Opzoek: floppydrive-frontje voor Yamaha RM1X?!

zmoez

kik
Ik heb zojuist een 2ehands Yamaha RM1X gekocht voor een okay prijs :), maar dit apparaat mist helaas het frontje van de diskette-drive (de plastic voorkant)... weet iemand een adres waar ik losse onderdelen kan kopen voor deze Yamaha? Of kan iemand mij helpen met zo'n frontje? :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door tim
Mol een oude floppy drive en spuit het frontje zwart! :biertje:

Frontje is groter dan dat van een pc-floppy.

Bedankt voor jullie reacties...

Ik heb inmiddels geinformeerd bij Yamaha Service Center. Hier zeggen ze dat een nieuwe drive de enige mogelijkheid is om dit frontje te vervangen. Een nieuwe Originele Yamaha Drive kost 70 euro (!) :frons:. ...pff...

Nu zie ik op de site van paradigit een zwarte diskettedrive te koop voor 10 euro met specificatie:

http://www.paradigit.nl/pdf/10001331v.htm

Weet iemand of zo'n reguliere goedkope diskettedrive compatible is met de RM1X? Want volgens mij is deze drive heel gemakkleijk te vervangen...

:confused:

Laatst gewijzigd:
Ik werk bij para en heb 'n RM1X. Ik heb het ff voor je getest In tegenstelling tot wat ik eerst dacht zijn de frontjes precies even groot en het frontje van die floppydrive van para kun je daar gewoon afhalen en op je RM1X drukken.
Of je spuit gewoon een afgedankte beige zwart.......

Origineel geplaatst door Skipsel
Ik werk bij para en heb 'n RM1X. Ik heb het ff voor je getest In tegenstelling tot wat ik eerst dacht zijn de frontjes precies even groot en het frontje van die floppydrive van para kun je daar gewoon afhalen en op je RM1X drukken.
Of je spuit gewoon een afgedankte beige zwart.......

:okdan:

Super koel! Erg bedankt voor deze info Skipsel ;) (...wat 'n toeval dat je bij Paradigit werkt, werk je in Eindhoven?).
Heej...heb je toevallig ook gekeken naar het lampje en het knopje van de RM1X drive? Past dit met het frontje van de Paradigit drive? Ik hoop dat dit past...

Of wacht... hebben jullie bij para toevallig niet een kapotte zwarte diskdrive liggen? (Nahh... dat zou wel heel erg cheap van me zijn... ;)

Top! Bedankt nogX!!

Neeuh, Utrecht. Alles past, ook met lampjes enzo. Het is namelijk gewoon een standaard floppydrive.

Neeuh, Utrecht. Alles past, ook met lampjes enzo. Het is namelijk gewoon een standaard floppydrive.

Te gek! Ik studeer in Utrecht en blijf vannacht hier, misschien dat ik straks nog even langskom om een floppydrive bij Para te kopen dan... Trouwens wel duur he 70 euro voor een originele Yamaha floppydrive...

Voor de volledigheid van deze draad (en voor de info),
Ik ben der uit... :biertje:

Geen frontjes zwart hoeven verven, geen frontje hoeven vewisselen, geen 70 euro betaald voor een originele RM1X diskdrive (die ook maar van mitsubishi afkomt), maar heb de hele diskdrive vervangen met een splinter nieuwe zwarte Samsung drive a 10 euro bij Paradigit. Ik had alleen een langer kabel nodig tussen het RM1X moederbord en de nieuwe floppydrive (kabel connecties bevinden zich in spiegelbeeld t.o.v. de originele drive). Hij doet het prima... :okdan:

Ikke weer blij :D

Ik dacht al.;)

Back