Korg M50, Karma of Triton? Of een andere?

Robrecht

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, allround hardware synth, nieuw of tweedehands. Ik heb een MicroKorg, dewelke ik wel leuk vind voor simpele, oldskool synth klanken en vocoders maar that's about it.
De synth zou voornamelijk goede samples en een goede synthengine moeten bevatten (vb subtractive).
Bij de samples richt ik me voornamelijk op akoestische piano, elektrische piano (rhodes), strijkers (solo en ensemble), blazers, hammond, enz. Gitaren maken me niet echt uit want ben in eerste plaats gitarist in plaats van toetsenist.

Nu kwam ik uit bij de Korg M50. Deze zou het quasi allemaal wel hebben, maar het prijskaartje is me vrij hoog (ik zit met een studentenbudget:). Indien deze het echt waard is dan ben ik wel bereid om er 1000 euro voor neer te tellen maar indien er een goedkopere optie is die quasi even goed is, opteer ik daar voor. :) De features lijken me zeer compleet (op afwezigheid van aftertouch na): zeer veel klanken, zeer veel mogelijkheden met de effecten, touchscreen, draagbaarheid etc.
Zo zag ik dat de Korg Karma en Triton LE vaak voor onder de 500 euro tweedehands verkocht worden. Zijn dit evenwaardige alternatieven? Of zijn er andere merken die beter zouden zijn? (vb Yamaha MO6, Motif?) De Roland Juno-D heb ik al eens getest maar eerlijk gezegd vond ik die vrij 'cheap' klinken.

De mogelijkheid om samples in te laden zou leuk zijn maar geen vereiste.

Alvast bedankt!

De M50 kost nieuw geen 1000 euro. Zelf heb ik m voor minder gekocht en 2e hands zag ik m ook al voor een leuk bedrag!
Vind het zelf veel waar voor je geld!

De enige die ik zelf ken is de X50 van korg:
heel goedkoop, heel licht, veel geluid en met de software editor ook prima te editten
prima piano's enzo en ook prima effecten

voor subtractive synthesis vind ik veel knoppen toch belangrijker,
daarom toen een novation ks5 aangeschaft

Bedankt voor de feedback.
Die 1000 euro is met koffer. Ik treed vaak op en dat zou met deze synth ook het geval moeten zijn, vandaar :)
Alvast bedankt voor de uitleg.
De X50 had ik ook gezien, maar in de winkel vond ik die wel heel breekbaar aanvoelen. Vandaar dat ik deze zowat bewust vergeten had. Ik zal hem toch nog eens uitgebreid testen.

Piano's van de Triton LE vind ik matig of eigenlijk gewoon niet goed. Een 2e-hands Triton of een Extreme is volgens mij wel een goed alternatief. En je houdt nog wat geld over...

Back