Hallo allemaal,
Ik start maar weer eens een nieuw draad naar aanleiding van een pas gekochte Maestro USS.
De volgende effecten zitten erin:
Distortion
Filter (met sample/hold)
Phaser
Octaver
Je kan alles apart aan en uit zetten.
De distortion heeft ook één schuif. Deze heet op het apparaat waveform.
Het lijkt erop dat je hiermee niet de gain regelt, maar de wet/dry.
Als je hem in het midden zet hoor je dus distortion en clean geluid tegelijk.
Het filter heeft een frequency en een brilliance schuif en is niet zelf-oscillerend.
De brilliance is gewoon resonantie.
Daarnaast zit er een sample/hold module in die aan de frequentie van het filter zit.
Deze kan je met een schakelaar aan of uit zetten.
De speed van de sample/hold module wordt met dezelfde schuif bediend als waarmee je de speed van de phaser bedient.
De phaser heeft maar 1 schuif en dus geen resonantie of emphasis oid.
Het is een heel mooi klinkende phaser.
Eigenlijk zoals ik gewend ben van Maestro.
Maestro maakt hele mooie phasers als je het mij vraagt ( met als topstuk wat mij betreft de Maestro Stage Phaser )
De octaver heet Sub-Harmonic.
Uitleg lijkt me hier overbodig.
Misschien is het wel waard om te vermelden dat deze monofoon is en dat je met een sensitivity schuif bepaalt bij welk speel-volume hij erbij komt.
Als je een akkoord aanslaat gaat het ding alle kanten op (leuk!)
Verder zit er nog een envelope follower in.
Met een attack en een decay schuif.
Met een dezelfde (sensitivity) schuif die gebruikt wordt voor de octaver stel je de gevoeligheid in.
Zodra je er signaal in stopt wat boven de ingestelde waarde uitkomt wordt de envelope getriggered.
Met de envelope kan je twee dingen besturen: de frequentie van het filter besturen en/of het totale volume.
Tot zo ver wat ik er allemaal van weet.
Ik start maar weer eens een nieuw draad naar aanleiding van een pas gekochte Maestro USS.
De volgende effecten zitten erin:
Distortion
Filter (met sample/hold)
Phaser
Octaver
Je kan alles apart aan en uit zetten.
De distortion heeft ook één schuif. Deze heet op het apparaat waveform.
Het lijkt erop dat je hiermee niet de gain regelt, maar de wet/dry.
Als je hem in het midden zet hoor je dus distortion en clean geluid tegelijk.
Het filter heeft een frequency en een brilliance schuif en is niet zelf-oscillerend.
De brilliance is gewoon resonantie.
Daarnaast zit er een sample/hold module in die aan de frequentie van het filter zit.
Deze kan je met een schakelaar aan of uit zetten.
De speed van de sample/hold module wordt met dezelfde schuif bediend als waarmee je de speed van de phaser bedient.
De phaser heeft maar 1 schuif en dus geen resonantie of emphasis oid.
Het is een heel mooi klinkende phaser.
Eigenlijk zoals ik gewend ben van Maestro.
Maestro maakt hele mooie phasers als je het mij vraagt ( met als topstuk wat mij betreft de Maestro Stage Phaser )
De octaver heet Sub-Harmonic.
Uitleg lijkt me hier overbodig.
Misschien is het wel waard om te vermelden dat deze monofoon is en dat je met een sensitivity schuif bepaalt bij welk speel-volume hij erbij komt.
Als je een akkoord aanslaat gaat het ding alle kanten op (leuk!)
Verder zit er nog een envelope follower in.
Met een attack en een decay schuif.
Met een dezelfde (sensitivity) schuif die gebruikt wordt voor de octaver stel je de gevoeligheid in.
Zodra je er signaal in stopt wat boven de ingestelde waarde uitkomt wordt de envelope getriggered.
Met de envelope kan je twee dingen besturen: de frequentie van het filter besturen en/of het totale volume.
Tot zo ver wat ik er allemaal van weet.
Last edited by a moderator:
)