Bandcamp......iemand ervaring mee?

Kwam deze site tegen, soort online label waar je aelf een pagina kam bijhouden en je tracks
kan aanbieden tegen een vergoeding. Het ziet er allemaal wel geloofwaardig uit....iemand ervaring mee??

http://bandcamp.com/

Is al redelijk oud en het is betrouwbaar, enkel zou ik het zelf niet doen, beetje 't zelfde verhaal als myspace, soundcloud, hyves, facebook, cdbaby etc enz maar dan in een ander jasje.

Move along, zou ik zeggen....

Ik had begrepen dat je bij Bandcamp je tracks online kan verkopen en bij Soundcloud kan dat dus niet volgens mij.

Still same story, mischien had ik legaldownload ook even moeten vermelden in het rijtje dan.

Maar mensen kopen niets wat ze niet kennen, dus verspilde moeite als je het mij vraagt. Tenzij je natuurlijk weer "Tiesto" of " Caro Emerald" heet....

Ik vind jullie erg negatief. Ik gebruik bandcamp nu dik een half jaar en ben erg tevreden. Het is niet zo flashy, maar het is eenvoudig te onderhouden en het werkt. Duur? Elke andere site is duurder.

Wat Ophidian zegt. Bandcamp kost me niks en ondertussen kan ik op een simpele en overzichtelijke manier m'n hele archief op het net kwijt. De enige andere site die ik ken waar dat mogelijk is, is archive.org maar die is veel lastiger in gebruik.

Nooit geprobeerd, maar er zijn zoveel van dit soort websites nu. Ik heb er een paar geprobeerd, maar op het moment zijn alleen myspace en youtube overgebleven.

Nooit geprobeerd, maar er zijn zoveel van dit soort websites nu. Ik heb er een paar geprobeerd, maar op het moment zijn alleen myspace en youtube overgebleven.

Ik snap de redenering in dit topic niet helemaal. Bandcamp is toch een totaal andere site? Het is een soort discografie met ingebouwde winkel. Hoe zou ik van YouTube of een sociale media site een release kunnen verkopen aan mensen die ik persoonlijk niet ken via paypal etc.?

Ik snap de redenering in dit topic niet helemaal. Bandcamp is toch een totaal andere site? Het is een soort discografie met ingebouwde winkel. Hoe zou ik van YouTube of een sociale media site een release kunnen verkopen aan mensen die ik persoonlijk niet ken via paypal etc.?

hiermee:
http://bytecommerce.com/

en deze site is wel degelijk goedkoper dan bandcamp. namelijk 3 x zo goedkoop.

Niks mis met Bandcamp, ik gebruik het als mijn main store, werkt prima, en is niet duur. Je kunt hem ook prima integreren in je eigen website, lijk maar eens op mijn website, rechts zie je de "Listen" widget, dat is de bandcamp player, en als je op "Store" klikt ga je naar de bandcamp site. Idem voor download. En je kunt ook je eigen domein gebruiken.

Back