defecte toestellen

Status
Please reply by conversation.

Grey Synth

Stamgast
Hoi beste synth forum leden,

Uit mijn vorige thread heb ik wel het een en het ander geleerd, daarom posted ik deze om als nog een paar toestellen te verkrijgen om aan te werken.

Ik zal deze keer specifieker in detail gaan van wat ik zoek om mogelijke verwarring te vermijden (deze lijst staat dus ook los van vorige de vorige thread)

GEZOCHT:

defecte (kleinere defecten) juno (6, 60, alpha 1 & 2)
defecte analoge drummachines zoals de dr 55, tr 606, mfb 522
onafgewerkte DIY projecten (meeblip, midibox, mfos, sammich sid enz)
en vrijwel alle monophone synths.

Ook ben ik altijd geïnteresseerd in andere eventuele aanbiedingen...als je iets hebt aarzel niet van een prive mailtje te sturen.

De prijs zijn we vorige keer dik de mist ingegaan mijn fout en dus hoor ik graag van jullie zelf een prijs indien je iets heb staan.

Ik denk dat dit toch een veel redelijker voorstel is en moest er eventueel iemand nog een comment hebben tot verbetering van deze manier van zaken doen mag deze persoon dat gerust melden in een comment.

vriendelijke groeten Nigel

Ik heb nog wat ensoniq-spul staan.
SQ-1, ESQ-1 en VFX.
Ze zijn geen van allen in orde. De ESQ-1 doet het maar stopt er na een korte tijd mee.
Ik ga er niet meer mee aan de gang. Geen tijd voor.
Er komt nog wel meer vrij maar ik weet op dat moet allemaal nog worden uitgezocht.

Hey Nigel,

Ik ben ook altijd op dezelfde zoektocht.
Geduld is de bootschap, Ebay, marktplaats, synthforum, overal kom je de koopjes tegen die je zoekt maar niet dagelijks, eerder maandelijks 1tje.

Vorige maand een korg poly800 op Ebay.de voor €38 (+25P&P).
Kort daarvoor nog een korg ms20 voor €400 via een vriendelijk synthforum lid.

't Is kwestie van de handelaars voor te zijn 8D

Als ik wat tegekom laat ik je het weten, ik doe namelijk niet aan handel of herstellingen voor anderen. 'k koop ook geen dingen die ik al staan heb.

:mega:

Mike Philco ik zal eens kijken of ik er wat mee kan doen ben niet zo thuis in de producten van ensoniq maar ik zal het zeker eens bekijken, vriendelijke groeten Nigel

esq1 is wel leuk, heb daar een afkooksel van opgeknapt (sq80)
sq1 hebben we ook een afkooksel van (sq-r), gebruiken we zelden, m'n ding niet.
VFX ken ik niet.

Het opknappen van de esq1 klinkt als een digitale uitdaging......leuk toch :okdan:

Ensoniq's zijn leuk als ze het doen...en niet zo leuk als ze defect zijn...sorry Mike ik wil je niet in je wiel rijden maar dat is mijn ervaring.

Ik heb een DR110 drumdoos staan.
Nou moet ik zeggen dat ik nog wel een beetje aan het twijfelen ben wat ik ermee moet.

Het zit zo:
Ik heb hem gemodificeerd.
Er zitten ongeveer 12 draaiknoppen bij.
Deze zitten op een apart doosje wat aan de DR110 gekoppeld kan worden.
Er is niks kapot, maar de modificatie is niet helemaal af.
Als ik me goed herinner zijn er twee functies met storing (brom ofzo, of geen goed bereik met de knop).

Wat je kan doen is de modificatie helemaal af maken, dan heb je een werkende DR110 met decay, tone, enz enz knoppen erop.
Je kan ook alles eruit slopen en de DR110 weer origineel maken. Dit kan tot op zekere hoogte, want er is in de behuizing een gat gemaakt de de verbinding met de mod-box.

Waarom mijn twijfel:
Ik vind het zonde om hem weg te doen, maar ik denk dat ik er niet aan toe ga komen om hem helemaal af te maken.
Wat trekt me over de streep: geld :D
Wat zou een normale prijs zijn voor dit setje?

goh ik heb er daarstraks een in perfecte staat met alles er op en eraan zien staan voor 110 euro hier op het synth forum maar ik denk dat dat niet de prijs is die je in gedachten zal hebben en zeker niet met het mod materiaal. Is de mod een kit die je aangekocht hebt of een eigen gemaakt project? en indien het een kit is van welk merk of bedrijf is die dan? midi included?

vriendelijke grtn Nigel

Mike Philco, Ik heb even wat aan het rondkijken geweest idd zoals Ralph zegt ze zijn technisch van een grote moeilijkheidsgraad (wat betekenend vele uren werk) en omwille van andere projecten lijkt mij dit niet opportuun momenteel.

Maar toch bedankt, vriendelijke grtn Nigel

wow. Heb je de achterkant gezien van die Kawai. Als die synth kon praten..

...Ook ben ik altijd geïnteresseerd in andere eventuele aanbiedingen...als je iets hebt aarzel niet van een prive mailtje te sturen.
...
Nigel, omdat mogelijk meerderen met dezelfde vraag zitten :
Kan/wil/doe je ook herstellingen of het bouwen van pakketten (bvb. een MIDIbox SEQ V4) ?
Tegen betaling uiteraard.

Status
Please reply by conversation.
Back