Volumepotmeter Yamaha TG33

Heb je al eens gekeken bij Music Service Center (www.music-service.nl)?
Hier kun je ook parts voor o.a. Yamaha istrumenten als particulier bestellen.
Wellicht niet de de goedkoopste oplossing , maar je krijgt wel precies het goede type.

Ik heb nog eens zitten meten aan de potmeter.

Het is 100% zeker stereo en 10K. Maar er lijkt 1 gemeenschappelijke aansluiting te zijn. Zou ik dit geheel kunnen vervangen door 1 stereopotmeter waar ik dan 2 pennen aan elkaar soldeer? Ikzelf verwacht eigenlijk dat dit hetzelfde resultaat zou moeten opleveren. De potmeter zelf is namelijk echt onvindbaar. Ik verwacht dan ook dat het een bewuste keuze van yamaha is.

ik heb net Alps pots gekocht. 103 is 10K Ohm. dat wist je al.

de A is logaritmisch

en B staat voor linear

ik heb net Alps pots gekocht. 103 is 10K Ohm. dat wist je al.

de A is logaritmisch

en B staat voor linear

Zover was ik inderdaad. Zijn jouw exemplaren ook 5 pins?

Maar nu ik het zo bekijk lijkt het mij ook te realiseren met 1 stereopotmeter. Ik moet dan alleen iets verzinnen op de montage. Het enige wat ik bij de stereopotmeter zou moeten doen is pen 1 boven en pen 1 beneden aan elkaar solderen. Of zie ik dit fout?

Het enige wat ik bij de stereopotmeter zou moeten doen is pen 1 boven en pen 1 beneden aan elkaar solderen. Of zie ik dit fout?

lijkt me juist wat je zegt. is simpel uit het schemaatje af te lezen.

lijkt me juist wat je zegt. is simpel uit het schemaatje af te lezen.

In ieder geval bedankt. Door jouw tip kwam ik uiteindelijk wel in de juiste serie terecht.

Ik ga maar een stereopotmeter zoeken met ongeveer de juiste maten en die in de behuizing maken.

Of ik die 2 pennen daadwerkelijk aan elkaar moet solderen moet ik nog even bekijken. Er komen namelijk 2 kabels met 3 draden uit op het print je welke op het printje aan elkaar gesoldeerd zijn. Het printje vervang ik dan wel door alleen een potmeter met de 2 draden.

Back