Korte hopelijk simpele vraag over geluidskaarten / CPU gebruik

Ja maar dan krijg ik volgens mij echt last van een dikke latency :S

Weet je dat of denk je dat ? 512 is geen dikke latency, ik draai Reason op 1024 met 15 ms latency met line 6 kb 37. Met een vergelijkbare usb geluidskaart als die jij hebt (edirol = roland = cakewalk) zit ik op dezelfde latency als ik de buffer van de edirol op 512 zet.

Da's waar daarom kopen mensen een Mac, omdat ze muziek willen maken ipv systeembeheerder spelen;)

Of ze maken gewoon muziek op welk OS dan ook, omdat het tegenwoordig niets meer uitmaakt ipv op forums OS wars spelen ;-)

Win 7 of OS X maakt voor muziek productie werkelijk echt geen verschil meer. Mensen die anders vertellen spreken hun eigen persoonlijke voorkeur uit. Da's prima natuurlijk, maar niet helemaal conform de waarheid.

Da klopt niet hoor dat jou MBpro met een i7 dat niet trekt.. Kun je wel andere plugins van Logic zelf bv in veelvoud gebruiken? Zoals de Spacedesigner x400? Heb je een ander zwaar programma open staan/draaien dat al je resources opvreet? Ik had dat ooit met bittorent..
Zou eerst idd f een geheugen upgrade doen.. zoiezo
Als je de buffer zo laag mogelijk houd dan belast je je CPU het meest.. weet nix van die cakewalk maar daar zit je latency.

Als je live dingen inspeelt of opneemt is 256 hoog. Voor muzikanten kan zelfs 64 lastig zijn. Logic doet dit niet best en ik gebruik altijd een DSP headphone mix die niet door de DAW gaat als ik opneem. Protools doet dit een stuk beter en kan met buffer settings van 32 opnemen.

Check de fora en support van de fabrikanten. Er zijn vast anderen met dezelfde problemen. Of RAM uit gaat maken weet ik niet zo zeker. Je kan de disk streaming settings van de plug-ins checken; Hoeveel van de samples de plug alvast in de geheugen dumpt.

Thnx allemaal voor jullie input. Ik heb zojuist mn nieuwe geheugen besteld (kostte toch maar 50 euri voor 8GB), kan sowieso geen kwaad.

En wat betreft Logic, ik ga even een stress-test doen wanneer ik mn nieuwe geheugen hebt cult45.

Ja , daar heb ik al eens mee geknoeid! Maar thnx voor de info, ik ga ff alles nog beter checken wat betreft settings. Ik ga btw ook over op Konkakt 5 (wanneer de Komplete bundel 8 beschikbaar komt). Ben benieuwd hoe dat gaat werken, hopelijk wat beter !

Back