Sonic Core Scope

wouter

\B-)
Zijn er hier nog meer Scope gebruikers? Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een 18 DSP PCI systeem met 2x de A16 Ultra (32 analoge I/O's) en heb al mijn hardware daar op aangesloten (plus nog gear dat aangesloten is via Adat en S/PDIF). Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van dit systeem en de modulaire routing is fantastisch. Met een paar muiskliks kun je je hele setup ompatchen. Gebruik nu vooral de mixers, effecten en de modular. De synths en samplers niet, de reden hiervoor is dat ik al genoeg hardware synths heb en zo weer DSP's overhoud voor effecten en de modular.

Ik heb ook een Lemur project gemaakt waarmee ik de Scope mixer bedien (zie laatste filmpje). Ik kan daardoor weer net zo snel werken als vroegen met mijn analoge tafel(tje). Op mijn want list staat nu ook een XITE1 de opvolger van het systeem dat ik nu heb. Het idee is dat ik dan met twee computers ga werken en beide Scope systemen via Adat ga koppelen.

Hier wat filmpjes die ik heb gemaakt:

Een ondergewaardeerd systeem als je het mij vraagt. Een maatje van me zweert erbij. Die had 3x zo'n kaart en heeft nu een XCITE1. Top spul!

Heb het al sinds de Pulsar 1 in mijn comp zitten :) Inmiddels uitgebreid met een Pulsar 2 en Luna kaart+i/o box. Ik ben wel steeds meer richting native gegaan de laatste tijd, maar het blijft een prima systeem met hoge kwaliteit plugins. Het wordt wel steeds moeilijker om moederborden te vinden met genoeg PCI sloten als ik m'n pc weer eens wil upgraden, dus misschien moet ik ook maar aan de Xite.

Ik heb er jaren lang mee gewerkt, geweldig spul maar het werken in de SFP environment was tijdrovend en XTC mode was onderontwikkeld dus was het tijd voor iets nieuws. De overnames van het bedrijf en lange wachten op drivers etc. heeft daar ook in meegespeeld, het lijkt erop dat ze nu weer alles op orde hebben. Ik mis het nog wel, de sound is zo ongelofelijk goed.... dat heb ik daarna nooit meer zo gekregen als met Scope. Als ik de € kan missen dan zou ik zonder na te denken een Xite aanschaffen.
Paar maatjes van me werken er nog steeds mee, die hangen hier ook af en toe rond dus je bent zeker niet de enige op het forum :)

Ik gebruik momenteel zelfs helemaal geen vst's meer, maar dat komt ook omdat mijn pc te oud is om bijvoorbeeld serieus Reaktor te draaien en zo.

Ik draai er ook al tijden mee en nog steeds zeer tevreden er de over geluidskwaliteit.
Inmiddels na al die jaren uitgebouwd naar 3 x powerpulsar, alles netjes in een PCI expansion rack.

Het besturen van de stm2448 mixer is wel altijd een hekel punt geweest, vanwege het beperkte ene midi kanaal.

In mijn setup bestuur ik met een controller (tascam us2400) de Nuendo/Cubase mixer en via generic remote lus ik de midi CC's weer door naar scope (eenrichting).
Daarbij stuur in de audiokanalen vanuit Nuendo dmv direct outs rechtstreeks naar scope, waardoor ik het summen van de sporen over laat aan scope. De mute & solo functie's gebruik ik weer in Nuendo, alsmede de eq's.
In scope heb ik weer modulaire blokjes gemaakt van adat i/o's waar ik mijn outboard apparatuur op aangesloten heb. Dat is wel het mooiste aan scope, dat ik dan een externe compressor zo kan selecteren uit de effectslijst van scope en kan inserten in een willekeurig kanaal !

Ik heb trouwens nog 1 scope project (6dsp) kaart met Z-link te koop voor de liefhebber.

Het lijkt mij een mooi platform, en de backwards compatibility vind ik ook een zeer goed punt. Het is alleen wel even goed zoeken, om de juiste informatie te vinden - er zijn zoveel kaartjes, en combinaties. Kan die modular synth met gebruik van zo'n Pulsar II bijv op tegen ene Nord Modular G2?

Ik gebruik de Cubase mixer niet meer, al mijn gear gaat via zo'n 40 Asio kanalen door Cubase heen (zie plaatje) en naar de Scope mixer. Ik gebruik Asio direct monitoring dus er is geen latency. In cubase kan ik de sporen opnemen en daarna afspelen door het monitor knopje uit te zetten. Naast de Lemur gebruik ik ook een Regelwerk als midi mixer (reneric remote in Cubase), hiermee kan ik finetunen hoe hard de signalen mijn converters in gaan.

Attachments

• scope routing.jpg
    scope routing.jpg
    70 KB · Bekeken: 102
Het lijkt mij een mooi platform, en de backwards compatibility vind ik ook een zeer goed punt. Het is alleen wel even goed zoeken, om de juiste informatie te vinden - er zijn zoveel kaartjes, en combinaties. Kan die modular synth met gebruik van zo'n Pulsar II bijv op tegen ene Nord Modular G2?

Ik heb ook een G2 (expanded) en ik denk dat die in vergelijking met een Pulsar wel meer DSP power heeft. Het laden van patches gaat ook sneller. Die twee zijn qua geluid zo verschillend dat je ze eigenlijk allebei zou moeten hebben ;)

Die twee zijn qua geluid zo verschillend dat je ze eigenlijk allebei zou moeten hebben ;)

Ik denk dat ik dit stukje maar even moet uitprinten en goed bewaren als bewijs voor aanstaande discussies met het vrouwtje 8~ BEWIJS

Ik dacht idd al een G2 te zien in je filmpje. Wat vind je verder van het gebruiksgemak (interface) van de G2 tegenover de Sonic Core Modular ?

Ik denk dat ik dit stukje maar even moet uitprinten en goed bewaren als bewijs voor aanstaande discussies met het vrouwtje 8~ BEWIJS

Ik dacht idd al een G2 te zien in je filmpje. Wat vind je verder van het gebruiksgemak (interface) van de G2 tegenover de Sonic Core Modular ?

Het laden van patches gaat op een scope PCI systeem trager dan op de G2 (dat zou op een XITE1 weer een stuk sneller moeten gaan). De G2 heeft 8 variations en op de Scope modular kun je een preset library aanmaken met zo veel presets als je wil. Op de G2 kun je de kabels anders laten weergeven (shake cables knopje) en op de Scope modular kun je de kabels uitrekken totdat ze niet meer over een knopje vallen. De Scope modular heeft denk ik meer modules, zeker als je ook de third party modules meetelt (ik heb zelf de Flexor modules). De G2 heeft 4 slots, bij de Scope modular kun je zoveel modulars laden als dat je DSP capaciteit hebt. De Scope modular heeft geen patch mutator. Het assignen van MIDI controllers werkt vergelijkbaar.

Enkele vraagjes over de scope .
Zelf werk ik met renoise als host ...dus als ik het goed begrijp draait renoise dan in het scope platform .
Kan ik midi versturen vanuit renoise ( host ) naar scope plugins/instrulmenten ( dus niet in xtc mode ) ?
Kan ik terzelfdertijd midi sturen vanuit mijn host naar externe hardware en terugrouten naar het scope platform ?
Is dat allemaal een beetje bespeelbnaar ? , het moet gezegd, de exite 1 kost heel wat gels , maar hoe meer ik erover lees hoe mùeer ik er geinteresseerd in geraak

Niet helemaal. SCOPE verschijnt als MIDI-interface en meersporen audio-interface in je DAW.
Je kunt dus via de SCOPE-MIDI-interface vanuit je DAW de plugins/instrumenten binnen SCOPE aansturen.
Je kunt inderdaad externe hardware via SCOPE terugrouten naar je DAW.
Het is even puzzelen maar als je eenmaal een leuke setup hebt gemaakt werkt dit spetterend.

Ik gebruik zelf een SCOPE 15 DSP card in een PCI slot op een oude Mac G4.
Deze SCOPE is via MIDI en ADAT gekoppeld aan mijn DAW machine met Pro Tools. Werkt zeer prettig.

(Ik schrijf DAW omdat ik Renoise niet ken maar volgens hun site is het een volledige DAW die zelfs ASIO ondersteund.)

Hope this helps

Cool om te lezen dat ik niet de enige ben die voorlopig nog lang niet is uitgekeken op het Scope-systeem! Ik heb zelf in 2001 de PulsarII gekocht en daar jaren met veel plezier mee gewerkt. Ongeveer een jaartje terug vond ik het toch wel de tijd om voor wat moderners te kijken en heb toen een Focusrite Liquid Saffire 56 aangeschaft. Dit was er in iedergeval één waar ik mijn adat-converters weer op aan kon sluiten. Thuisgekomen bleek echter meteen dat het allemaal totaal niet werkte zoals ik gewend was, met name dat de hele routing nogal beperkt is tov het scope-systeem. Wat Dim ook zegt: het is geweldig om je hardware fx als insert in je DAW te kunnen gebruiken! Dit was allemaal niet zo uitgebreid mogelijk bij de Saffire, maar gelukkig kon ik 'm nog terug brengen bij de winkel waar ik 'm gekocht had. Om toch te kunnen upgraden naar Windows7 heb ik toen wel Scope 5.1 gekocht; vond 't wel een raar idee om voor E225,- drivers te kopen voor een geluidskaart van 10 jaar oud, maar 't was toch zeker z'n geld wel waard! Een paar maanden geleden heb ik toen van een forumlid een 2e PulsarII aangeschaft en op Marktplaats had ik een Creamware A16 gevonden. Nu heb ik dus een systeem met in totaal 40 in en 40 uit, voorlopig is dit nog wel even genoeg, maar aangezien ik nu al weer vol zit en de kaarten nog goed 2e hands verkrijgbaar zijn, zal ik hoogstwaarschijnlijk in de toekomst nog een 3e aanschaffen! Nu ondersteund mijn moederbord niet zoveel PCI's (en dat wordt alleen maar minder), maar ik begrijp dat 't met een PCI expansion rack prima moet gaan?!

In iedergeval vind ik het leuk om te lezen, dat de gebruikers er nog steeds zo blij mee zijn! Die Xite lijkt me (ooit) ook wel heel vet, maar ik zie voorlopig nog niet echt meerwaarde topv de kaarten.

Niet helemaal.
Je kunt dus via de SCOPE-MIDI-interface vanuit je DAW de plugins/instrumenten binnen SCOPE aansturen.

Hope this helps

Ik neem aan dat je met de 'scope midi interface ' softwarematige routing bedoelt
dus midi van daw naar scope plugins of
bedoel je dat hardwarematig ?

Correct, ik las het terug en was al bang dat dat niet duidelijk was.
Dus softwarematig, niet via hardware

@ warner Gebruik je soms toevallig renoise als sequencer ?
OP het renoise forum is te lezen dat er wat problemen waren met de compatibiliteit en de audio streaming , probleem is echter van 2 jaar geleden , dus ik weet niet echt of het zich nu nog voordoet , Zijn hier anders renoise users die met het scope platform werken ?

greets

cool

cool

Het eerste wat ik gekocht heb voor mijn studio was een creamware luna 2 kaart

ik had een goeie geluidskaart nodig en kwam deze toen tegen na wat googlen.

Dat is inmiddels al zo een uuh 5jaar terug?
Ik heb pas nog een kaart gekocht hier om me dsp's uit tebreiden,
Ik denk ook dat ik ooit zo een Xcite ga aanschaffen als ik een xtje rijk word ofzo.

Ik moet zeggen dat dit systeem echt zo een hoop kan je hebt veel meer vrij heid in je doen en laten.

Nou had ik nog een vraagje msichien weten jullie wel hoe dat komt.
Ik heb dus onlangs een kaart er bij gezet, en als ik nu extra plugins er in ga zetten bij de sfp
krijg ik de melding Big modules do Not fit (met als kopje dsp overload)
Nou vind ik dit vreemd aangezien ik er nog voor 45% dsp over heb

Kan dit komen omdat de kaarten intern mischien verkeerd zijn aangesloten of moet ik de nieuwe kaart nog registreren? hij vind em wel en laat ook zien dat ik zijn dsp's tot mijn beschikking heb

...

Nou had ik nog een vraagje msichien weten jullie wel hoe dat komt.
Ik heb dus onlangs een kaart er bij gezet, en als ik nu extra plugins er in ga zetten bij de sfp
krijg ik de melding Big modules do Not fit (met als kopje dsp overload)
Nou vind ik dit vreemd aangezien ik er nog voor 45% dsp over heb

Kan dit komen omdat de kaarten intern mischien verkeerd zijn aangesloten of moet ik de nieuwe kaart nog registreren? hij vind em wel en laat ook zien dat ik zijn dsp's tot mijn beschikking heb

Misschien heb je hier wat aan: http://forums.planetz.com/viewtopic.php?f=1&t=5587&hilit=Big+modules+do+Not+fit

Hebben de kaarten het zelfde aantal DSP's?

Back