Zacht afmixen (loudness war)

Oke, na de tips even wat geprobeerd, bovenste is referentie nummer. Toch zit er nog wat volume verschil in, misschien dan toch wat van de bass afhalen zodat ik wat meer plek heb om harder te gaan of zo laten zitten?

let op je volume, dit is meteen climaxjes..

éénding weet ik zeker die arp moet veel softer, haal klein beetje low mid freq weg ergens bij 750hz dan hoor je andere instrumenten beter! en gooi reverb over die arp heen met 2.4ms dec en 36% Wet/Dry Medium room

verder is die hard genoeg behalve kick moet wat meer punch hebben en meer laag bij 120hz 3db boosten en bij 3khz 2.5db en 8khz 4.5db de Q moet je zelf aanpassen naar smaak gebruik surgical EQ voor deze opdracht.

Verder kun je Maximaliseren met een limiter maar niet meer dan 2db omdat rest van instrumenten al goed is :)

Owja.. vergeet die multiband compressor dat gaat niet helpen bij jou probleem omdat probleem in de kick zit. Multiband compressor is voor andere dingen en is moeilijk te begrijpen daarom gebruik ik hem nooit. omdat multiband compressor een mastering Compressor is denkt iedereen daarmee kan oplossen wanneer ze niet tevreden zijn bijv track te zacht of heeft weinig laag, wat dan ook!

Laatst gewijzigd:
Owja.. vergeet die multiband compressor dat gaat niet helpen bij jou probleem omdat probleem in de kick zit. Multiband compressor is voor andere dingen en is moeilijk te begrijpen daarom gebruik ik hem nooit. omdat multiband compressor een mastering Compressor is denkt iedereen daarmee kan oplossen wanneer ze niet tevreden zijn bijv track te zacht of heeft weinig laag, wat dan ook!

Wat een onzin... bv de C4 van waves, alle bandjes disablen behalve het laagste bandje. Die zet je tot aan 80 tot 100 hz ofzo met een snelle attack (0-3ms) en je moet even kijken of een snelle of langzame release beter werkt... dus een release van 0-10ms of 80+ms ofzo.. Met een langzame zal het natuurlijker klinken, met een snelle wordt het gewoon plat.

met de treshhold en makeupgain moet je even de juiste instellingen vinden, dat kan ik niet zo voor je verzinnen..

Zo hou je het laag in bedwang..

Maar ik denk zelf dat het sowieso een goede is om met een EQ wat aan je sub te doen.

Eehm heb begrepen dat je beter zacht dan hard kan mixen, althans vinden de gasten die hem moeten masteren lekkerder/ beter.

Je mix vergelijken met een gemasterde track is een beetje jammer, al dan niet onmogelijk voor ons, zelfde grap deed ik ook, onbegonnen werk.

Edit:
Je kan je track zo bouncen of recorden en dan in bijv. soundforge een aantal db's harder zetten om te testen enzo.

20 antwoorden en maar één die in de buurt komt, mijn geloof is dat digitaal masteren niet of nouwelijks vergelijken kan worden met analoog / commerciele producties. Maar het kan wel in beperkte maten en is voor mij ook noodzakelijk als referentie materiaal tijdens productie periode.
Voorbeeld van een master chain op 0 db digitaal is,
Gleu (SSL clone),
Sonic maximezer
En een goede limiter naar keuze.

Als je de Glue insteld als limiter, zit je direct op 0db (-2db) en als je het goed afgemixd is het eindresultaat voldoende voor bijv. een Dj set.

Letterlijk 1 min werk als je weet hoe een compressor werkt.
Kom je er nog niet uit kan je altijd bij ons in de studio in Haarlem langs komen.
Succes

Wat een onzin... bv de C4 van waves, alle bandjes disablen behalve het laagste bandje. Die zet je tot aan 80 tot 100 hz ofzo met een snelle attack (0-3ms) en je moet even kijken of een snelle of langzame release beter werkt... dus een release van 0-10ms of 80+ms ofzo.. Met een langzame zal het natuurlijker klinken, met een snelle wordt het gewoon plat.

met de treshhold en makeupgain moet je even de juiste instellingen vinden, dat kan ik niet zo voor je verzinnen..

Zo hou je het laag in bedwang..

Maar ik denk zelf dat het sowieso een goede is om met een EQ wat aan je sub te doen.

Ik gebruik liever EQ om toon te regelen daarvoor is tie gemaakt :)
Waarom moeilijk dan als het makkelijker kan, kick klinkt gewoon achter de instrumenten je kan hem niet naar voren halen, je kan wel boosten leuk allemaal maar een Compressor is geen Human, je kan wel zeggen maar dat begrijp die niet :P

Makkelijkste manier is gebalanceerde Freq geven voor ieder instrument en dan apart Limiten.

als schade groot is kun je niet met een multiband compressor fixen.

Ik gebruik liever EQ om toon te regelen daarvoor is tie gemaakt :)
Waarom moeilijk dan als het makkelijker kan, kick klinkt gewoon achter de instrumenten je kan hem niet naar voren halen, je kan wel boosten leuk allemaal maar een Compressor is geen Human, je kan wel zeggen maar dat begrijp die niet :P

Makkelijkste manier is gebalanceerde Freq geven voor ieder instrument en dan apart Limiten.

als schade groot is kun je niet met een multiband compressor fixen.

Ik reageerde voornamelijk op het feit dat hij hem niet zegt te kunnen limitten zonder dat de boel gaat oversturen. Dat gebeurd ook erg snel als je veel sub energie in je mix hebt en dat is zo opgelost.. liefst met een EQ (valt over te debatteren denk ik), maar met een multiband kun je een heel eind komen..

Jij zei dat dat niet kon, vandaar de reactie :P

Heey dat is loooik, spelen met andermans spull :D

ff een kopftelefoon edit, ivm de buren. Morgen ff op de monitoren proberen kijken of dat wat oplevert. Je linkerkanaal klopt trouwens niet tov rechts. Verders minder effecten gebruiken, helemaal op de basline. Ben het met Herr. Plumper eens. Ben het trouwens ook eens met Electrovolt, t is wat tegenwoordig, moet allemaal super hard idd.(doe het zelf ook hoor daar niet van :P) Sterker gesteld dacht laatst ga lekker een redhot chillipeppers cd luisteren gwoon focking hard niet normaal.:( Dacht ff laden ff de wave bekijken 3x raden........

suc6

Attachments

• Hoere mixxxx.mp3
    358,7 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Niet afzeikend bedoel, Waz, maar je 'hoere mixxxx' is nogal raar afgemixt.. Sub-laag is wel aanwezig (maar klinkt niet strak, nogal 'muddy'), en het hogere laag klinkt op de een of andere manier niet lekker.. Ook mist de mix clarity rond de hogere frequenties.. Beetje alsof het in een lagere samplerate staat.. Voortaan maar weer op monitors afmixen :D
Hmm, nu ik alle versies een paar keer met elkaar vergeleken heb, merk ik dat ik al snel te maken krijg met luister-gewenning qua eq'ing etc. Al met al komt het er op neer dat er gewoon met de hele mix van de track nog veel moet veranderen. Daar zal gewoon meer mee geëxperimenteerd moeten worden (genoeg tips in bovenstaande posts), anders kan niemand daar een dikke master van maken.. Al die overhyped maximizers/ultramizers etc. zijn ook geen wondertooltjes :P

Laatst gewijzigd:
( ha een interessant topic met leuke info )

enige adviezen tav een goede/ goed betaalbare mastering technicus ?
stijl r&b, pop, rock, smartlap, en een beetje dance.
graag iemand met wie ook goed even te overleggen is over welke richting het bij voorkeur uit zou moeten cq niet volledig eigenzinnig dus .

Niet afzeikend bedoel, Waz, maar je 'hoere mixxxx' is nogal raar afgemixt.. Sub-laag is wel aanwezig (maar klinkt niet strak, nogal 'muddy'), en het hogere laag klinkt op de een of andere manier niet lekker.. Ook mist de mix clarity rond de hogere frequenties.. Beetje alsof het in een lagere samplerate staat.. Voortaan maar weer op monitors afmixen :D

Kan wel wat hebbu hoor :P. Maar eehm mix is helaas niet van mij. Meer controle dan originele mix zachter zetten en wat eq-en zit er helaas niet in. TS mag m wel opsturen mix ik m wel, is best een leuke track :P

Voor de rest heeeeel veeeeel suc6 Snelkookbami

Attachments

• Audio 1.mp3
    360,5 KB · Bekeken: 119
  • Audio 2.mp3
    360,5 KB · Bekeken: 92
Kan wel wat hebbu hoor :P. Maar eehm mix is helaas niet van mij. Meer controle dan originele mix zachter zetten en wat eq-en zit er helaas niet in. TS mag m wel opsturen mix ik m wel, is best een leuke track :P

Audio1 is wel oke, voor beter resultaat moet de mix gewoon beter idd ;)
Bij Audio2 is het hoog en mid in tegenfase

Heb je ook gehoord dat originele mix bijna alles op de linker speaker staat ?

Maar wel een leuke oefening, dit :D

Het linkerkanaal is (gemiddeld genomen) inderdaad zo'n 4dB harder ja.. Ah, vandaar dus dat fasegedoe ;)

Even acclimatiseren, een bom van informatie etc. Ik ben er nog, maar moet alles even doornemen, reply komt later nog.

ps. bedankt voor de aandacht, aangezien deze track al opgepakt wordt door een label kan ik hier echt super veel mee!

Even acclimatiseren, een bom van informatie etc. Ik ben er nog, maar moet alles even doornemen, reply komt later nog.

ps. bedankt voor de aandacht, aangezien deze track al opgepakt wordt door een label kan ik hier echt super veel mee!

We dachten, hij is Bami aan het voorbereiden voor vanavond maar je bent er nog :)

Audio 1 heeft te veel compressie
Audio 2 is volledig verneukt met stereotools

beide zijn qua commercieel volume nog steeds redelijk zacht
kan nog veel harder met minder artifacts en meer dynamiek, maar dynamischer als de orginelel mix zal het nooit meer worden

Leuke track Bami, besteed er nog maar wat aandacht aan.

We dachten, hij is Bami aan het voorbereiden voor vanavond maar je bent er nog :)
goed idee, telt noodles ook? 8o

Ik heb het panning probleem opgelost, er zat een preset tussen in de gelayerde pluck akkoorden die veeel te hard naar links was gepand.

@MOTIFFF die eerste klinkt zoiezo het beste, aangezien die lagere toonsoorten problemen gaan opleveren bij remixen. Ik heb wat uit 750 hz gehaald en het klinkt idd al wat beter. Er zit geen arpeg in, maar ik denk dat je de piano en de pitched saw bedoeld? Deze hebben allebij al wat reverb (30%).

@waz audio 1 klinkt super!

Ik kan als jullie willen het geheel na aanpassing (kick/bass even uitzoeken nog) hier dumpen, of eventueel een groter stuk met break etc.

Laatst gewijzigd:
Back