Hoe herken ik een synth tov een keyboard.

Origineel geplaatst door Roel
dat zei ik

Aokay alle eer aan hem die het toekomt:D

Maar ik reageerde op jouw verhaal om de ROMplers. Ook dan kan je de bron wijzigen, met vaak zelfs nog meer klankkleurmogelijkheden dan een synthesizer die bijv. 4 standaard golfvormen herbergt.

;) was ook een speldeprikje hehe

als je in een rompler de klankkleur kunt wijzigen is het ook een synthesizer ja... mee eens

Nog een paar hints: (okee er zijn uitzonderingen, maar je kunt ze ook niet met 1 feature uit elkaar halen denk ik)

- een synthesizer heeft geen drumstel icoon bij elke toets en ook geen drum pads
- een synthesizer heeft toetsen van een formaat waar volwassenen zonder anorexia ook nog op kunnen spelen
- een synthesizer heeft niet per definitie preset 1 met de naam 'piano 1'
- op een synthesizer staat geen 'casio'
- een synthesizer werkt niet op batterijen
- een synthesizer heeft geen 'bass boost' knop
- een synthesizer heeft geen vast aantal instrumenten
- een synthesizer heeft wel een modulatie wiel en liever geen muziek standaard
- een synthesizer heeft geen preset namen gedrukt in het plastic
- en het is al gezegd: een synth heeft geeeeeeeeeeeeen speakers!

Eigenlijk vreemd: het lijkt wel een of een synthesizer meer niet heeft dan wel, ivm een keyboard :)
less is more!

Grote toetsen ? En de Yamaha CS-01 ???
Batterijen ? Weer die CS-01.
Muziekstandaard ? Roland Jupiter-4. . .
Speakers ? Alweer die kleine CS-01, DX-27S, en wat te denken van de Moog Sonic-6

Lastig verhaal, zoals al gezegd.

John :eureka:

Verder zijn de meeste synth en keyboard fabrikanten wel zo netjes om op een apparaat "synthesizer" of juist "keyboard" te zetten. Op de U20 staat "keyboard" op de Roland D20 staat synthesizer bijvoorbeeld.

Op mijn Roland E16 staat heel netjes 'Intelligent Synthesizer' :D (als iets geen synth is, is het dat ding wel hehe)

(Om ook maar even mee te doen met oude koeien uit sloten trekken)

Back