Hoeveel kan je hebben?

Het zegt mij niet zoveel...meer spullen betekend niet automatisch betere muziek.
Al is het voor de freak wel kwijlen natuurlijk:-)
Heb je ook een link naar muziek van deze gast?

Valt wel mee hoor. Zo ziet mijn studio er ook uit...

Het is een hobby. Dat kun je op veel manieren invullen als het om instrumenten gaat. Muziek maken, voor de heb, gewoon omdat je het mooi vind ;-) repareren en verfraaien, verhandelen...

Ik zie steeds het argument terugkomen dat als je instrumenten bezit, dat je er dan muziek mee MOET maken. Dat hoeft dus niet. Als je postzegels verzameld, dan plak je die toch ook niet op een envelop om te versturen? Toch?

een post op synthforum betekent ook niet automatisch dat we het over goede muziek moeten hebben.

Ik vind muziek interessanter dan meuk;-)..maar allee ieder z'n ding.
Niets moet, alles mag...

net als Cikira ; heel veel gear en geen muziek maken :D

zijn maar enkele die ik wel interessant vind, memorymoog en zo, veel zou ik niet echt wensen , en ook mis ik mn zaken als minimoog , sh5, en crumar ds2 :D

ik vermoed dat een groot deel van de instrument, synth en plug-in ontwerpers/bouwers geen "goede muzikanten" zijn, maar mensen met ook andere interesses. Gelukkig maar dat zulke mensen er zijn, anders zaten alle "echte muzikanten", die alleen maar om muziek maken geven, nogsteeds met geitenbotten op cocosnoten te rammen. Ook Cikira programeert software en is erg betrokken bij de genoQs community. Als die mensen ook een verzamel woede hebben van synths dan zij het maar zo..wat mij betreft dan.

Tja, voor imposantere studios hoef je maar op Gearslutz of Muff Wiggler te kijken.
Los van een paar interessante bakken, vind ik er erg veel 'gruis' tussen zitten, en dan vaak dubbel ook.
Als je een beetje je best doet, koop je 75% wat daar staat binnen 'n half jaar op MP voor budgetprijsjes (de Jupiters, Prophets en Memorymoog daar gelaten dus).
Maar goed, ieder z'n meug. Liever dan dat het de kraakwagen in gaat...

naast het aantal dat op ruim 2 handen te tellen is zijn die synths allemaal van japanse makelij, dus voor die gast 'om de hoek' bij wijze van... het meeste is idd ook wel middle of the road spul... tsja, 2x Poly-61, 3x JU-106, 4x yamaha SHS-10's of zelfs 8x casio sampling keyboardjes is nutuulk een beetje overdreven...
Ik zie steeds het argument terugkomen dat als je instrumenten bezit, dat je er dan muziek mee MOET maken. Dat hoeft dus niet. Als je postzegels verzameld, dan plak je die toch ook niet op een envelop om te versturen? Toch?
dat vin'k toch net ff iets anders... postzegels zijn reedsch verbruikt en kunnen ververvolgens in een boek om nog eens lekker naar te turen... dat als je een vergelijking zou willen maken dan moet je dus een synth hebben die intern compleet op de eeuwige jachtvelden vertoeft maar waarvan de behuizing er nog redelijk uitziet zodat ie aan de muur kan om er nog eens lekker naar te turen...

dat vin'k toch net ff iets anders... postzegels zijn reedsch verbruikt en kunnen ververvolgens in een boek om nog eens lekker naar te turen... dat als je een vergelijking zou willen maken dan moet je dus een synth hebben die intern compleet op de eeuwige jachtvelden vertoeft maar waarvan de behuizing er nog redelijk uitziet zodat ie aan de muur kan om er nog eens lekker naar te turen...
Ach, als je boeken verzamelt is het misschien ook leuk om er nu en dan eentje van te lezen en voor de rest wat naar de bibliotheekkasten te staren. Als ik zelf te veel geld (en vooral te veel plaats) had kocht ik mij direct een verzameling synths. Al zou ik er maar een klein deel echt frequent van gebruiken. Maar dan zou ik die 13-in-een-dozijn-synths wel grotendeels achterwege laten.

postzegels, laven, smurfen

Zo'n enorme verzameling synths heeft niet veel meer met een muzikale hobby te maken. Denk ook niet dat deze man veel tijd heeft om meer te doen dan wat presets af gaan.

minder is meer, in de meeste gevallen

Citaat CgJoe : Denk ook niet dat deze man veel tijd heeft om meer te doen dan wat presets af gaan.
Dat heb ik nou ook, hoe meer synths hoe minder tijd je aan één bepaalde synth kunt besteden.

verzamelen is de overtreffende trap van consumentisme. We hebben misschien leuke snoezelige gedachten bij zo'n woord, misschien doemen er wat leuke beelden op in je gedachten van een of andere man-bijt hond reportage. Maar eigenlijk is het vrij triest om je hele huis vol te zetten met spullen, die je naar alle waarschijnlijkheid nooit volledig zal gebruiken.

Wat die man op z'n site heeft staan kan je tegenwoordig ook met een aantal vsti, misschien nog wel beter. Maar als dit het begin is van een synth museum is het wel weer tof, of dat anderen er ook nog mee kunnen experimenteren

Back