Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede, allround hardware synth, nieuw of tweedehands. Ik heb een MicroKorg, dewelke ik wel leuk vind voor simpele, oldskool synth klanken en vocoders maar that's about it.
De synth zou voornamelijk goede samples en een goede synthengine moeten bevatten (vb subtractive).
Bij de samples richt ik me voornamelijk op akoestische piano, elektrische piano (rhodes), strijkers (solo en ensemble), blazers, hammond, enz. Gitaren maken me niet echt uit want ben in eerste plaats gitarist in plaats van toetsenist.
Nu kwam ik uit bij de Korg M50. Deze zou het quasi allemaal wel hebben, maar het prijskaartje is me vrij hoog (ik zit met een studentenbudget
. Indien deze het echt waard is dan ben ik wel bereid om er 1000 euro voor neer te tellen maar indien er een goedkopere optie is die quasi even goed is, opteer ik daar voor.
De features lijken me zeer compleet (op afwezigheid van aftertouch na): zeer veel klanken, zeer veel mogelijkheden met de effecten, touchscreen, draagbaarheid etc.
Zo zag ik dat de Korg Karma en Triton LE vaak voor onder de 500 euro tweedehands verkocht worden. Zijn dit evenwaardige alternatieven? Of zijn er andere merken die beter zouden zijn? (vb Yamaha MO6, Motif?) De Roland Juno-D heb ik al eens getest maar eerlijk gezegd vond ik die vrij 'cheap' klinken.
De mogelijkheid om samples in te laden zou leuk zijn maar geen vereiste.
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een goede, allround hardware synth, nieuw of tweedehands. Ik heb een MicroKorg, dewelke ik wel leuk vind voor simpele, oldskool synth klanken en vocoders maar that's about it.
De synth zou voornamelijk goede samples en een goede synthengine moeten bevatten (vb subtractive).
Bij de samples richt ik me voornamelijk op akoestische piano, elektrische piano (rhodes), strijkers (solo en ensemble), blazers, hammond, enz. Gitaren maken me niet echt uit want ben in eerste plaats gitarist in plaats van toetsenist.
Nu kwam ik uit bij de Korg M50. Deze zou het quasi allemaal wel hebben, maar het prijskaartje is me vrij hoog (ik zit met een studentenbudget
. Indien deze het echt waard is dan ben ik wel bereid om er 1000 euro voor neer te tellen maar indien er een goedkopere optie is die quasi even goed is, opteer ik daar voor.
De features lijken me zeer compleet (op afwezigheid van aftertouch na): zeer veel klanken, zeer veel mogelijkheden met de effecten, touchscreen, draagbaarheid etc.Zo zag ik dat de Korg Karma en Triton LE vaak voor onder de 500 euro tweedehands verkocht worden. Zijn dit evenwaardige alternatieven? Of zijn er andere merken die beter zouden zijn? (vb Yamaha MO6, Motif?) De Roland Juno-D heb ik al eens getest maar eerlijk gezegd vond ik die vrij 'cheap' klinken.
De mogelijkheid om samples in te laden zou leuk zijn maar geen vereiste.
Alvast bedankt!