VariOS

Zeg ralph, ik begrijp wat je bedoelt. De meeste nieuwe Roland producten blinken inderdaad niet van de meeste revolutionaire ideeën. En er zit inderdaad ook veel beginnersspul tussen, dat in een uitgebreide studio niet echt op zijn plaats is. En nee, erg orgineel is 't meestal ook niet.

Maar al die vintage apparatuur, waar nu velen van ons zo gek van zijn, was nu ook niet bepaald revolutionair te noemen. En vaak ook beginnersspul! De SH synths waren zeker geen topsegment synths. En de opbouw van die synths, dat was ook niet erg orgineel te noemen. En de al vaker genoemde TB303/TR606 waren ook alleen bedoelt voor een gitarist die in z'n eentje ook wou kunnen spelen... De toprange uit die tijd, de Jupi's, moesten het ook vooral van hun sound hebben, niet van de fancy nieuwe synthese mogelijkheden.

Het vlaggenschip van nu, de V-synth, is gewoon een erg toffe bak met enorme mogelijkheden. Alleen de prijs is een struikelblok voor succes geworden denk ik. De SH201 sluit qua opbouw perfect aan bij de andere SH's, en heeft volgens mij ook dezelfde doelgroep. Ik ben erg benieuwd wat er van dat ding gaat komen; ik ben iig blij dat Roland nog substractieve synths met veel hands on control maakt! De VP550 vind ik best een gok van Roland om uit te brenken, en ook de MC808 lijkt me ook een kicken apparaat.
Al met al denk ik dat Roland gewoon nog steeds in de lijn zinnen waarin ze al meer dan 25 jaar in zitten: veel eenvoudige gear, en een paar topapparaten. Roland moet zich alleen proberen meer te onderscheiden qua sound; tegenwoordig is 't wat te veel één pot nat.

Om terug te komen op de VariOS: het idee is echt prima, alleen de uitwerking is niet geweldig. Het leek mij wel een platform voor Roland om op te kunnen experimenteren met nieuwe soorten synthese of iets dergelijks, maar dat is helaas uitgebleven. En daarnaast is de VariOS een beetje in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Omdat er nog niet veel plugins voor zijn gekomen, verkoopt ie niet zo goed. En omdat ie niet zo goed verkoopt, kost het voor Roland te veel geld om nieuwe plugins te schrijven... Het beste wat Roland zou kunnen doen is andere partijen op dit platform toelaten. Wat dat betreft heeft TC het stukken beter gedaan met de Powercore. Maar Roland zal de Variphrase technologie wel weer niet vrij willen geven voor andere partijen, omdat die er dan misschien mee aan de haal gaan.

Tja..ik snap dat de oude SH synths niet bij de top bakken hoorden..alhoewel...een SH-5 of 7 was toen echt the shit hoor...en ze wisten ook niet beter. Roland moet iedere keer teruggrijpen op de reputatie van machines uit lang vervlogen tijden...
Waarom noemen ze het een MC808...Er moet toch wel iets nieuws te verzinnen zijn...het blijven vaak romplers met minder uitgevoerde sample engines...Sorry ik ben er gewoon niet van onder de indruk...en de V-synth is wel leuk maar dat kan ik toch op mijn Mac...waarom moet ik daar een bizar dure hardware bak voor kopen...Geef me dan iets waar ik in de computer gebrek aan heb zoals veel hands on control of analoge filters of Virus TI mogelijkheden of weet ik veel...
Net als bij platenmaatschapijen,die publiceren ook alleen nog maar als het 100% nagerekend is en demografisch verantwoord. Het gebrek aan creativiteit draait de muziek biz echt de nek om...Waarom doet TC Electronic het wel goed..Omdat ze durf hebben en snappen wat er moet gebeuren. Ze hebben feeling met de markt.....
Japan heeft geen contact meer met wat muzikanten willen....het zijn echte hardware mannen en hardware is uit...niet meer populair...Een van mijn beste vrienden werk als test engineer bij Yamaha in London en neem maar van mij aan dat ze echt zitten te zweten bij Yamaha...alleen de high end digi mixers en de Motif voor de Amerikaanse religieuze markt loop nog een beetje.
Drivers schrijven kunnen ze niet..mLan is een flop....niemand koopt nog spullen van Yamaha...Iedere beslissing die ze nemen moet naar Japan voor goedkeuring en als het maar 1% afwijkt van wat ze in Japan willen dan gaat het de prullebak in..De DJ markt hebben ze gemist, de Pc/Mac muzikant heeft inmiddels andere merken gekozen...ze zijn echt in paniek bij Yamaha...

hmm..

hmm..

zo gaat dat nou altijd, net zodra ik iets van een merk koop blijkt het slecht met het bedrijf te gaan.

Of zou ik toch blij gaan worden met mijn nieuwe S90ES? De tijd zal het leren.

Overigens de link naar de muziekindustrie trekken vind ik beetje ver gezocht.

Kijk uiteindelijk komt er gewoon een punt dat de apparaten allemaal top zijn op hun specifieke gebied en zal de muzikant met zijn creativiteit het verschil moeten maken. Als je zit te wachten op de creativiteit van de producenten van de apparatuur ben je verloren..

Re: hmm..

Re: hmm..

Origineel geplaatst door Ensemble
zo gaat dat nou altijd, net zodra ik iets van een merk koop blijkt het slecht met het bedrijf te gaan.

Of zou ik toch blij gaan worden met mijn nieuwe S90ES? De tijd zal het leren.

Overigens de link naar de muziekindustrie trekken vind ik beetje ver gezocht.

Kijk uiteindelijk komt er gewoon een punt dat de apparaten allemaal top zijn op hun specifieke gebied en zal de muzikant met zijn creativiteit het verschil moeten maken. Als je zit te wachten op de creativiteit van de producenten van de apparatuur ben je verloren..

Dat klopt...als je met slechte apparaten een top nummer maakt dan kan je met goede instrumenten een wereldhit schrijven.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel

Korg probeert tenminste er nog iets van te bakken...Helaas ging iedereen de legacy collection illegaal downloaden en liet met in de winkel de controller op de plank liggen....Maak er dan een hele grote dongle van van die controller...duhhhh

Ze zijn alledrie zwaar aan het krimpen en verliezen ivm de strijd tegen de computer...

Ik niet en ik kan je verzekeren dat het zijn geld waard is, tenzij je graag illegaal te werk gaat. Indien dit zo is, kan je maar beter uitkijken, want als je muziek uitbrengt zal er een heleboel nagekeken worden denk ik.

Origineel geplaatst door trancemo6
Ik niet en ik kan je verzekeren dat het zijn geld waard is, tenzij je graag illegaal te werk gaat. Indien dit zo is, kan je maar beter uitkijken, want als je muziek uitbrengt zal er een heleboel nagekeken worden denk ik.

Nee jij niet...maar die 300.000 andere wel....En ja hij is 100% zijn geld waard..Ik vind de Legacy collection echt een top synth...De Polysix klinkt beter dan the real deal als je het mij vraagt...En die controller is ook cool...echt een mooi product..Aleen de meeste hebben hem gewoon geript en hebben schijt aan die controller...

TO vraagt zich ondertussen hoe meer 'offtopic' het nog kan worden.

Voor de goede orde....ik heb mijn Varios en alle plugins legaal ;)

Back