Cubase 5.5 instellingen worden steeds gedeleted

musicheaven

Ouwe rot
ik draai cubase 5.5 op w7 64 bit.
alles loopt erg vlotjes ENKEL:

elke keer als ik cubase terug opstart, heb ik de indruk dat al mijn instellingen terug gewist zijn. dus elke keer zijn al mijn keycommands, mijn vst-settings, ed gewoon weer weg.

Hoe komt het dat cubase dit doet? Dit is namelijk mega irritant en waarschijnlijk is het maar een kleinigheidje...

cubase

cubase

Ik vermoed, dat je een template moet maken.
Dus stel alles in zoals jij het wilt hebben.
Vervolgens save je dit als template.
Geef het een naam die je wilt.
Als je Cubase nu opstart, zie je je template naam en die kies je.
Voila, al je instellingen staan zoals jij het wilt.

Succes

druk op save en bewaar als "untitled" ?

je moet c5 opstarten als administrator onder W7, bij C6 gaat dit automatisch goed

hoi, neen is niet de zaken die je bedoelt met 'template' (tenzij we elkaar slecht verstaan); tenzij ik me vergis zitten zaken als audio inputs ed daarin wel vervat (in een template) maar gewoon het scannen van je vst's (en indien je er uitschakelt bij vst-instruments, dat dit blijft) en bv je keycommands zijn naar mijn weten (tenzij ik me dus vergis) nu template-)gerelateerd, maar zitten echt in de 'globals' van cubase.

het vreemde is dat cubase ze soms juist laadt (bv mijn keycommands) en soms helemaal niet.
Ook als ik niet specificeer dat cubase als administrator moet w uitgevoerd, laat hij ze soms wel, soms niet (raphie: wat is voor cubase het verschil uitvoeren als admin of niet?)

misschien blijven instellingen cubase ergens gesaved en raakt dat mapje soms zoek of zo? is echt megairritant, want ik heb cubase helemaal gecustomized en dat ik dat elke maal kwijtraak sucks big time..

volgens mij moet je 5 in 64 opstarten als admin om schrijfrechten te hebben

kzal zo nog es proberen..
dus dat heeft enkel belang indien je instellingen wil wegschrijven; of welk verschilt zit er bij cbase nog op tussen als admin uitvoeren en niet?

Back