[Track] Remix met vocals

Oxy-Yan

Action
Zo,
dan zal ik ook maar eens een nummer met vocals posten.

Ik werd laatst gevraagd door de zanger van de rock/funkband Grandbizz of ik eens een nummer van hen wilde remixen. Op een cd kreeg ik de losse audiotracks aangeleverd; van zanglijnen,(bas)gitaar tracks tot bassdrums, hihats, alles alles..

Uiteindelijk heb ik alleen 1 gitaarriff en de zanglijnen gebruikt. Ik wilde wel een keer een Madonna/Daftpunk achtig nummer maken....Dus daar kwam de autotune om de hoek kijken (:stupid hmmm...nou, één keer moet kunnen toch?)

Luistert u naar Jimmy Gimme van Grandbizz in de Oxy-Yan Remix.

Oja, hier heb ik ter vergelijking een stukkie van het Origineel

Grt Oxy

hmmm ik vind de percussie te hard staan (claps bijvoorbeeld)

de vocals lijken me ook niet echt helemaal strak te lopen... loopt beetje uit de maat vind ik; volgt het ritme niet ofzo. (kan ook mijn gevoel zijn hoor)

voor de rest wel geinige remix. alleszins al beter dan het origineel :D

Terwijl ik luister:

- De kick mag wel wat viezer
- Gitaartje klinkt goed, maar mag wel wat gemangeld worden
- Bass mag stukken voller, hij blijft nu teveel op de achtergrond
- Lekker Daft Punk-achtig Hi-Hatje
- Geluidje vanaf 0:33 mag wel met wat minder reverb en meer op de voorgrond
- Ben helaas niet echt fan van de vocals

Al met al vind ik 't wel een geinig trackie, maar als je 't meer $B!&(Bla Daft Punk wil hebben dan mag het naar mijn idee allemaal wel wat viezer klinken en wat pompender door wat extra compressie.

A) ik mis balans in de mix...de drums zijn wel *erg* hard en kaal in de mix in tegenstelling tot de rest van de mix (behalve vocals dan) .... die is veel zachter en ook helemaal volgeplemt met reverb lijkt het....daar kan je denk ik nog wel een betere balans in vinden.....

B) die autotune vinnik echt nie (meer) kunnen... het irriteert me gelijk vanaf de 1e seconde... ik zou zeggen: gebruik gewoon helemaal niet...probeer andere effecten te gebruiken...

C) het einde is nogal abrupt.......

voor de rest: leuk!

Olaf

ik kan me denk ik wel aansluiten bij de vorige sprekers,

gitaar vind ik cool! drums ook, mag nog wat vetter uitgemixed worden...echter kale drums vind ik altijd wel lekker.
drop die autotune! :frons:
er mag denk ik nog een andere aansprekende hook in, iets opvallends ofzo. iets met een rare melodie, aangezien ik dat een beetje in de zanglijn mis.

Thanxz for the comments!

Origineel geplaatst door Rino
Al met al vind ik 't wel een geinig trackie, maar als je 't meer $B!&(Bla Daft Punk wil hebben dan mag het naar mijn idee allemaal wel wat viezer klinken en wat pompender door wat extra compressie
Mwah, Daftpunk was slechts een uitgangspunt, ik hoef het niet perse na te maken ofzo.
Ik heb nu nauwelijks compressie toegepast, misschien dat een kleine compressie het geheel net effe wat meer pit geeft.

Origineel geplaatst door olafmol
A) ik mis balans in de mix...de drums zijn wel *erg* hard en kaal in de mix in tegenstelling tot de rest van de mix (behalve vocals dan) .... die is veel zachter en ook helemaal volgeplemt met reverb lijkt het....daar kan je denk ik nog wel een betere balans in vinden.....

B) die autotune vinnik echt nie (meer) kunnen... het irriteert me gelijk vanaf de 1e seconde... ik zou zeggen: gebruik gewoon helemaal niet...probeer andere effecten te gebruiken...

C) het einde is nogal abrupt.......

voor de rest: leuk!

Olaf

A)Balans: Ja, nu ik het zo terughoor valt me dat ook wel op, de drums kunnen iets zachter t.o.v. de rest. Die kale beat is met opzet gedaan. Ik kan het verschil wel mindermaken door de reverb van de andere partijen lager te zetten. Bij de vocal/synths is dit inderdaad een beetje overdone.

B) Autotune; Ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen, Hmmm... en ik was tot nu zo ongeveer de enige die nog nooit een autotune heb gebruikt. Ik zal het nog eens overwegen of ik niet gewoon de originele stem moet gebruiken.
Iemand een idee voor een origineel effect op de vocals misschien??

C) Einde; Dit is de voorlopige versie, ik was er gisteravond een beetje klaar mee, vandaar dat hij nog geen 3 minuten duurt.... Er komt hier en daar nogwel een verbetering bij denk ik.

Origineel geplaatst door Dobre
er mag denk ik nog een andere aansprekende hook in, iets opvallends ofzo. iets met een rare melodie, aangezien ik dat een beetje in de zanglijn mis.

Ja, zoals je in het origineel kunt horen, spelen en zingen de mannen graag nogal op slechts een paar noten. (ze doen dit overigens wel goed hoor, met name live) Maar de vindingrijkheid van de tekst en de melodielijn was helaas niet zo uitgebreid als ik gehoopt had....

Ik ben ook op zoek gegaan naar iets aparts, nu is dat die sirene-achtige-lead geworden, maar het kan nogwel iets spannenders/extremers hebben,.....eens denken??:confused:

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
B) Autotune; Ik wist dat ik er commentaar op zou krijgen, Hmmm... en ik was tot nu zo ongeveer de enige die nog nooit een autotune heb gebruikt. Ik zal het nog eens overwegen of ik niet gewoon de originele stem moet gebruiken.
Iemand een idee voor een origineel effect op de vocals misschien??

probeer eens een bit-reducer...ringmodulator...of een distorte versie mixen met het origineel...... dat kan natuurlijk ook met al die andere effecten...voor dat rauwe friekie randje...

Olaf

vind t wel een grappig nummer, beat is zeker ok,
mooie variaties alleen jawel te hard in de mix.

Tja wat die autotune betreft, ik zou het ook niet doen.

nog wat hier en daar sleutelen, en dan komt het zeker goed,
laat hem nog eens in een aangepaste vorm voorbijkomen,
ga ik hem zeker nog eens beluisteren.....

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
nog wat hier en daar sleutelen, en dan komt het zeker goed,
laat hem nog eens in een aangepaste vorm voorbijkomen,
ga ik hem zeker nog eens beluisteren.....

Michael.

Bij deze!
Hier is de update (Ik heb hem over de oude versie heengezet)

Aangepast is;
-de balans tussen de verschillende partijen
-de bass is "warmer" gemaakt (althans geprobeerd...)
-minder reverb/delay
-het einde is minder abrupt.

....voor de oplettende luisteraar, de autotune zit er nogwel in...wieweet wordt ie in de uiteindelijke versie alsnog uit het raam gesmeten:D

Origineel geplaatst door olafmol
die autotune vinnik echt nie (meer) kunnen... het irriteert me gelijk vanaf de 1e seconde...
Origineel geplaatst door mikemix
Tja wat die autotune betreft, ik zou het ook niet doen.

Ik ben dan Toch overstag gegaan, heb de autotune gedropt...Tja
Alleen kan ik inmiddels zelf niet meer beoordelen of het er nu op vooruit is gegaan.

Ik heb het nummer de afgelopen week veel geluisterd, en eraan gesleuteld. Op den duur kun je er dan niet meer objectief naar luisteren, merk ik.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je het voor het eerst hoort je erg verrast wordt door bepaalde dingen, die je na een aantal malen al voelt aankomen.

Maargoed, (voorlopig) maak ik nog even geen definitieve keuze, deze zonder autotune mag er ook wezen, maar die andere heb ik nog niet weggegooid.:dj:

Hij klinkt erg lekker. Lekkere mix ook. ;)

Zelf moet ik wel aan die stem wennen hoor. Misschien toch wat meer crea mee doen. Reverse verbjes enzo of wat knipperdeknipwerk. Delay is wel erg subtiel. Ik doe het niet na hoor. :)

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Bij deze!
Hier is de update (Ik heb hem over de oude versie heengezet)

Aangepast is;
-de balans tussen de verschillende partijen
-de bass is "warmer" gemaakt (althans geprobeerd...)
-minder reverb/delay
-het einde is minder abrupt.

....voor de oplettende luisteraar, de autotune zit er nogwel in...wieweet wordt ie in de uiteindelijke versie alsnog uit het raam gesmeten:D

Wat mij betreft...niets meer aan doen, ik vind m top!!!
Complimenten!

Michael.

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt erg lekker. Lekkere mix ook. ;)

Zelf moet ik wel aan die stem wennen hoor. Misschien toch wat meer crea mee doen. Reverse verbjes enzo of wat knipperdeknipwerk. Delay is wel erg subtiel. Ik doe het niet na hoor. :)

same here.....lekkere mix nu....... mis nog wel een variatie/break/brug die op het juiste moment de afwisseling brengt, anders wordt het een beetje saai na een tijdje....... ik zou die schreeuwende mensen er pas wat later bijmixen voor extra effect, wel geinig!

over de stem: ik dacht dat het autotune dingetje die stem zo hoog had gemaakt, maar dat zat dus al in de originele vocals....is niet echt mijn smaak, maar dat is subjectief...het klinkt nogal afgeknepen en soms kan ik niet eens horen of het een man of een vrouw is..... ik zou de vocal wat meer ballen proberen te geven...kloton zeg maar ;)
dus meer met effecten en knipwerk werken, zoals fuse ook al aangeeft......evt wat smerige dikke compressie erbij gemixed (motown effect), of layeren met een smerige overstuurde versie?

Olaf

Back