) kan je op het ontgrendelingsmeganisme van de toets drukken.
Zwarte toetsen moet je omhoog trekken, witte toetsen omlaag, (hiervoor is het handig als je toetsenbord een beetje vrij van de tafel staat zodat die toets omlaag kan)
Na een paar toetsen los te hebben gemaakt, zie je de contactrubbers, die kan je vrij gemakkelijke loshalen.
Het zwart heb ik een beetje schoongemaakt met spiritus, evenals de contactrubbers aan de binnenkant (niet op de foto)
Rubbers zijn makkelijker te monteren als de drukpuntjes een beetje vochtig zijn (bijv met sprititus) met torx schroevendraaiertje de contactrubbers weer vastgedrukt, en alles weer terug gemonteerd. (gaat heel makkelijk allemaal)
Alleen, in mijn geval hou ik toetsen met een verkeerde velocity, ik weet nu ff niet waar dat hem in zit.
Verder heb ik ook sterk last van een tremolo die nogal heftig werkt, depth en speed gaan van heel langzaam naar heel snel, en meer met een pulse beweging dan met een sinus beweging.
Ook de chorus lijkt zelfs een beetje vals te klinken, dus ik heb nog ff wat werk.
Ik ga vanavond proberen wat contactrubbers om te wisselen met de hoogste octaven want het probleem zit hem nu precies rond het middelste oktaaf.