Is er nog een analoog/24bit effect apparaat vergelijkbaar met MO-FX?

SirSickSik

zwaar behaard lid
Mogguh,
ik ben op zoek naar een stereo multieffectenbak voor live-gebruik vergelijkbaar met de MO-FX, maar ik kom nergens iets tegen wat ook maar remotely in de buurt komt.
Het doel van de bak is om achter de melodie synthesizer (waldorf blofeld) of basssynthesizer (DSI mopho) te staan. Ik hoef geen 1000 en 1 verschillende presets, gewoon genoeg knoppen om meteen bij alle parameters te kunnen en te spielerijen.
Desnoods een
Let op (voordat ik weer allerlei 19" apparatuur met menuutjes krijg voorgesteld), ik heb al een vette 19" bak staan (DP4), en als de meeste 19" effectenbakken (zoals alle lexicons die ik tot nu toe zag, afgezien van de BEPERKTE midiCC besturing) is deze voornamelijk met 16bit midi sysex te besturen en daar ben ik dus echt niet naar op zoek.
Indien een apparaat WEL AL!! zijn parameters, die betrekking hebben op de geluidsbewerking, met midiCC kan besturen, ben ik wel weer geinteresseerd.

Is hier iemand die mij kan vertellen waar ik iets dergelijks kan vinden?
sik

Is de Eventide stompbox reeks iets voor je? (Timefactor, Modfactor, Pitchfactor...). Die hebben alle parameters als knoppen beschikbaar en zijn via MIDI aan te sturen. Ook via CC dacht ik...

Je kan de Akai Filterbank ook even bekijken.
Het is formeel geen multi effect, maar hij voldoet wel aan een aantal criteria die je stel:
- hij is analoog
- hij is stereo
- hij is een beetje multieffect (verschillende filtertypes, distortion, phaser en een enveloper).
- hij heeft geen menustructuur, maar voor elke functie een knop
- hij is met midi aanstuurbaar (niet alle parameters)

misschien is dat iets voor je?

Met de TC Electronics FireWorX kun je ook alle parameters via CC e.d. aansturen. Zelfs je hele DSP chain maken incl. feedback. Top bak!!!!

Anders Eventide spul. Die kun je ook goed aansturen....maar is duur.

Goedkope oplossing is misschien een Kaospad van Korg. Volgens mij zijn de laatste modellen erg goed.

wat betreft filterbakken, er staat al een sherman over de drums en een t-resonator over de bass.
wat betreft de fireworx: oja, krijg nou wat, die was ik helemaal vergeten sinds ik de DP-4 had gekocht omdat ik toendertijd 4-in en 4-out nodig had en niet genoeg geld ervoor.. Ligt er niet toevallig nog ergens een fireworx op de marktplaats? ff kieken :P

nog even over de fireworx, ik lees dat die 8 parameters in de modulatie matrix kan toekennen. Is dit 8 parameters in totaal of per effect? want als het totaal is, dan is dat wederom niet genoeg :(

die lpx-5 ziet er wel interessant uit, gecombineerd met de blofeld kan dat lekker trippend worden :D
hoeveel wilde je ervoor hebben?

die lpx-5 ziet er wel interessant uit, gecombineerd met de blofeld kan dat lekker trippend worden :D
hoeveel wilde je ervoor hebben?

Lol. zoals ik al zei, ik heb hem pas net aan de praat gekregen (omdat een of andere oetlul van een verkoper de adapter niet bij had geleverd, en het zijn nogal exotische adapters).

Dus, ik doe hem zelf niet meer in de verkoop (denk dat hij ook nooit meer weg gaat). Ik geef hem alleen maar even als suggestie omdat ik net superglitchie dingen aan het freaken was en ik me uit het vorige topic van je kon herinneren dat je daar ook naar op zoek bent.

Je kunt ook naar de lxp-15 kijken, heb je gelijk ook de uitgebreidere reverbsectie van de LXP-1 erbij. Dan is het alleen nog de vraag hoe je hem gaat aansturen, dedicated MRC staat natuurlijk wel mooi.

De LXP15 en MRC zijn de afgelopen weken regelmatig hier op SF aangeboden meen ik..

edit: nog even iets over de midi sectie, aangezien ik hier toch voor me heb staan:

The MIDI control architecture is very respectable; up to four modulation sources (including an internal LFO) can be routed to any parameters. In addition, the LXP-5 can be put into a "direct access" mode which routes MIDI controllers to the program parameters directly; this is a total pain in the backside and should be disabled. There is yet another MIDI control/modulation mechanism whose subtleties escape me, but which has not yet got in my way.

dat had ik ook al zien staan. Ook trouwens dat de potmeters niet al te jofel waren en patches konden kapot maken als ze ouder werden. Moet je bij jezelf misschien ook ff checken voordat je dingen kwijt bent. (ps ik kreeg het idee dat je m gefixed had om te verkopen, mijn fout)
Maar dit aantal knoppen vergroot de mogelijkheden al zeer ten opzichte van de DP-4 (die ik desnoods, nu ik ook een 20U rek heb aangeboden gekregen, best als reverb-only kan blijven gebruiken voor meerdere parts...)

in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal zeker even gaan onderzoeken wat de opties enzo zijn
sik

na een kort beraad tussen mijzelf en google kwamen wij tot de conclusie dat ook dit apparaat 16-bit is. In vergelijking zou ik dan waarschijnlijk alsnog voor de MOFX gaan.. maar ik wil liever 24-bit of analoog..

na een kort beraad tussen mijzelf en google kwamen wij tot de conclusie dat ook dit apparaat 16-bit is. In vergelijking zou ik dan waarschijnlijk alsnog voor de MOFX gaan.. maar ik wil liever 24-bit of analoog..

Pfff die google is echt een betweter heb ik gemerkt...
Welke effecten zijn eigenlijk het belangrijkste voor je? Wat gebruik je het meest?

Ik denk dat ik voor de modfx reeks van alesis ga... 6/7 bakken, 4 knoppen per bak, geen menu's en 24-bit. Jammer van het plastic, maarja, het is ten minste iets...

wat betreft effecten: filters, delay's, pitchshifters, chorus/phaser/flanger/etc etc met enige modulatie (envelope followers/LFO's). Reverbs hoeft niet persee want dat ga ik waarschijnlijk alsnog met de DP-4 doen om het eindgeluid op te poetsen/te de-digitaliseren..
sik

Back