Reaktor 4 vraagje

DJ Michael

Reason 2.5 User
Ik ben pas nieuw met het fenomeen ''Reaktor 4''.
Nu is mijn vraag is reaktor 4 om geluideffecten toe te voegen of kun je er ook zelf geluid mee maken.
Ik zou het op reis stellen als iemand me dat kon uitleggen en wat de mogelijkheden ermee zijn, ik heb al de nativeinstruments.com site doorzocht maar iets meer info zou wel handig zijn.

Bij voorbaat dank!

Beide en nog veel en veel meer.

Je kan zelf je synths vanaf de grond opbouwen. Ook kan je bijvoorbeeld units bouwen waar je samples in kan laden die vervolgens totaal veranderd worden. En het leuke is dat je op meerdere niveau's kan werken, afhankelijk van je ervaring met Reaktor.

Reaktor is een modulaire sampler, synthesizer en effect. Zo'n beetje alles wat je kunt bedenken op dit vlak kun je maken. Ook zijn er al veel instrumenten voor je gemaakt. Die worden meegeleverd in een library of je kunt ze downloaden van hun site. Je hoeft dus niet perse vanaf nul iets op te bouwen, maar kunt Reaktor ook gewoon gebruiken als soort preset synth. Dan mis je echter wel wat. Overigens zul je als je Reaktor echt volledig wilt kennen en kunnen gebruiken, wel wat leertijd nodig hebben. Je kunt diep gaan en dan wordt het redelijk complex. Zo uit de doos is het al wel bruikbaar als je een beetje kennis van synth's, midi en kompjoeters hebt.

Je kunt reaktor bijvoorbeeld ook als vst of dxi plug-in gebruiken om de audio in je project realtime te bewerken

misschien om te kijken of ze er iets mee kunnen? Is toch niet zo heel vreemd toch?

Hij zegt toch niet dat hij het via via heeft?
Wie weet heeft hij het over een artikel in een blad of zo. Dan zou ik dat blad dan nog maar even wat beter lezen en in het 1e geval mag hij het lekker zelf uitzoeken.

Op de installatie CD staan pleny dingen om een beetje uit te knutselen hoe en wat. Want het is geen hotseflots rammen met die presets programma voor de beginner. :)

Origineel geplaatst door bambamstudio