Memory-probleem met Logic

Synthurion

Ouwe rot
Ik heb onlangs een van m'n oude nummers omhoog gehaald om deze in een nieuw jasje te steken waarbij ik tegen het probleem aanloop dat al binnen een mum van tijd het geheugen verbruikt is wat echt super irritant is, zojuist zelfs een sequence laten lopen nadat hij net was opgestart en bats na een minuut een crash.

Nu moet ik zeggen dat ik best veel bij elkaar prop en zware plugins trek maar doe ik nu alle tracks freezen dan nog krijg ik hetzelfde probleem met de memory-crash.

Ik sta dus echt voor een raadsel, mijn RAM-geheugen is 4GB op de MAC en kan me amper voorstellen dat dit te weinig is? Daarnaast voer ik alle bekende taken uit om de MAC snel te houden dus ik vraag me af of er niet ergens een bestand bezig is die het geheugen aan het opslokken is binnen Logic dat relateert is aan het nummer waarmee ik bezig ben?

Heeft het overigens nut om uit te bereiden naar 8GB?

Alvast bedankt voor jullie tips! :okdan:

Moet niet kunnen dat hij zomaar op memory crasht. Ik neem aan dat je een legale versie hebt van Logic anders denk ik dat we deze draad wel kunnen sluiten.

Ik zou eens kijken welke plug ins er geopend worden en welke nog werken op de nieuwe Logic. Een ander verhaal is van welk medium open je de oude tracks, kopiëren naar je HD waar je op werkt is altijd beter, op externe schijven kan hij namelijk problemen veroorzaken. Als je met een 2de of 3de interne HD werkt op je Mac dan zou je in energie beheer de sluimer stand van die schijven uit moeten zetten. check ook even als je tracks midi data verzend naar externe apparaten.

Als het nut heeft om naar 8gb uit te bereiden heeft meer met de manier van werken te maken, als je veel met audio sporen werkt is het niet verkeerd. Ik heb zelf 6GB er in zitten en de audio files die ik heb zet ik allemaal in de EXS sampler en trigger dan alles via midi wat veel ruimte bespaard. (zang en ingespeelde partijen niet).

Thanks Matrixxx!

nee het betreft hier gewoon een legale versie van Logic Studio.

Voor zover ik na kan gaan klopt alles gewoon, ik werk ook gewoon op de interne HD van de MAC en ik heb de sluimer stand zojuist uitgezet stond aan inderdaad.

Misschien dan toch ook maar die uitbereiding uitvoeren die worden momenteel in Duitsland voor zo'n kleine 60 euro aangeboden.

Nou eens kijken wat hij doet en voor zover bedankt voor de tips! :okdan:

Open an affected project and choose Options > Project Information from the main menu. Click the "Reorganize Memory" button.

probeer deze ook es.

Probleem is gevonden !

Ik vond op internet een hint om eens bij Activiteitenweergave te kijken, toen ik dat deed stond m'n systeemgeheugen ongeveer op 1,47 GB toen ik daarna Logic opstarten met het bewuste nummer vloog de teller als een waanzinnige naar beneden en bleef staan op slechts 156 MB! dan praat je nergens meer over.

Ik heb inmiddels 8GB RAM geheugen besteld, kostte slechts 47 euro inclusief verzendkosten.

Bedankt voor jullie tips tot zover, deze topic kan dan wat mij betreft weer dicht beste Mods. :okdan:

Back