voltage gear uit US via ebay?

joriz

aieto
ze hebben toch een ander voltage in Amerika?
mocht ik een geinig apparaatje kopen via ebay voor weinig gaat ie het dan wel doen hier?
Of moet je dan met de zoldeerbout en de schroevendraaier aan de gang :)

Ligt er helemaal aan wat voor apparaat het is. Soms zit er een universele voeding op of gebruiken ze een adapter en dan is het geen probleem.

Kun je er iets meer over vertellen.

er zijn converters/transformators voor.

Alleen zit je dat wel met het 50 en 60 Hz gekloot geloof ik...

Ik koop ook van die converters bij een zaak die vroeger tandy heette. Kosten 20 euro de stuk en heb ik nooit problemen mee gehad.

dilemma
als ik nou vertel wat het is dan kan dat in potentie de prijs opdrijven :)

is een nieuwig Roland apparaat, digitaal enzo. In de nieuwe roland folder staat bij de specs:

Power Supply AC 117/230/240

dus dan zou je dat vrij makkelijk met een switch om moeten kunnen zetten...

roland maakt geen universele adapters in ze spulllen volgens mij
dan moet je het met een exteren adapater van 220 naar 110 volt doen

Hoi,

heb nu dus een Roland SP 808 :)
moet hem nog krijgen enzo. Maar is een naar de SP 808 EX geupgrade bak met een 750 MB zip drive.

Volgens de specs heeft hij een voeding die AC 117V, 230V en 240V aan kan. Zou dat dan een geschakelde voeding zijn?
dus gewoon in het stopcontact prikken?

Volgens mij moet je heb wel eerst omschakelen anders doet hij plof (Ik heb het wel eens met een pc gedaan voor de gein).:D

nah weet nog zonet niet. Mijn MX8 werd ook geleverd uit de VS met mooie amerikaanse stekker etc. Wehehe was leuk maar gewoon normale voeding er op en hoppa hij loopt nog steeds als een trein... 9 van de 10 keer zal het apparaat gewoon blijven werken lijkt me.

nou.. als je 230V op een 110V aansluiting zet lijkt me dat niet de bedoeling (zet maar eens 10V op een 5V lampje..)

dat is nou juiste de vraag. Is het een simpele voeding vergelijkbaar met een lampje?
Of een geschakelde voeding die beide wisselspanningen aan kan?

de analogie met het lampje is zowiezo niet terecht, omdat de wisselspanning door de voeding wordt omgezet in een gelijkspanning van een paar volt. Omdat er op staat dat ie geschikt is voor 117, 230 en 240 volt zou je denken dat je er gewoon 240 op kan zetten, maar wie weet moet ie wel opgeschroeft en moet er een zekering worden vervangen of een switch overgehaald. weet het niet.

Overigens ga ik deze sp808 niet krijgen. Kutebay. Maar daarover in een andere post.

Back