Daft Punk Around the World MicroKorg Patch

Crippless

Stamgast
Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen dus ik doe het maar hier.

Is er misschien iemand die de MicroKorg Patch van Around the World van Daft Punk heeft?

Ohja, sorry.. dat was ik vergeten te melden..

Ik ben op zoek naar het synthesizertje wat vanaf het begin eigenlijk de hele tijd blijft doorspelen (De hoogste synth dus)

Als je nou ontzetten slim bent doe je het volgende:

1: ga naar Youtube
2: zoek de video op
3: post de link in de thread, zoals dit

4: zet de tijd er bij: "hij fade in op 0:10 maar vanaf 0:26 speelt 'ie de melodie"
5: ???
6: succes!

Maarrr - Around The World is van 1997. De MicroKorg is van 2002. De MS2000 waarop de MicroKorg is gebaseerd is van 2000 of zo; in 1997 zal er vast een synthesizer gebruikt zijn om dit geluid te maken, maar de MK was 't dus niet. Wil niet zeggen dat het niet nagemaakt kan worden, dusss:

1: initialiseer de patch
2: zet oscillator 1 op blokgolf
3: gebruik de lowpass filter
4: laat de LFO (ik denk zo de triangle waveform) de filter cutoff moduleren, en zet deze laag
5: stel de LFO zodanig in dat 'ie steeds op hetzelfde punt start (dus niet free-running maar in fase)
6: even zoeken naar de juiste snelheid
7: beetje resonantie toevoegen
8: volume-envelope op 0 10 10 4
9: filter-envelope op 0 5 2 4
10: delay toevoegen

en dan zou je er zo ongeveer moeten zijn :)

Ahja!

Super, bedankt. Ik zal de volgende keer inderdaad wat duidelijker zijn in mijn post, ik had daar nu niet zo'n rekening mee gehouden :)

Nogmaals bedankt!

arp 2600 patch

Volgens mij is er ook iets met Velocity -> Filter cutoff, t ene moment is t filter wat snappier dan op andere plekken, ik weet niet of je op de Mk de velocity aan de cutoff kan koppelen

Ik heb nu de Velocity aan de Cutoff gelinkt en op +50 gezet.. Nu klinkt hij toch wel bijna exact als het origineel.. bedankt!

Back