Rhodes kopen

je vindt een plaatje op deze site:
http://rhodesrestoration.tumblr.com

bij "I also cleaned up the RCA jack/mount on the pickup rail:"

nog een remark: de klassieke Rhodes versterkermogelijkheden zijn of Fender Twin of Roland Jazzchorus, of helemaal clean door DI, met de sterke tip om in een mix te high-pass EQen op 300Hz omdat je anders alles platwalst met mids

Erg leuk, ik wil ook een Rhodes.

Heb een klein jaar terug 'n Mark I gekocht, was tot '84 van Willem Ennes en heeft daarna langere tijd stil gestaan bij de nieuwe en laatste eigenaar..

Heb toen ik em net kocht wat klein stem -voicing afstellingen gedaan maar heb er al heel veel plezier van mogen hebben.. dat heerlijke roezige laag-mid.. llove it :)

Onlangs heb ik em voor een opname wat nauwkeuriger gestemd. De pro piano-stemmer zal er wel anders over denken.. maar de standaard Cubase tuner plug-in deed zijn werk prima hier :)

Het belangrijkste is dat je een Rhodes vindt die goed bespeelbaar is. Goed getuned en afgesteld. Meestal kosten die ook meer. Je kunt er wel eentje vinden voor rond de 1000, maar dikke kans dat je dan nog extra geld kwijt bent om hem helemaal in orde te krijgen.

Dus zoek er een die onder handen is genomen door een expert. Rob Coops (een eersteklas eikel, maar hij maakt die Rhodespiano's wel tiptop in orde), EP- service of inderdaad die nieuwe gast in Utrecht (geen ervaring mee) staan in de regel wel garant voor kwalitatief goede piano's.

Heb zelf meerdere exemplaren gehad, zowel brak als volledig gereviseerd. Ik heb zelf de voorkeur voor een Mark I. En denk ook even over een goede preamp na. Dat is al een wereld op zich.

Succes,

OJ

Weet iemand hoe ik Rob Coops kan bereiken?

Onlangs heb ik em voor een opname wat nauwkeuriger gestemd. De pro piano-stemmer zal er wel anders over denken.. maar de standaard Cubase tuner plug-in deed zijn werk prima hier :)

Een Rhodes stemmen is een stuk minder tricky dan een piano. Geen noten met meerdere snaren. Geen stretch tuning.

Hallo allemaal,

Ik ben wel te spreken over Rob Coops zijn werk.
Maar ik heb geen (Rhodes) vergelijkingsmateriaal want hij is de enige die mijn Rhodes ooit heeft gedaan.

Mijn Wurlitzer is gereviseerd door EP-service in Schagen.
Daar ben ik ook erg over te spreken.

Back