JD990 Main Ouput buffer geluiden

Kneelz

Reuzebonk
Ja buffergeluiden noem ik het, ik weet niet hoe je het anders omschrijft maar;

Uit de main outputs komen de hele tijd om de 1 of 2 seconden geluiden, pop pop pop....
OOK als ik het volume uitdraai, moet niet gekker worden zeg.
Nu doet hij dat op de andere outputs niet (i.i.g. out 3/4 niet, de rest zit niet op mijn patchbay en heb ik nog niet getest).
Als ik het volume in mijn mixer flink opengooi hoor ik hem ook een beetje suizen, doet die altijd wel (bij het ene instrument wat meer als bij de ander) maar bij de JD toch wat meer.

Dacht dat ik er ooit iets over heb gelezen maar ik weet eigenlijk niet meer hoe of wat. Iemand enig idee?

misschien dat een factory reset helpt denk ik nu...lijkt me niet trouwens. Ook weinig zin om alle patches te verliezen (ik ben niet zo'n held in sysex dumps)

hmmmzz dat zou eigenlijk wel haast zou je zeggen ja... Als het nou gewoon een adaptor was, maar het is netspanning dus dan zal er intern een transformator of zoiets kapot moeten zijn.

Shit zeg, ook dat nog, net ook nog een mooie fully expanded s950 voor mijn neus weggehaald op MP.

Even nalaten kijken door iemand die er verstand van heeft is het advies...

Een sysex reset zal niet zoveel uitmaken vermoed ik. Voedingsprobleem zou idd kunnen, maar het kan ook iets anders zijn zoals bijv. een defecte opamp ergens bij de audio uitgang, omdat je aangeeft dat de geluiden ook optreden bij een 'dicht' volume.

Gebeurt het op beide kanalen (L en R) ?

Het eerste wat bij mij opkomt is idd ook een defecte opamp.
Dat pop, pop, kraak kraak is vaak voorkomend bij falende opamps, wat extra brom of ruis erbij is ook niet ongewoon op dezelfde uitgang.

:mega:

Gebeurt het op beide kanalen (L en R)

Inderdaad L en R

Het eerste wat bij mij opkomt is idd ook een defecte opamp.

en

Even nalaten kijken door iemand die er verstand van heeft is het advies...

Lijkt mij dan inderdaad ook de beste oplossing, zal even duren er staat namelijk nog het één en ander in de reparatie en dat loopt stiekum toch op in de kosten. Moet ik maar even de andere uitgangen gebruiken.

Wat dat betreft kun je beter VST's hebben...

Om dezelfde reden heb ik ooit eens een JD800 laten staan (na 2 uur heen en weer), knetterde er flink op los maar het was de hardcoreproducent nooit opgevallen.

Bel eens naar Roland Benelux, het is een bekend euvel en ze zouden je daarom een redelijk nauwkeurige schatting van de kosten kunnen geven.

Ik heb hier al een paar keer een JD990 en JD800 binnengekregen met bij-geluiden.
Er is wat aan te doen. Het kan aan verschillende dingen liggen.
Start de module wel zonder problemen op ? Ik bedoel, heb je het idee dat opstarten soms wat meer tijd in beslag neemt ?

Start de module wel zonder problemen op ? Ik bedoel, heb je het idee dat opstarten soms wat meer tijd in beslag neemt ?

Opstartproblemen heb ik eigenlijk nooit gehad, in ieder geval kan ik me niet herinneren dat ik daar ooit iets aan heb gemerkt.

Het zal natuurlijk wel niet gemakkelijk op te lossen zijn denk ik. Roland bellen kan maar als het aan verschillende zaken kan liggen zal dat ook niet echt een indicatie geven van de kosten.

Misschien dat jij een idee hebt Mike P.?

Back