Roland Juno 6

Clandestine

Nieuwkomer
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgende..

Het lichtje van de TRANSPOSE knop gaat alleen aan als ik een toets indruk en daarna gaat hij ook niet meer uit. (behalve wanneer ik hem uitzet) weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verder gaat de HOLD knop (althans de functie) heel erg makkelijk uit wanneer ik er tegen aan kom, als ik hem daarna weer indruk doet hij het weer maar zodra ik er weer tegen aan kom.. (per ongeluk en druk hem niet in) gaat hij weer uit, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Kan Iemand Mij Helpen?

Alvast bedankt!

Het lichtje van de TRANSPOSE knop gaat alleen aan als ik een toets indruk en daarna gaat hij ook niet meer uit. (behalve wanneer ik hem uitzet) weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Volgens mij hoort het gewoon zo, Transpose moet je altijd in combinatie met een klaviertoets,
Het lampje blijft dan branden omdat die nog steeds getranspoost is. Totdat je de middelste toets weer indruk (C3?)

Lees even de handleiding erop na.

Verder gaat de HOLD knop (althans de functie) heel erg makkelijk uit wanneer ik er tegen aan kom, als ik hem daarna weer indruk doet hij het weer maar zodra ik er weer tegen aan kom.. (per ongeluk en druk hem niet in) gaat hij weer uit, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Perongeluk aanraakt? hoe doe je dat dan?, is het ook al als je op de grond springt of een tikkje op de kast zelf geeft?

Laatst gewijzigd:
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgende..

Kan Iemand Mij Helpen?

Alvast bedankt!

Dat van de transpose knop hoort natuurlijk zo

Clandestine: Als je de middelste C toets ingedrukt houdt en daarbij de transpose toets indruk, dan gaat het lampje weer uit.

Je kan die transposeknop trouwens vervangen/parallel zetten met een switch zodat je met maar 1 vinger kan transponeren ipv 2 handen te moeten gebruiken. Al is dit op de sequencer van de JX-3P interessanter dan op de arpeggiator van de juno's, lijkt me.

Ik dank jullie allen voor de reacties!!
het is mijn eerste Juno 6 en ik weet er nog niet zoveel vanaf, ik heb gisteren de handleiding gevonden op internet dus die ga ik helemaal even doorlezen. Super Bedankt!

Perongeluk aanraakt? hoe doe je dat dan?, is het ook al als je op de grond springt of een tikkje op de kast zelf geeft?

per ongeluk is eigenlijk als ik er tegen aan kom..(als ik hem niet wil indrukken) ook al is het met de mouw van een trui..(oid) heb geprobeerd of het ook gebeurd als ik er op tik maar dat is niet het geval. heb je een idee?
Alvast bedankt!

Kan het een contact punt zijn? zo ja weet iemand hoe ik dat kan oplossen? als het iets anders kan zijn weet iemand hoe ik dat kan oplossen want ik denk dat kauwgom niet gaat werken.. tenzij je niet van je spullen houdt.. ik hoop dat iemand mij serieus kan helpen.

op de 3P loopt de sequencer, hou je de transpose knop ingedrukt en sla je tegelijk een toets aan om te transponeren. Dat kost je dus 2 handen. Als je parallel aan die transposeknop ook een switch zet, kan je desgewenst met 1 hand een sequence transponeren. Handig als je live meerdere synths tegelijk bespeelt.

En als je dan ook even zegt wat uiteindelijk het probleem was en hoe het is opgelost, kan de rest er ook van leren.

Back