PC Audio opnemen met Motu 2408mk3

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem:

Hoe kan ik mijn PC audio output (zoals bijvb youtube,etc) opnemen met een motu 2408mk3 ?

Normaal is dit super eenvoudig, alleen met deze interface is het me nog niet gelukt.

Mijn situatie:
Alles gaat naar output 1-2. Deze is ook geselecteerd in windows als output en hoor ook gewoon geluid.
Als ik in Soundforge deze output 1-2 als record selecteer, komt er niets binnen (meters slaan niet uit).

Iemand een idee ? :eureka:

Ik heb dat min of meer opgelost door een uitgang van mijn mixer (waar de outputs van mijn geluidskaart op uitkomen), terug te routen naar mijn geluidskaart. Maar dat was meer uit luiheid omdat ik geen zin had me erin te verdiepen, er zal vast een veel slimmere manier voor zijn.

Ehr... output is geen input.
"output als record (input) selecteren.."

Voor youtube, soundcloud e.d. kan je ook http://offliberty.com/ gebruiken. Dan krijg je de audiofile gewoon op je HD. Daar gaat het je oom neem ik aan toch?

Nee het gaat om meerdere doeleinden.

Ik heb dat min of meer opgelost door een uitgang van mijn mixer (waar de outputs van mijn geluidskaart op uitkomen), terug te routen naar mijn geluidskaart. Maar dat was meer uit luiheid omdat ik geen zin had me erin te verdiepen, er zal vast een veel slimmere manier voor zijn.

Dit gaat als je een externe mixer hebt..

Iemand met een 2408mk3 die een oplossing heeft ?

Nou, ik heb een 828 mk3 en daar heb ik nog geen andere manier gevonden dan deze (alleen dan een output vd MOTU direct naar een input vd MOTU ipv een mixer ertussen). Zo staat t ook in de handleiding vd 828 volgens mij.

Geen idee of dit bij een Ultralite mk3 anders werkt, maar daar moet je de betreffende outputs aan de returns toewijzen. Deze kun je dan als inputs kiezen in de software waarmee je opneemt.

Ik patch op m'n 24I/O ook de Outputs van de kaart via de Mixer terug naar de Inputs van de Soundcard.

ok guys tnx voor de tips ik ga het proberen

Geen idee of dit bij een Ultralite mk3 anders werkt, maar daar moet je de betreffende outputs aan de returns toewijzen. Deze kun je dan als inputs kiezen in de software waarmee je opneemt.

Dat is ook min of meer wat ik deed op mijn EMU kaart. Daar zat een mixer in die je gewoon moest zien als externe mixer, waarbij de outputs van de computer de inputs van die mixer waren. Je kon op de outputs (mixer inputs) gewoon een Send inprikken en de return dan via ASIO weer binnen laten komen in de computer. Ik kan me niet voorstellen dat een veel duurder merk als MOTU dat niet (en beter) zou kunnen...

Ik heb even zitten stoeien met de Cuemix die bij de PCI-424 zit.

Hiermee kan ik alleen de inputs naar verschillende outputs sturen, maar niet andersom.

Het gaat om deze Cuemix:

cuemix.JPG

Het gaat dus NIETom deze cuemix die bij de 828mk3 zit:

motu-828mk3---2.jpg

Iemand nog suggesties ? :eureka:

niemand ? :stupid

Hoewel ik de Cuemix heb zoals afgebeeld als op het 2e plaatje....
Ik heb de Motu Audio Console nodig, die ziet er zo uit:

attachment.php

Bij 'return assign' kan ik dan kiezen uit alle analoge outs, S/PDIF en mix 1~8 (te configureren in de Cuemix zelf). Maar ik weet niet of jij ook de Motu Audio Console hebt op jouw kaart 8)

Attachments

• motu.JPG
    motu.JPG
    26,8 KB · Bekeken: 84
Back