Luctae
syncopaat
Ik heb al een tijd een Virus B, maar de laatste maanden krijgt ie wat kuren. In het begin had ie al wat moeite met opstarten en het booten ging nogal eens opnieuw. De displayverlichting is ook niet helemaal stabiel. Het booten duurt nu echter steeds langer. De leds van LFO1 en LFO 2 horen te branden, maar LFO 2 doet dat niet altijd even fel. Ik heb het idee dat LFO 1 een check is voor de interne 12V en LFO2 een check voor de interne 5V. Bij het inschakelen van de Virus is het LFO 1 lampje eerst uit, begint dan voorzichtig te flikkeren, dan steeds meer totdat ie aanblijft.
Voor zover ik het kan inschatten zal het schermpje worden gevoed door 5V, dus dat zou de instabiele verlichting kunnen verklaren. Het lijkt er op dat er wat componenten zijn verlopen in waarde rond de 5V voeding. Maar goed dat is het enige wat ik heb kunnen bedenken en daar stopt mijn kennis dan ook volledig. Ik weet niets van componenten, kan nog net een multimeter hanteren...
Techneuten die hier iets zinnigs over durven zeggen? Alvast bedankt!
p.s. De virus wordt extern gevoed met enkel 12V
Voor zover ik het kan inschatten zal het schermpje worden gevoed door 5V, dus dat zou de instabiele verlichting kunnen verklaren. Het lijkt er op dat er wat componenten zijn verlopen in waarde rond de 5V voeding. Maar goed dat is het enige wat ik heb kunnen bedenken en daar stopt mijn kennis dan ook volledig. Ik weet niets van componenten, kan nog net een multimeter hanteren...
Techneuten die hier iets zinnigs over durven zeggen? Alvast bedankt!
p.s. De virus wordt extern gevoed met enkel 12V