DIY TR808 BD/SD/HH clone (stripboard versie)

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Tijdens een nachtelijke leessessie ben ik op dit TR808 stripboard clone project gestuit....
Het project is goed gedocumenteerd en met een aantal filmpjes op de site worden de resultaten geshowd...
De laatste update van de site was in juli 2009. Misschien is het project al een keer eerder gepost :)

Meer info .....(algemene site)
TR-808 BD pdf
TR-808 SD pdf
TR-808 HH pdf

Wie weet waag ik me er (ooit) aan ..... :P

Tijdens een nachtelijke leessessie ben ik op dit TR808 stripboard clone project gestuit....
Het project is goed gedocumenteerd en met een aantal filmpjes op de site worden de resultaten geshowd...
De laatste update van de site was in juli 2009. Misschien is het project al een keer eerder gepost :)

Meer info .....(algemene site)
TR-808 BD pdf
TR-808 SD pdf
TR-808 HH pdf

Wie weet waag ik me er (ooit) aan ..... :P

Thanks SMS :okdan: Was ook al aan het kijken naar een dergelijk project (om mee te beginnen) Duidelijke schema's dus :okdan:

ff een noob vraag hoor...

aangezien ik vrij veel tijd over hou over een paar maanden en me alvast wil verdiepen in dit soort projecten... waar kan ik (aangezien ik niet echt schema lezen heb gehad op school) het wel leren? ergens een goede site of ergens leesvoer wat ik kan bestellen? Het liefst in het nederlands... lijkt me sterk dat ik alle termen in het engels direct snap...

tips over het soldeer apparatuur zijn ook welkom natuurlijk ;)

ff een noob vraag hoor...

aangezien ik vrij veel tijd over hou over een paar maanden en me alvast wil verdiepen in dit soort projecten... waar kan ik (aangezien ik niet echt schema lezen heb gehad op school) het wel leren? ergens een goede site of ergens leesvoer wat ik kan bestellen? Het liefst in het nederlands... lijkt me sterk dat ik alle termen in het engels direct snap...

tips over het soldeer apparatuur zijn ook welkom natuurlijk ;)

Je kan zoeken naar het boek van Nicolas Collins, Handmade Electronic Music...
Ik krijg hem binnenkort binnen (cadeautje van mijn verloofde) :okdan:

de daadwerkelijke stripboard layout staat dus hier:

tr808_kick_433.jpg

En de rest van de parts list hier: http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?p=273645#273645

Ik zie het wel als een leuke uitdaging :)

Voor de originele layout moet je namelijk wel erg veel draadbruggen leggen. Daar ben ik niet zon fan van persoonlijk. Stripboard werkt veel fijner en sneller dan gaatjesprint. Je moet wel handig zijn in het onderbreken van sporen uiteraard..

Laatst gewijzigd:
Ik ga geloof ik morgen maar eens rondneuzen bij de electroboer in Eindhoven voor onderdelen. Die heeft zowat alles op voorraad. Ik hoop ook de potmeter voor mijn TG33

Voor de originele layout moet je namelijk wel erg veel draadbruggen leggen. Daar ben ik niet zon fan van persoonlijk. Stripboard werkt veel fijner en sneller dan gaatjesprint. Je moet wel handig zijn in het onderbreken van sporen uiteraard..
Bij de electro boer kun je voor een euro of twee zo'n speciale soort "schroevendraaier" daarvoor krijgen. Gaat heel makkelijk 8) (daar moest ik ook na een jaar of wat prullen met Stanley en X-acto achterkomen).

Toen ik nog in het mooie Hoorn woonde had je daar Klare, die zal ook nog wel het een en ander hebben.... misschien een optie :)

Copyrightprobleem TR808 printen

Copyrightprobleem TR808 printen

@manvsmachine: thanks, het echte stripboard schema is duidelijker en makkelijker omdat het echt veel draadjes scheelt :okdan:
als beginnende enthousiasteling haal ik het eea steeds door elkaar :P

Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Ik heb de printontwerpen van Sebastian Lindsteadt verwijderd omdat Synthforum geen toestemming heeft deze te publiceren. Printontwerpen vallen onder de auteurswet en mogen dus niet zonder toestemming werden gereproduceerd.

Een link naar zijn website is natuurlijk geen probleem: http://xlargex.xl.funpic.de/. De losse printen staan onder TR808 -> Instruments. Dat is mijns inziens ook netter dan klakkeloos zonder bronvermelding zijn werk kopiëren...

Bericht door een moderator:
Ik heb de printontwerpen van Sebastian Lindsteadt verwijderd omdat Synthforum geen toestemming heeft deze te publiceren. Printontwerpen vallen onder de auteurswet en mogen dus niet zonder toestemming werden gereproduceerd.

Een link naar zijn website is natuurlijk geen probleem: http://xlargex.xl.funpic.de/. De losse printen staan onder TR808 -> Instruments. Dat is mijns inziens ook netter dan klakkeloos zonder bronvermelding zijn werk kopiëren...

Geen probleem. Zal de volgende keer een linkje gebruiken. Wat is het auteursrecht toch altijd ingewikkeld :)

Geen probleem. Zal de volgende keer een linkje gebruiken. Wat is het auteursrecht toch altijd ingewikkeld :)

Jij had ze toch niet geplaatst? Of heb je een dubbelaccount? :smeris: :D

Niet echt hoor, over het algemeen mag je niet zomaar iets overnemen dat een ander gemaakt heeft. Da's niet echt ingewikkeld.

Meer persoonlijk vind ik het gewoon netter om naar de originele site te linken dan de printontwerpen hier over te nemen. Niet alleen naar de maker toe, maar gezien alle extra informatie die Lindsteadt op z'n site heeft staan (combi printen, tips over vervangende onderdelen, mods) is het ook voor de bezoekers hier veel interessanter dan wat losse PDF's.

Jij had ze toch niet geplaatst? Of heb je een dubbelaccount? :smeris: :D
nope geen dubbelaccount....
Je hebt gelijk.... linken naar een site is netter dan losse pdf's ....
ze kwamen van mn harde schijf en ik wist niet meer waar ik ze vandaan heb gehaald...

Ik heb zojuist de spullen gehaald en ga straks ook aan de slag.

Back