Voyager of TI2?

relexted

-------------------------
Ik kom er maar niet uit. Heb ze beide getest.. maar kan niet kiezen... Snap dat de vergelijking moeilijk is maar het is de een of de ander op t moment..

Ik maak over het algemeen techhouse. geen trance.. Waar ga ik t meeste plezier aan beleven?

Vraag jezelf het volgende af, wellicht duwt het je in de juiste richting

- Heb je een monosynth of een polysynth nodig
- Analoog of VA
- allebei hebben ze goede hands on control, heb je baat bij het Ti gebeuren?
- Welke ligt voor jou beter in het gehoor..
- 1 part VS 16 parts multitimbraal
- Geen onboard effecten tegen diverse effecten
- Meer CV ''spul'' in huis ala moogerfoogers? De voyager heeft een uitgebreid scala aan in en outputs, dit icm met ander spul met CV geven je een hoog fun gehalte! Of het toepasbaar is voor je muziek is een 2e..
- 2e hands of nieuw? Een 2ehands voyager behoud goed zijn waarde, ook naar een paar jaar. Zodra de TI3 uitkomt zal de prijs toch aardig dalen van een 2ehands Ti1 of Ti2..
- Tot slot, welke synth vult het beste aan op wat je al hebt staan in je studio, het is imo het verstandigste om je beschikbaar geluidspallet te vergroten.

imo een appel of een peer, ze zijn beide lekker maar smaken anders. zijn totaal andere beesten.. En laten we eerlijk zijn., de één vind een appel lekker maar een peer niet en vice versa.

Boelie035; schreef:
Heb je een monosynth of een polysynth nodig?

Kan ze allebei gebruiken. Wachten op de TI3 en nu eerst de Voyager aanschaffen? Nog niet aangedacht.
Ik gebruik nu logic en een windows pc met een creamware scope kaart. Via Adat. Draait smooth maar mis net dat kleine tiny beetje extra in me sounds. En vraag me af of ik dan niet beter een TI kan aanschaffen om poly mooi te kunnne tweaken.. En mono geluiden vanuit the box te halen. Maar die Osc's van de software voyager variant zijn niet rotary. Snap je me probleem? :)

Ook een mooie oplossing is om een Voyager RME te kopen én een Virus Snow.. Als je beide echt nodig hebt.
Goed alternatief voor een Voyager RME is een Studio Electronics SE-1(x), maar dan mis je wel de CV in en outs.
Mocht je die toch niet gebruiken dan ook geen ramp..

Weet niet of je al een controller hebt maar als je een SE-1(x) icm met een Snow koopt dan heb je nog knaken over ook!

little phatty, komplete en fabfilter bundle

overigens.. hoe ziet de rest van je setup eruit dan?

Ik zou lekker in hardware investeren..
- Behoud beter zijn waarde
- Hoger fungehalte (tenzij je een muismuziekant bent..)

Verder zou ik niet voor een phatty en aan RME gaan.. waarom 2 monosynths aanbevelen?
Zit soundwise te dicht bij elkaar ook nog.

Wellicht handig om je gearlist ff te posten..?
Goede pc aanwezig?

virus TI is wel nice hoor echter ik vind de snow optie wel een goede, je maakt geen trance dus voor de stemmen heb je een TI2 niet nodig....

Wat betreft het geluid van een virus, ik houd er wel van, meer dan van vele eerder genoemde plugs.
Virus klinkt niet dikker of beter perse maar kan wel alle kanten uit, en door TI ook heel makkelijk en snel en er ziten gewoon heel fijne features op.

Voyager is gaaf ja, meer een aankoop voor altijd, hoewel een virus hoef je natuurlijk ook nooit te verkopen als er een nieuwere/beter is.

ik zou zeggen RME+virus snow

Een keuze die enkel jij zult kunnen maken uiteindelijk.

Als je zo twijfelt kun je best voor beide gaan. Ik vind dan RME + snow ook de mooiste optie.

Ik heb vaak op die Voyager zitten kwijlen, maar voor mezelf nooit kunnen verantwoorden om er een te kopen. Het is een fantastisch apparaat, maar het is wel super bare bones wat je krijgt voor je geld. Een synth met welgeteld 1 stem. Welliswaar 1 hele mooie stem, maar toch. Je betaalt wel de hoofdprijs en ik heb niet het gevoel dat ik het eruit zou halen. Ik zou wel het een of het ander kiezen en er vol voor gaan in plaats van 2 compromissen.

Thnx voor alle tips! Alleen die thaise SE-1(x) :?

Alles dat je met de Ti kunt maken haal je ook uit een pakket als Komplete.
Alles dat je uit de Voyager haalt haal je in principe uit geen enkele andere synth.

Kan me hier wel in vinden :) iig, RME is vandaag besteld hoor. :peukie:

Slome envelopes (beter op de X, maar het kan/moet nog sneller), alsnog veel functionaliteit in menu's verborgen.

Wel een hele mooie sound.

het meeste plezier?

een SH-101

zelf vind ik de fysieke interface van de phatty best klote. De overdrive is echter wel een voordeel tov de voyager. Je kan uiteraard bij de voyager voor de filter uit om zelf een overdrive te inserten, maar die van de phatty is wel erg goed afgesteld op de machine.

Slome envelopes (beter op de X, maar het kan/moet nog sneller), alsnog veel functionaliteit in menu's verborgen.

Wel een hele mooie sound.

Valt wel mee hoor menu is maar 1 laag. Dikke bak.

Qua monosynth heb ik liever 1 phatty en een Cwejman s1 ofzo 8~
Of de voyager uitbreiden met foogers...

Ik heb zelf ook NI spul maar ik vind een Ti toch lekkerder qua sound.....

Back