Ik heb jaren geleden de Syrincs M3-220 monitor set gekocht. Destijds deed ik enkel DJ'en en niet produceren. Hoe dan ook, het syrincs setje is echt een lust voor het oor.
Echter, nu ik niks meer doe met dj'en wil ik mogelijk iets anders... Maar dan alleen als ik een nette prijs (+/- 400 euro) voor mijn set krijg. De reden voor verkoop is dat ik een monitor set wil zonder losse subwoofer.
Maar waar ik tegen aanloop is het feit dat het syrincs setje zo ongelofelijk lekker klinkt, dat ik vrees geen soortgelijke kwaliteit te vinden voor een +/- 200 a 250 euro per stuk... (ok, max 300)
Nu zie ik dat een KRK RP 8 G2 ongeveer 250 euro kost. Is dit een speaker die prima te gebruiken is bij het produceren? Kan deze monitor ook voldoende bass weergeven bij het afluisteren van muziek? (ik hoef geen 100% dedicated monitor enkel voor produceren, ik wil ook muziek beluisteren)
Een andere KRK serie zou de KRK VXT 4kunnen zijn... deze kosten ongeveer 300 euro per stuk (en vallen nog nét binnen mijn bduget)
Wat voor suggesties hebben jullie?
voor de volledigheid hierbij enkele specs van de syrincs set (van een webshop gekopieerd)
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
Technische Daten:
Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm. 30 kOhm symm.
Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub, 2 x 38 Watt rms pro Sat
Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)
Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub, 334 x 126 x 184 Satellit
Gewicht: 15,5 Kg Sub, 3,5 kg pro Satellit
Echter, nu ik niks meer doe met dj'en wil ik mogelijk iets anders... Maar dan alleen als ik een nette prijs (+/- 400 euro) voor mijn set krijg. De reden voor verkoop is dat ik een monitor set wil zonder losse subwoofer.
Maar waar ik tegen aanloop is het feit dat het syrincs setje zo ongelofelijk lekker klinkt, dat ik vrees geen soortgelijke kwaliteit te vinden voor een +/- 200 a 250 euro per stuk... (ok, max 300)
Nu zie ik dat een KRK RP 8 G2 ongeveer 250 euro kost. Is dit een speaker die prima te gebruiken is bij het produceren? Kan deze monitor ook voldoende bass weergeven bij het afluisteren van muziek? (ik hoef geen 100% dedicated monitor enkel voor produceren, ik wil ook muziek beluisteren)
Een andere KRK serie zou de KRK VXT 4kunnen zijn... deze kosten ongeveer 300 euro per stuk (en vallen nog nét binnen mijn bduget)
Wat voor suggesties hebben jullie?
voor de volledigheid hierbij enkele specs van de syrincs set (van een webshop gekopieerd)
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave
Technische Daten:
Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm. 30 kOhm symm.
Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub, 2 x 38 Watt rms pro Sat
Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)
Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub, 334 x 126 x 184 Satellit
Gewicht: 15,5 Kg Sub, 3,5 kg pro Satellit