EXS24 is het nix of ligt het aan mij?

Re: ESX24

Re: ESX24

Voor mij werkt die interface niet echt, dat is natuurlijk vrij subjectief. Iedereen maakt andere muziek en heeft andere nadrukken. Maar goed ik hoor van meer mensen die niet overweg kunnen met de EXS dus het zal niet helemaal aan mij liggen

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Hoewel de discussie idd helemal niet over soft vs hardware gaat - ik werk zowel met s5000 als met ESX - zie ik helemaal het probleem niet met de interface van de ESX24 !
Ik zal mij dan ook verder onthouden van alle commentaar...

Re: Re: ESX24

Re: Re: ESX24

Origineel geplaatst door bobaphat
Voor mij werkt die interface niet echt, dat is natuurlijk vrij subjectief. Iedereen maakt andere muziek en heeft andere nadrukken. Maar goed ik hoor van meer mensen die niet overweg kunnen met de EXS dus het zal niet helemaal aan mij liggen

Ik zou niet te snel op de conclusie springen dat het niet aan jou ligt, waarschijnlijk zullen die " meer mensen" de ballen (of een uiterst gering) verstand hebben van synths & samplers. (soms moet je ook dingen leren...)
Er is natuurlijk wel motivatie, genoeg interesse & leergierigheid nodig om aan deze (toch wel professionele) software iets te hebben.

Als je een softsampler wil die nog sneller & intuïtiever werkt dan stel ik voor om gewoon naar fruityloops (zonder FLP af te breken of te onderwaarderen) over te stappen & de state of the art sequencers & plugs links te laten liggen.

anyway,
voordat je je geviseerd voelt,... ieder zn eigen ding natuurlijk..

:biertje: grzz

Re: Re: Re: ESX24

Re: Re: Re: ESX24

Yeah right, ik denk dat ik maar overstap op Magix,

:doei:

Origineel geplaatst door JazzMann
Ik zou niet te snel op de conclusie springen dat het niet aan jou ligt, waarschijnlijk zullen die " meer mensen" de ballen (of een uiterst gering) verstand hebben van synths & samplers. (soms moet je ook dingen leren...)
Er is natuurlijk wel motivatie, genoeg interesse & leergierigheid nodig om aan deze (toch wel professionele) software iets te hebben.

Als je een softsampler wil die nog sneller & intuïtiever werkt dan stel ik voor om gewoon naar fruityloops (zonder FLP af te breken of te onderwaarderen) over te stappen & de state of the art sequencers & plugs links te laten liggen.

anyway,
voordat je je geviseerd voelt,... ieder zn eigen ding natuurlijk..

:biertje: grzz

Re: Re: Re: Re: ESX24

Re: Re: Re: Re: ESX24

Yeah right, ik denk dat ik maar overstap op Magix,

:doei:

LOL!! hahaah die zit! 1:0 voor boba

heeee ik vindt exs dus echt geweldig geen gezeik gewoon samples afspelen multilayeren tot je er bij neer valt triggeren van samples wanneer de ander is afgelopen(zie je niet veel bij andere softsamplers volgens mij, geloof alleen giga)

verder vindt ik de interface geweldig alleen jammer dat ze in de mkII de router die ook in de es2 zit hebben gestopt die vindt ik erg vervelend

verder is het een geweldige sampler(player) die voor mij verlopig niet vervangen wordt

Origineel geplaatst door EDP
heeee ik vindt exs dus echt geweldig geen gezeik gewoon samples afspelen multilayeren tot je er bij neer valt triggeren van samples wanneer de ander is afgelopen(zie je niet veel bij andere softsamplers volgens mij, geloof alleen giga)

verder vindt ik de interface geweldig alleen jammer dat ze in de mkII de router die ook in de es2 zit hebben gestopt die vindt ik erg vervelend

verder is het een geweldige sampler(player) die voor mij verlopig niet vervangen wordt

nou ik snap er geen hol van op dit moment
(ik werk met de exsp .. maar die verschild nietzoveel van de normale exs24 naar mijn weten)

maar god oh god .. ik hoop dat het aan mij ligt maar het lijkt alsof emagic nog nooit met een hardware sampler heeft gewerkt

als ik alleen een sample wil tunen .. moet ik eerst de exs openen (nou dat is geen probleem, al zou het handiger zijn als je gewoon op de exs patch waar je mee bezig ben kan klikken en edit selecteren ... maarja)
dan kan je vervolgens de juiste sample zoeken .. echter als ik dan aan de tune ga draaien ..dan veranderd er geen reet .. nee je moet eerst saven
echter de exs player laad de exs patches 1 keer in en refresh heb ik nog niet gevonden

enige wat ik kan doen is logic herstarten .... naja dat kan toch echt niet !!!

ben ik nou debiel ???? or what ?

en dan heb ik nog niet over op pc gecreerde exs's ..die kan ie dus niet editen !!!

echt waardeloos !!

ik denk dat magix nog een betere optie zal zijn ... als ik thuis ben zalk die boerenpummels van emagic eens onder vuur nemen

Origineel geplaatst door MadR
nou ik snap er geen hol van op dit moment
(ik werk met de exsp .. maar die verschild nietzoveel van de normale exs24 naar mijn weten)

maar god oh god .. ik hoop dat het aan mij ligt maar het lijkt alsof emagic nog nooit met een hardware sampler heeft gewerkt

als ik alleen een sample wil tunen .. moet ik eerst de exs openen (nou dat is geen probleem, al zou het handiger zijn als je gewoon op de exs patch waar je mee bezig ben kan klikken en edit selecteren ... maarja)
dan kan je vervolgens de juiste sample zoeken .. echter als ik dan aan de tune ga draaien ..dan veranderd er geen reet .. nee je moet eerst saven
echter de exs player laad de exs patches 1 keer in en refresh heb ik nog niet gevonden

enige wat ik kan doen is logic herstarten .... naja dat kan toch echt niet !!!

ben ik nou debiel ???? or what ?

en dan heb ik nog niet over op pc gecreerde exs's ..die kan ie dus niet editen !!!

echt waardeloos !!

ik denk dat magix nog een betere optie zal zijn ... als ik thuis ben zalk die boerenpummels van emagic eens onder vuur nemen

hmm dan is er blijkbaar toch een verschil tussen de p en de normale versie. want alles wat jij kan werkt en kan wel gewoon normaal. en de refresh zit gewoon in het menutje waar je samples staan(echt waar:))
o en pc en mac samples zijn gewoon compatible met elkaar je moet ze alleen hernoemen(pc is exs en mac is iets anders)

Origineel geplaatst door EDP
hmm dan is er blijkbaar toch een verschil tussen de p en de normale versie. want alles wat jij kan werkt en kan wel gewoon normaal. en de refresh zit gewoon in het menutje waar je samples staan(echt waar:))
o en pc en mac samples zijn gewoon compatible met elkaar je moet ze alleen hernoemen(pc is exs en mac is iets anders)
nah ... ze hebben allebei exs als extensie ... dus dat is het niet
en wat dat editen van zones betreft .. ik blijf het waardeloos vinden
je kan dan ook aan geven welke output hij moet nemen ... mbv die auxes
maar doen ho maar ... zorg dan dat je de dingen die niet werken eruit haalt
en dat niet kunnen refreshen is ook simpel ass ...

terwijl een hardware sampler gewoon realtime dingen kan veranderen...

zoals jullie begrijpen .. ik vind dit zeer waardeloos van emagic
en ze zijn nog lang niet klaar met mij
(al ben ik wel blij dat ze me updatesa gratis toesturen zoals de au versie van die exsp24 maar toch ... ;)

als je iets doet doe het dan goed en niet zo waardeloos als dit !

ik zit nu een tijdje te werken met die exs op m'n laptop en ik voel 'm gewoon niet!
ik mis de snelheid van werken die ik in de studio met de e6400 gewend ben (of voorheen de w30/ x7000, etc.).
ik wil gewoon een sample ergens in kwakken, pitchen, filteren naar een kanaal sturen zonder allerlei saveprocedures en verschillend windows.

ben benieuwd of kontakt mij wel kan bieden wat de exs24 mij niet biedt.

erg vreemd weer dit, aangezien ik de rest van logic en zijn plug-ins super vind!

Ik moet echt wat anders gaan zoeken want ik heb sinds ik de Akai s3000 niet meer gebruikt geen een lekkere beat meer gemaakt. Mischien is die motu wat,,, anders ga ik weer lekker terug naar hardware;
FUCK RSI
FUCK WINDOWS
FUCK WOEDEAANVALLEN

genoeg nu:bekdicht:

Ik moet echt wat anders gaan zoeken want ik heb sinds ik de Akai s3000 niet meer gebruikt geen een lekkere beat meer gemaakt. Mischien is die motu wat,,, anders ga ik weer lekker terug naar hardware;
FUCK RSI
FUCK WINDOWS
FUCK WOEDEAANVALLEN

genoeg nu:bekdicht:

tja gewoon op linux gaan werken
flikker op met die muis ..

oh heb ik het nu over me werk
naja .. iig muistijd over

kontakt lijkt me op dit moment de beste optie !
is daar al een AU versie van ?

Origineel geplaatst door Dobre
ik zit nu een tijdje te werken met die exs op m'n laptop en ik voel 'm gewoon niet!
ik mis de snelheid van werken die ik in de studio met de e6400 gewend ben (of voorheen de w30/ x7000, etc.).
ik wil gewoon een sample ergens in kwakken, pitchen, filteren naar een kanaal sturen zonder allerlei saveprocedures en verschillend windows.

Ik begin aan deze thread, en vooral Dobre's post, te merken dat EXS24 misschien toch niet zo veel iets voor mij is als ik wel dacht. Ik wil inderdaad gewoon razendsnel samplen, cutten, filteren en pitchen, het liefst in 1 scherm, en zeker zonder te hoeven saven. Dat gaat al vrij snel op 'n S5000, maar misschien nog wel sneller op 'n MPC. Het lekkere daar is dat je samples gelijk onder 'n pad of toets hebt, en die gelijk kan selecteren om te editen door op 'n pad te rammen. Ik snap niet dat ze dat niet op meer samplers hebben overgenomen.

Zou het kunnen dat EXS24 iets teveel multisampling in gedachte heeft, en minder het snel nieuwe samples toewijzen en vernaggelen, wat ik zelf zo graag doe?

Ik heb mijn oog trouwens al 'n tijdje op MOTU's Mach 5. Die heeft wel lekker al z'n parameters in 1 window, en schijnt een hele goeie sleur & pleur interface te hebben. Ik hoor dat je bijvoorbeeld in PTLE gewoon audio regions direct uit het arrange window op 'n keygroup kan sleuren, en zonder verder iets te hoeven doen kan gaan spelen.

Origineel geplaatst door lo-fi
Het lekkere daar is dat je samples gelijk onder 'n pad of toets hebt, en die gelijk kan selecteren om te editen door op 'n pad te rammen. Ik snap niet dat ze dat niet op meer samplers hebben overgenomen.

kijk eens naar NI battery dan.... dat is ongeveer het software equivalent van de MPC.... alternatieven voor battery zijn DR008 en LinPlug DM IV

Origineel geplaatst door olafmol
kijk eens naar NI battery dan.... dat is ongeveer het software equivalent van de MPC.... alternatieven voor battery zijn DR008 en LinPlug DM IV

Doe mij dan maar gelijk de echte... Die pads zijn zo lekker.

Origineel geplaatst door lo-fi
Doe mij dan maar gelijk de echte... Die pads zijn zo lekker.

MPD16 ;)

maar dit ging toch over software samplers?

Al eens iemand gekeken naar phatmatik pro (VST en AU plug-in)?
Lijkt mij reuzeleuk om loops te slicen en direct af te spelen met die mpd! Ook de filters zijn direct beschikbaar per sample!
No more recycle and download to sampler! Let's phatmatik pro!

Back