Oberheim OB

Status
Please reply by conversation.
de xpander heb ik ook nog gehad (verkocht aan the music house destijds dus mischien is dit dezelfde die jij nu op het oog hebt) echt verschrikkelijk veel uitgebreide mogelijkheden, en toch redelijk eenvoudig te bedienen al lijkt dat op het eerste gezicht anders... ik heb hem weggedaan omdat het geluid mij minder beviel als de ob 8, wat strakker en killer, maar dat is een kwestie vaan smaak want hij klinkt wel vreselijk vet! ik hoop dat je er nog veel lol mee mag beleven

maar qua (oberheim) geluid komt er toch niks boven de oude 4 (of 8 voice) door alle ontstemmingen, ontregelheden (geen enkele envelope had dezelfde tijd bv) was dit de bulderbak bij uitstek, helaas ging er een keer iets goed mis, voedingspanning omgedraaid (de stekkertjes hadden geen uitsparing zodat je die op 2 manieren kon aansluiten) gaf een soort vuurwerkramp achtig effect inc rookwolken en geen geluid meer... zelfs de td van nederland muziek zag er geen heil meer in, dus die is voor een erg laag bedrag naar een knutselaar gegaan

helaas ging er een keer iets goed mis, voedingspanning omgedraaid (de stekkertjes hadden geen uitsparing zodat je die op 2 manieren kon aansluiten) gaf een soort vuurwerkramp achtig effect inc rookwolken en geen geluid meer... zelfs de td van nederland muziek zag er geen heil meer in, dus die is voor een erg laag bedrag naar een knutselaar gegaan

Da's balen zeg..:(

Is die uit de link hierboven nu al naar Nederland gehaald door iemand.. da's een mooie prijs :)

Als t goed is kun je dus binnenkort weer een nieuwe 4 voice kopen, de heer Oberheim gaat ze weer bouwen. De Xpander is vet iig. Hij komt deze keer niet van the Music House...

die modules zijn er in iedergeval al, volgens mij zijn er hier al wat discussie,s over dat de orginele versie onvolmaakter en dus vetter en mooier was

En ik lees nou juist dat het verschil tussen de nieuwe en de oude kleiner is dan tussen twee oude :)

Status
Please reply by conversation.
Back