Waldorf Pulse Plus: audio in mono of stereo?

PascalVB

Ouwe rot
De vraag is eigenlijk heel simpel: is de "audio in" van de Waldorf Pulse Plus mono of stereo? De audio in van de Microwave XT is ook 1 jack aansluiting, maar toch stereo.
Ik vind deze informatie nergens terug...

Ga ervan uit dat het stereo is, als de Microwave en in mijn geval micro Q een stereo in hebben is de kans groot de pulse plus ook een stereo heeft

output: 2 x jack mono (left/right)
input: 1 x jack

De vraag is dus of dit bij de Pulse Plus een stereo input is, net zoals bij de Microwave XT?

Een pulse is mono tot de output stage, waar je kan pannen. Hij kan geen stereosignalen verwerken. Er is geen reden waarom de input stereo zou zijn.

Heb begrepen dat het bij veel apparaten waar het signaal door de filter wordt gestuurd, het er mono ingaat.
Kan je met de filter van de Pulse ook pannen? Ik zoek het wel even op :)

Heb ik dat goed begrepen?

Als je bedoeld: kan je het signaal dat uit de filter komt (oscillators + evt external in) pannen: ja. In en uit de filter gaat een monosignaal (anders heb je 2 filters nodig), dat wordt daarna gepand in (na de VCA door een vc-mixer of door 2 vca's dat is me niet meteen duidelijk). De pan positie kan je moduleren met LFO en wellicht ook andere bronnen (envelope, controler), maar ik heb geen pulse meer dus weet niet precies door welke.

Back