EXS24 is het nix of ligt het aan mij?

bobaphat

Ouwe rot
Ik word echt helemaal moedeloos van die EXS24 softsampler, ik kan er gewoon niet mee werken, ik eet bijna mijn toetsenbord op van ellende.
De interface suckt gewoon te hard voor woorden, verder zijn er nog wat nadelen die ik op een rijtje zal zetten:
1 Het aanmaken van instruments kost teveel handelingen, je moet eerst een instrument openen,,, daarna new instrument, daarna saven, daarna moet je (als je hem kan vinden) die instrument openen en dan heb je hem pas. Leuk als je even 3 hihatjes wil proberen met een sample die je even van plaat hebt gehaald.

2. Het zoeken van samples,,, je kan niet even snel een sampletje voorbeluisteren in de program om te kijken of ie erbij past. Het selecteren van een sample gaat fucking langzaam, je moet elke keer weer je hele harde schijf door om die samples te vinden.

3. Het selecteren van instrument kanalen voor de afzonderlijke samples is een absolute horror. Je kan niet even snel een sampletje later toewijzen aan een ander kanaal.

4. Het gedoe met mappen, de samples staan los van de instruments. De kans is groot dat je heel veel samples dubbel waardoor binnen een mum van tijd je hele schijf vol zit met crap.

Ik kan echt niet overweg met de EXS hij inspireert me niet om lekker te freaken met beats enzo, ik begin echt vast te lopen, ik heb een alternatief nodig

Wat vinden julie???

Mischien overstappen op Contact of Hardware samplers???

Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

$$$$$

Ik ga dan ook echt veel parameters missen, die Logic plugins (vooral de eq,s) zijn volgens mij veel beter dan die onboard dingen van die Yamaha RS7000. Anders moet ik ook weer mengtafel kopen $$$$$

Oeps!:biertje: ik gebruik zelf een S2000 en een esi2000 en vind dat echt super werken alles gaat lekker snel geen gepruts met die muis en traage laadt tijden gewoon relaxed!! je kan alles lekker snel oversturen met SCSI via recycle ik zou niet anders willen.. (dat is mijn mening tenminste)

Maar jij gebruikt dan ook waarschijnlijk een mengtafel en hardware effecten

Wel een mengtafel maar geen hardware fx gebruik nog de fx uit mn samplers en synth's.. maar als je deze niet hebt dan word het verhaal natuurlijk een beetje anders.. als je het niet fijbn vinde werken dan kan je beter op wat anders ofstappen.. als je verder geen hardware hebt ofzo zou ik een andre soft sampler proberen voordat je je hele capitaal in hardware gaat investeren.

Re: Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

Re: Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

Origineel geplaatst door bobaphat
$$$$$

Ik ga dan ook echt veel parameters missen, die Logic plugins (vooral de eq,s) zijn volgens mij veel beter dan die onboard dingen van die Yamaha RS7000. Anders moet ik ook weer mengtafel kopen $$$$$

HUH heb ik nou een biertje :biertje: te veel op?? Of heb je je post verandert? :confused:

Re: Re: Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

Re: Re: Re: EXS24,,, DIE INTERFACE ARRRRGGGHHHH,ligt het aan mij??

Ja ik had een dubbele post gedaan sorry.

Die EXS is voor mij de enige softsampler waar ik mee gewerkt heb, en ik vind het helemaal nix. Mischien dat iets anders beter uitpakt, als dat ook niet werkt moet ik toch maar op hardware overstappen.

Hardware is echt veel cooler! 8) heeft meer feeling.. heb ook n tijdje reason gebruikt maar dat is het toch net niet je mist iets.. en tweedehands samplers gaan echt voor n prikkie tegenwoordig.. dus.....

:smeris: Deze thread gaat over de interface van de EXS24 softsampler, niet over software vs. hardware, blijf on topic!!:smeris:

Ik huiver ook van de interface van die sampler: misschien is Halion iets voor jou? Version 2.0 is heel stabiel, en importeert zonder moeite de meest gangbare formaten.

Voor mij werkt het wel.

TK

EF

ESX24

ESX24

Hoewel de discussie idd helemal niet over soft vs hardware gaat - ik werk zowel met s5000 als met ESX - zie ik helemaal het probleem niet met de interface van de ESX24 !
Ik zal mij dan ook verder onthouden van alle commentaar...

tja en daarom werk ik nu dus graag met vienna. Soundfonts dus. En ja de kwaliteit is goed er van. Plus zeer gemakkelijk in gebruik. Stukken beter als bijvoorbeeld gigasampler... ook al zo'n crime...

het beste wat je kan doen - ongeacht of je nu met soft of hardware werkt - is ORGANISATIE.

Een sample zoeken op de schijf van je computer of sampler blijft even omslachtig als je niet vanaf dag 1 met een deftige structuur werkt.

ik heb trouwens geen enkel probleem met de exs...alles staat netjes op zijn plaats en is dus snel terug te vinden (en het mappen van samples gaat toch sneller op een computer dan met een hardware sampler..maar dat is mijn ondervinding natuurlijk).

Als je samples importeert heb je een knop PLAY waar je al je samples kan voorbeluisteren. Ook toepassen van een aparte output voor een sample in bv. een drumkit is redelijk eenvoudig hoor (wel pas mogelijk vanaf een bepaalde versie van Logic en EXS24). De synthese mogelijkheden van de sampler vind ik precies wel niet zo goed, gebruik hem dan ook enkel om drumkits etc. af te spelen. Misschien moet je eens de handleiding lezen of een Logic faq raadplegen.

kzou zeggen, werp eens een blik op Kontakt van native instruments. gewoon DE sampler van het moment en met de nieuwste versie kan je ook samples vanaf de harde schijf streamen, spaart t geheugen een beetje :)

ja die exs is omslachtig !
ik ga binnenkort ook maar eens kontact proberen !

kan die exs inlezen ?

kontakt is de bomdiggie...en als je alleen drums wilt is battery ook de bomdiggiediggiebomrewindselecta....ehh...dus..

Origineel geplaatst door olafmol
kontakt is de bomdiggie...en als je alleen drums wilt is battery ook de bomdiggiediggiebomrewindselecta....ehh...dus..

LOL!

Trouwens, ik gebruik Kontakt, maar ik heb er toch echt een E5000 bij gescoord bij Thomann. Ik vind het gewoon niet zo lekker werken. Ik kan het uberhaupt niet zo met software instruments vinden, misschien off-topic, maar ik heb dan toch liever (een) hardware (interface).

Met de EXS ben ik trouwens ook nooit uit de voeten gekomen 8o)

Ja ik ben bekend met die play knop in die load sample menu, maar daar kan je alleen een sample voorbeluisteren, je kan dan niet even horen hoe die in de sequence klinkt, en even wat parameters veranderen, er zit dan ook een halve seconde vertraging in enzo.

Ik weet heus wel hoe dat ding werkt, dat kiezen van andere outputs is pas vanaf 5.5+ en ik heb nu 5.0

Origineel geplaatst door Toon
Als je samples importeert heb je een knop PLAY waar je al je samples kan voorbeluisteren. Ook toepassen van een aparte output voor een sample in bv. een drumkit is redelijk eenvoudig hoor (wel pas mogelijk vanaf een bepaalde versie van Logic en EXS24). De synthese mogelijkheden van de sampler vind ik precies wel niet zo goed, gebruik hem dan ook enkel om drumkits etc. af te spelen. Misschien moet je eens de handleiding lezen of een Logic faq raadplegen.

Back