DIY TR808 BD/SD/HH clone (stripboard versie)

Ik heb zojuist de spullen gehaald en ga straks ook aan de slag.

Ik ben inmiddels al aan de slag. Let wel op met de richting van het IC. Die is niet duidelijk op de Layout. Als ik goed in het schema heb gekeken moet het ic dus met het nokje naar boven geplaatst worden, gelijk met bovenkant print.

:D

Ik ben inmiddels al aan de slag.
Laat je bevindingen even weten.....

Wsl dat ik er dit weekend mee aan de slag ga....
en dat vrij toevallig bijna alles ervoor in huis is.....

Ik sprak F'Biels en die heeft vanmiddag gelijk het Midi to Trigger circuit van Engineersatwork voor zn toekomstige 'modulaire drumbak' besteld... }:|

Mochten er mods mogelijk zijn willen jullie deze dan posten? :okdan:

Laat je bevindingen even weten.....

Wsl dat ik er dit weekend mee aan de slag ga....
en dat vrij toevallig bijna alles ervoor in huis is.....

Ik sprak F'Biels en die heeft vanmiddag gelijk het Midi to Trigger circuit van Engineersatwork voor zn toekomstige 'modulaire drumbak' besteld... }:|

Mochten er mods mogelijk zijn willen jullie deze dan posten? :okdan:

Dat zal ik doen. Ik zal voor het testen nog wel eerst een voeding moeten bouwen maar dat doe ik er meteen achteraan. Ik had toch nog een trafo met middenaftakking liggen en ik heb er gister een bruggelijkrichter + wat condensators en 78L15+79L15 bijgehaald dus dat komt wel goed.

Dan verwachten we natuurlijk wel een mooie foto collage hier op het forum toch? :okdan:

Er valt niet zo heel veel aan te zien op dit moment, het is een beetje een meerjarenplan. De eerste PCB zit min of meer in elkaar, de tweede moet ik nog boren, en de derde moet ik nog etsen. Heb het veel te druk met andere dingen :D

Attachments

• 808brd1.jpg
    808brd1.jpg
    91,6 KB · Bekeken: 76
.....het is een beetje een meerjarenplan. De eerste PCB zit min of meer in elkaar, de tweede moet ik nog boren, en de derde moet ik nog etsen.
wil je m zo goed als helemaal bouwen, doe je de pcb's helemaal selfmade enne heb je leuke mods, die je wilt delen, in gedachte? :)

Laatst gewijzigd:
iemand nog suggesties voor een drumsequencer die eenvoudig te bouwen is en geschikt voor het aansturen van deze printjes? ik denkt dan aan een drumsequencer op basis van digitale logica met 16 stappen

Deze is wel leuk www.beat707.com

Wat heb ik aan een midi sequencer als ik er eentje met drumtrigger uitgangen zoek? Dit project is totaal niet bruikbaar zonder midi to trigger converter.

Er valt niet zo heel veel aan te zien op dit moment, het is een beetje een meerjarenplan. De eerste PCB zit min of meer in elkaar, de tweede moet ik nog boren, en de derde moet ik nog etsen. Heb het veel te druk met andere dingen :D

:baco: Dan wel even de jaartallen vermelden :D

wil je m zo goed als helemaal bouwen, doe je de pcb's helemaal selfmade enne heb je leuke mods, die je wilt delen, in gedachte? :)

Die drie printen is een complete 808 (zonder sequencer). PCB's maak ik inderdaad zelf. Mods waarschijnlijk een paar van de site van Lindsteadt, dat weet ik nog niet. Ik heb een MB808 gehad, daar zitten een aantal van die mods standaard in, dus ik zie vanzelf welke ik mis straks.

Wat heb ik aan een midi sequencer als ik er eentje met drumtrigger uitgangen zoek? Dit project is totaal niet bruikbaar zonder midi to trigger converter.

Ik heb eindelijk deze besteld. Moet leuk combineren met mijn vacoloco Tron volgens mij.

Ik vraag me alleen af of het (on) verstandig is de uitgangen van die triggermodule (niet te bufferen met transistorretjes (?) Eigelijk weet ik wel zeker dat ik dat wel ga doen. Ik meen dat erbinnenkort een zak met 1000 bc547 op de knutselclub ligt en ja, daar moet je toch iets mee doen. En dan nog al die leds die er in moeten.....

Die midi-trigger heb ik ook. Vergeet niet dat de 808 voices in principe al twee buffertransistors op de triggers hebben zitten.

Merci, het gaat erover dat ik een midi->trigger eurorack module wil maken, patchbaar dus. Dan is het toch verstandig om de outputs te bufferen, toch?

Bericht door een moderator:
Ik heb de printontwerpen van Sebastian Lindsteadt verwijderd omdat Synthforum geen toestemming heeft deze te publiceren. Printontwerpen vallen onder de auteurswet en mogen dus niet zonder toestemming werden gereproduceerd.

Een link naar zijn website is natuurlijk geen probleem: http://xlargex.xl.funpic.de/. De losse printen staan onder TR808 -> Instruments. Dat is mijns inziens ook netter dan klakkeloos zonder bronvermelding zijn werk kopiƫren...

maar dit is toch ook al een copy van het orgineel of is hij toch anders gemaakt.

Back