Individual outputs

Fast Ed

Stamgast
Ik start deze thread doordat ik eigenlijk getriggerd ben door een andere thread van mij waarbij er een vraag kwam omtrent individual outputs. Min of meer kwam de vraag er op neer of ik deze eigenlijk wel nodig heb.
Als ik kijk naar mijn huidige gear waarbij een KORG Oasys mijn master keyboard is (om het zo maar te verwoorden) zitten daar maar liefst ACHT individual outputs op. Echter heb ik deze LIVE nog nooit gebruikt. Graag wil ik weten wie van jullie LIVE gebruikmaakt van individual outputs en met welk doel.

Alvast dank! :halleluja

Heb ik live ook nog nooit nodig gehad.
Livemogelijkheden waar ik aan denk: a) clicktrack uitsturen, b) speciale processing op bepaalde sounds (al dan niet in een multitimbrale performance; orgelsound naar een Leslie, EPs naar een echte (voor)versterker, ...).

Bijvoorbeeld apart uitsturen van orgelsound naar een leslie(-sim) of naar een speciale versterker (bijv. een Rhodessound door Fender Twin Reverb), of naar andere externe effecten. Zonder dat je hoeft om te pluggen, of als je zelfs tegelijkertijd andere sounds direct wil uitsturen.

Back