Gezocht: defecte vintage analoge synths

Status
Please reply by conversation.
Dit hier " boven vermelde" zijn toch allemaal poly's. dat wil ie niet. als ik hem was zou ik ebay afstruinen dat heeft meer zin dan hier zijn tijd te verdoen.

ebay is tioch een factor of wat duurder dan zijn wens?

Even alle onrelevante commentaar aan zij, stel ik mij wel de raag waarom er niet geïnteresseerde mensen hun tijd verspillen aan comments te zetten ik ben idd student in de electronica en doe dit met een passie voor synths van een bepaald soort net als menig onder jullie dit is dus een voorstel dat ik doe voor mensen die geïnteresseerd zijn niet voor mensen die zich beter mss bezig zouden houden met muziek maken ipv achterlijk comments te schrijven...

Nu even voor de ernstige mensen, gelieve even een prive mail te sturen zo kan ik beter de troep van de serieuze voorstellen onderscheiden.

vriendelijke groeten Nigel

Sorry dat ik me in je topic waag maar......

Als je idd student electronica bent, is de uitdaging dan niet groter om aan de hand van bestaande schema's zelf iets leuks te ontwerpen/samenstellen/bouwen?

We hebben hier een broertje dood aan mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten en bij doorverkopen de ultieme hoofdprijs vragen .....

Wow..

Maar effe serieus,

Je snapt toch zeker wel dat met het prijsvoorstel wat jij doet niemand jou serieus zal gaan benaderen, hoe serieus je ook bent. En dat meen ik serieus.

Voor alle mensen die het sarcasme me in mijn post nog niet door hadden; Ik heb geen JP8 en ik zou er natuurlijk nooit 150 euro voor vragen, ook al is deze defect.

En +1 voor SMS303; forumlid Hilltree heeft erg veel leuke diy dingen op het forum gezet die voor iedereen met wat kennis, een solderbout en een vaste hand te maken zijn. Volgens mij heb je dan erg leuk speelgoed voor 150 eypo.

idd de prijs is wel aan de scherpe kant maar dat zou mij eventueel instaat stellen tot de aankoop van meerdere toestellen en anderzijds zullen der heel wat forum leden geen verstand hebben van techniek en dan beid ik mij hier zoals vele aan als geïnteresseerde

idd het is interessanter om eigen dingen te bouwen maar dat doe ik geruime tijd ook al dus maak je geen zorgen.

en voor de rest als er iemand iets heeft staan waar hij/zij van afwil kan die mij altijd contacteren, prijs valt te bespreken...

passie en al de vraag komt overeen met een opkoper die al lange tijden de fora en marktplaatsen, 2dehands dingen afgaan, zeker met dat naam gedrop van niet verder gaat de de wel gekende
misschien gewoon geen gedult om te sparen of je ogen open te houden (zelf voor 150 of minder vind je soms leuk analog synth spul dat werkt) als je toch meer electronica wil leren kijk dan op de web sites van ray wilson of ken stone, of the diy synth foras, daar gaat je meer uitleren
misschien ken ik je wel,

Even alle onrelevante commentaar aan zij, stel ik mij wel de raag waarom er niet geïnteresseerde mensen hun tijd verspillen aan comments te zetten ik ben idd student in de electronica en doe dit met een passie voor synths van een bepaald soort net als menig onder jullie dit is dus een voorstel dat ik doe voor mensen die geïnteresseerd zijn niet voor mensen die zich beter mss bezig zouden houden met muziek maken ipv achterlijk comments te schrijven...

Nu even voor de ernstige mensen, gelieve even een prive mail te sturen zo kan ik beter de troep van de serieuze voorstellen onderscheiden.

vriendelijke groeten Nigel

Niemand gaat je mailen Nigel, jouw vraag is totaal onrealistisch.

idd de prijs is wel aan de scherpe kant maar dat zou mij eventueel instaat stellen tot de aankoop van meerdere toestellen en anderzijds zullen der heel wat forum leden geen verstand hebben van techniek en dan beid ik mij hier zoals vele aan als geïnteresseerde

vergeet het nou maar..

idd de prijs is wel aan de scherpe kant

Neen, die prijs is niet scherp. Die prijs is een fantasie. Niemand op dit forum gaat jou een kapotte monofone Moog of Sequential verkopen voor 150€. Niemand. En buiten dit forum ook niet, en als dat wel zo is dan is de kans net zo groot dat ze je een werkende verkopen voor die prijs.

Er zijn 3 mogelijkheden:
-spaar een realistisch bedrag bij elkaar voor deze gewilde synthesizers
-ga op zoek naar (leuke!) synthesizers die met hun REALISTISCHE huidige marktwaarde wel binnen je budget liggen. Elka Solist. JX-3P. Poly 61. Alpha Juno's. Tama Techstar. Etcetcetc.
-bouw (nog meer) spullen zelf

Dat gaat veel meer zoden aan de dijk zetten dan vasthouden aan het droombeeld dat mensen spontaan topsynths voor 5 knikkers gaan aanbieden. Als je op zo'n jackpotgeluk gelooft, zal je toch echt zelf jaren rommelmarkten en advertenties moeten doorzoeken.

Heel veel plezier met de synthhobby en elektronicahobby!

Misschien is het een idee, er van uit gaande dat je tijdens je studie al wel enige kennis en kunde hebt opgedaan, om je diensten voor een appel en een ei aan te bieden aan mensen die een kapotte synth hebben uit de door jou gevraagde categorie. Zo kan jij nog wat bijleren en hebben die mensen weer een werkende synth.

Iedereen blij!

(graag gedaan)

Nigel, ik ben nu wel benieuwd wat je over zou hebben voor een defecte Minimoog of Prophet 5.
Ga er maar vanuit dat dergelijke machines zlefs als ze defect zijn 1000+ Euro kosten

Sorry dat ik me in je topic waag maar......

Als je idd student electronica bent, is de uitdaging dan niet groter om aan de hand van bestaande schema's zelf iets leuks te ontwerpen/samenstellen/bouwen?

We hebben hier een broertje dood aan mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten en bij doorverkopen de ultieme hoofdprijs vragen .....

idd ga wat zelf zolderen ipv ..oude vintage spullen graag ..voor weinig krijgen ;-[

dit is dus een voorstel dat ik doe voor mensen die geïnteresseerd zijn niet voor mensen die zich beter mss bezig zouden houden met muziek maken ipv achterlijk comments te schrijven...

Achterlijke vraagprijzen verdienen achterlijke replies, niet?

Status
Please reply by conversation.
Back