mixer voor 6 Volca's in een case

Dubbeljoe

Nieuwkomer
Hi all,

Ik heb een vraag over mijn Korg Volca case setup.

IMG_20211011_174738451.jpg

Zoals je kunt zien gebruikt ik 2 volca mixers om m'n 6 volca's outputs te verwerken.
Maar eigenlijk ben ik helemaal niet tevreden met deze mixers.

Dus mijn vraag is welke mixer ik zou kunnen gebruiken (die ongeveer in dit format past)?
Uiteraard heb ik al een "main mixer" waar al m'n andere synths op uit komen (en de output van de volca mixers dus ook)
Dus ik zoek echt een klein formaat mixer die 6 (stereo?) ingangen heeft en een FX out voor de BAM.

Ik heb al veel gezocht op het web, maar kan eigenlijk niks vinden dat a) klein genoeg is en b) een goede waardering krijgt.
Misschien zijn er mensen met ideeen voor zelfbouw (pasieve) mixers?

Alvast bedankt voor jullie reacties en/of vragen.

1010 music bluebox

Thanks voor de tip @MacGyverGear

Wauw, da's we een OPLOSSING ja. maar die is duurder dan m'n keystep pro en wat volca's bij elkaar :)
Maar fair is fair, misschien had ik een cap aan moeten geven op het budget ;)
Dus laten we zeggen max 250 euro.

?

:)
Ja die ken ik en heb ik al eens geprobeerd (voordat ik dit had).
Probleem hierbij was dat met meerdere volca's de zaak nog al snel begint te clippen.

Ik denk zelf toch ook wel in de richting van zelfbouw, maar zou het toch wel prettig vinden om een ready made oplossing te vinden.
Ik kan wel solderen, maar snap de elec circuits niet echt.... :P

Deze werkt erg fijn voor mono spul.
En voor het geld hoef je het niet te laten :)
Er passen alleen volgens mij net niet 2 in 1 vak naast elkaar.
Geen fancy FX oplossing, maar de BAM heeft DRY / WET, dus dan kun je dat ook zo afvangen.

Kijk eens naar wat oudere boss mixertjes, zoals de BX-6 of BX-600, of iets groter de BX-8 / BX-800.
Deze doen precies wat je wilt, alhoewel ze volgens mij niet (allemaal?) stereo inputs hebben.
Wel een FX send voor je BOUM.

Komen regelmatig op MP voorbij, maar zijn wel redelijk gewild dus vaak snel weg.

@Dubbeljoe; ik heb ongeveer zelfde setup als jij, maar dan met 1 enkele Volca mix, ik heb er een Myvolts mixer bij op aangesloten: myVolts mickXer - 5-way Passive Mixer with Noise Filtering (Console Black) en dat werkt goed, tuurlijk kun je hier geen topkwaliteit van verwachten, maar ruis valt goed mee, is vervolgens op input van focusrite aangesloten.

of als je ook nog een 1 inch unit vrij hebt in rack, is dit ook optie: ART MX822 8-kanaals 19 inch stereo mixer kopen? wel duurder. kennis van mij werkt met die

Laatst gewijzigd:
Kijk eens naar wat oudere boss mixertjes, zoals de BX-6 of BX-600, of iets groter de BX-8 / BX-800.
Deze doen precies wat je wilt, alhoewel ze volgens mij niet (allemaal?) stereo inputs hebben.
Wel een FX send voor je BOUM.

Komen regelmatig op MP voorbij, maar zijn wel redelijk gewild dus vaak snel weg.
ja, die oude Boss mixers vind ik wel interessant. Ze kunnen kwa audio kwaliteit en "ovderdrive" leuk mee met de Volca's denk ik :)

Twee van deze ?

Nooit gebruikt maar krijgen veel waardering in reviews.
ja, dat lijkt me ook wel wat om te proberen.
Toch mis ik dan weer de FX out en in...
Ben ondertussen maar gaan tekenen aan "de ideale mixer". Zal we een lang project worden.
Dus als er iemand nog tips heeft over schema / bouwplannen van mixers 8)

ae modular heeft een speciale volca mixer met 2 fx sends. die wil ik gaan kopen maar zal eerst door de opties van dit topic gaan

Die van AE Modular is wel baas.
10 channel waarvan 2 stereo.
Is speciaal voor volca's is dus ook 1 volca unit groot.

Heb er 1 gekocht. kost 200e nu nog een tweede volca modular scoren.

Laatst gewijzigd:
Die van AE Modular is wel baas.
10 channel waarvan 2 stereo.
Is speciaal voor volca's is dus ook 1 volca unit groot.

Heb er 1 gekocht. kost 200e nu nog een tweede volca modular scoren.
I think we have a winner

Back