Digitaal of Analoog recorden?

Jups, je hebt gelijk :)

het is vaak ook heel verwarrend. er zijn wat ADAT apparaten die volgens de beschrijving 24 bits zijn, maar in werkelijkheid slechts 20 of 18 bits zijn. Alesis AI3 anyone?

Wat ik altijd hoor is dat digitaal schoner is, en dan het type kabel dat je gebruikt geen invloed uit oefent, omdat het digitaal is. Dus absoluut. Andere mensen zeggen weer dat analoog beter is als je de duurste kabels gebruikt, en D/A converters, persoonlijk merk ik het verschil niet, en ik neem analoog op, omdat ik dit simpelweg gewend ben, en het eenvoudigst vind werken. Ik zou zeggen, vind je analoog opnemen fijn, eventueel fijner werken dan digitaal? Zou ik het lekker analoog houden. Als je zelf geen duidelijk verschil vind dat je echt zo groot vind dat het een het ander verslaat zou ik het zo gebruiksgemakkelijk houden.

Oké, top..
Ik ga het gewoon proberen.
Sluit de virus wel Digitaal èn Analoog aan, en dan zal ik alles eens goed in de gaten houden..
Ben benieuwd of er verschil in zit!

Bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte

Ik vermoed dat mensen die het hebben over "analoog opnemen" het hebben over tapes e.d., niet over een een digitale synth (virus, nova en blofeld zijn allemaal digitaal) via een D/A gelijk weer een A/D in en dan in je DAW alsnog digitaal opnemen. Twee meter kabel tussen twee kastjes lijkt me niet "analoog opnemen".

Nee joh, dit is het nieuwe analoge opnemen :biertje:

Zelf denk ik dat het via usb of inputs van motu niet bijster veel uitmaakt. Motu heeft prima pre-amps, dus als je inputs beschikbaar hebt, zou ik gewoon alles via de Motu doen.

Back