Lounge cs80

Dat bibberen komt van de beweging die hij tegelijkertijd met zijn andere hand maakte puur door het geile uiterlijk van dit ding. Vandaar: de foto's zeggen genoeg.

Er zijn orgels van Yamaha die dezelfde analoge techniek gebruiken die ook in de CS60/80 zit. Er is zelfs een orgel met dezelfde presets als de CS80 ;-) Oh wacht... dat IS de EX2 ;-)

Denk dat hij lang kan wachten, voor dat geld koop je een hoop andere leuke spullen die er misschien minder indrukwekkend uitzien maar wel beter klinken :eureka:

Van dit orgel is er ook een "huiskamer" variant. Orgels met die klankopwekking staan nog wel eens op MP voor honderd euri. En als je een E70 of E75 op de kop kunt tikken... Dan heb je de huiskamervariant van de EX-2. Plus je houdt nog wat geld in de pocket. Het blijven Eurootjes. Wiehooeooo

Je ziet ze niet echt vaak, en ze zijn onhandelbaar groot. :) De enige met PASS synthese zijn E70, E75 en D-85. Daarvan zie je in NL enkel D-85 nog wel eens, voor enkele honderden euro. E70 en E75 (en de andere namen zoals E7000? die ze in het buitenland hadden) zie je veel minder vaak. En die kosten vele honderden euro's omdat ze door hun layout ook voor organisten geschikt zijn. De E70 en E75 klinken PASS gewijs het meest interessant, hoewel de D85 dat solo klavier heeft. Misschien vergeet ik ergens nog een PASS thuisorgel, maar dat zijn de belangrijkste op de olifanten na. :)

Miin C-605P is de meest recente analoge electone. Geen echte PASS meer, maar wel mooie mono synthvoices. En in de P versie portable! Slechts een dikke 60 kilo.

Grappig dat die ex1/2's echt als orgel worden gezien/verkocht.
Ik vind het wellicht wel het mooiste apparaat wat ik in m'n studio heb staan.
Komt zo'n ongelofelijk mooi geluid uit, kippenvel gewoon.

En ok het is Mss geen cs80 en zo benader ik hem ook niet.
Maar hij kost maar een fractie, ontstemt niet, en heeft ook nog eens een uber geil uiterlijk

Back