synth

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
He ik ben nieuw en heb een vraag!

Ik zoek een synth. Niet te duur, liefst nieuw, mar 2de hands is ook goed.

Wat wil ik ermee:

Ik wil de synth gaan gebruiken in samenwerking met mijn Yamaha RM1x. Ik hoef niet perse live te kunnen bespelen, wil alleen de geluiden in de sequencer kunnnen gerbruiken.

Eisen:

Multitimbraal (minstens 4 parts)
Er moeten goede bass geluiden in de preset staan
Er moeten verschillende Rhodes geluiden in de preset staan
Hij moet een redelijke polyfonie hebben

Mijn vraag:

Welke synth moet ik kopen (niet te duur graag)??? Ik zat te denken aan een Nordlead rack/table module. Misschien dat iemand anders een ideetje heeft?

Bij voorbaat dank

Ga is bij een muziekwinkel langs zou ik zeggen. Klinkt wat bot, maar er zijn zoveel mogelijkheden..

succes

Ja dat ben ik ook van plan, maar ik dacht dat ik het beter eerst even hier kon vragen dat ik enig idee heb om naar een bepaalde synth te vragen

Origineel geplaatst door Anglès
Ja dat ben ik ook van plan, maar ik dacht dat ik het beter eerst even hier kon vragen dat ik enig idee heb om naar een bepaalde synth te vragen

Kan ik me voorstellen. Maar toch denk ik dat dat de beste optie is!

Arv

Re: synth

Origineel geplaatst door Anglès
He ik ben nieuw en heb een vraag!

Ik zoek een synth. Niet te duur, liefst nieuw, mar 2de hands is ook goed.

Wat wil ik ermee:

Ik wil de synth gaan gebruiken in samenwerking met mijn Yamaha RM1x. Ik hoef niet perse live te kunnen bespelen, wil alleen de geluiden in de sequencer kunnnen gerbruiken.

Waarom dan geen module?

Eisen:

Multitimbraal (minstens 4 parts)

Alle nieuwere VA's en romplers kunnen dit.

Er moeten goede bass geluiden in de preset staan

Presets, bah :D. De beste sounds maak je/tweak je zelf.

Er moeten verschillende Rhodes geluiden in de preset staan

Rhodes? Realistische Rhodes?

Hij moet een redelijke polyfonie hebben

Definieer "redelijk".

Mijn vraag:

Welke synth moet ik kopen (niet te duur graag)??? Ik zat te denken aan een Nordlead rack/table module. Misschien dat iemand anders een ideetje heeft?

Een Nord Rack is redelijk financierbaar, maar ik weet niet of deze het goed doet qua Rhodes-geluiden. Ook is het karakter van het geluid misschien niet zo geschikt voor 'goede bas' - Nords klinken meestal een beetje 'koel'. Wat niet erg is als dat is wat je nodig hebt, maar bij Rhodes denk ik aan iets warmers, funky & zo.

Het probleem is dat het sterft van de synthesizers, en je zit hoofdzakelijk met 2 technieken opgescheept - VA en Sample-based. Wat voor basgeluiden zoek je? "Goed" is niet genoeg - wil je van zo'n zagende Snoop-dogg bassen, realistisch geslap, of fretless-spul?

Wil jij iets dat aan je eisen voldoet, dan denk ik beter dat je je wensen in 2 delen kan splitsen. Een van de halve-19" van Korg kan zorgen voor een hele lekkere EP alsmede nog een lading sounds, en dat combineer je dan gewoon met een machine die goed is in bas. Wil je een vette analoge bas, dan kun je misschien al voor 800 euro klaar zijn - 300-nogwat voor een Nord Micromodular die je helemaal vol doet laden met lekkere analoge basjes, en 400-nogwat voor de Korg.

Een gulden middenweg zou misschien gevonden kunnen worden in de nieuwere E-mu Vintage Keys module - volgeladen met Rhodes, maar ook met analogere sounds. Waar dan misschien wel wat bassigs voor je bij zit. Zat polyfonie en multitimbraliteit. Ook in keyboard-versie te krijgen.

Re: Re: synth

Re: Re: synth

Origineel geplaatst door Yoozer
Waarom dan geen module?

IS MOGELIJK

Presets, bah :D. De beste sounds maak je/tweak je zelf.

HEB JE GELIJK IN MAAR IK VIND HET TOCH OOK WEL MAKKELIJK

Rhodes? Realistische Rhodes?

LIEFST WEL

Definieer "redelijk".

POLYFONIE VAN 50 MOET GENOEG ZIJN

Een Nord Rack is redelijk financierbaar, maar ik weet niet of deze het goed doet qua Rhodes-geluiden. Ook is het karakter van het geluid misschien niet zo geschikt voor 'goede bas' - Nords klinken meestal een beetje 'koel'. Wat niet erg is als dat is wat je nodig hebt, maar bij Rhodes denk ik aan iets warmers, funky & zo.

IK ZOEK WEL FUNKY SOUNDS JA, IK MAAK DEEPHOUSE

"Goed" is niet genoeg - wil je van zo'n zagende Snoop-dogg bassen, realistisch geslap, of fretless-spul?

IK WIL HET ALLEMAAL, MAAR IN PRINCIPE IS EEN GEWONE ANALOGE BASS AL GOED

Een gulden middenweg zou misschien gevonden kunnen worden in de nieuwere E-mu Vintage Keys module - volgeladen met Rhodes, maar ook met analogere sounds. Waar dan misschien wel wat bassigs voor je bij zit. Zat polyfonie en multitimbraliteit. Ook in keyboard-versie te krijgen.

JA DAAR ZAT IK OOK AAN TE DENKEN, VALT MEE IN PRIJS. DENKT DAT DIT HEM WORDT, MAARJA IK KIJK NOG WEL, BEDANKT IIG

Ik denk dat je zoiets als een triton LE zoekt? zoek daar es op www.google.nl, wel best duur ding... ook niet mijn ding... er zijn trouwens nog veeeeel meer alternatieven...

wat dacht je dan van een goedkope sampler? Super combinatie met die rm1x, kosten 2ehands tegenwoordig ook geen ruk meer... lijkt me het beste... een yamaha a3000 bijvoorbeeld. :confused:

mijn antieke casio heeft een fijner toetsenbord dan de triton LE, ik raad 'm echt HEEL hard af als je geen goed masterkeyboard erbij wilt hebben.

Ik zou bijvoorbeeld een Roland JV-1080 of JV-2080 aanraden. Veel presets (ook veel Rhodes en bassen in alle soorten en maten), en als het niet genoeg is kan je 'm uitbreiden met expansion boards (met bijvoorbeeld Rhodes geluiden). Genoeg polyfonie (64 stemmig), en 16 parts multitimbraal. Dit zijn modules die zich al bewezen hebben in verschillende genres, en zijn goed verkrijgbaar (occasion).
Maar ik zou wel aanraden om eens te gaan luisteren bij een winkel, want er is inderdaad veel keuze.

Back