Kennen jullie deze mensen? No offence.

Zoals s1Mii zei:

Misschien is muziek maken gewoon smoesje, het is gewoon die voldoening om een apparaat te hebben en daarna verlangen naar volgende...

Maargoed zoals men zei: gewoon doen, muziek maken maakt niet uit of het lomp is of simpele beat, zal wel binnenkort een beat hier posten...misschien is het angst dat me tegenhoudt, bang dat ik fail.
Ik ken ook wel dat gevoel dat me zegt: als ik muziek wil maken, moet het goed zijn. Terwijl ik het uiteindelijk toch maar voor mezelf doe.

Gewoon doen en amuseren, af en toe een keer een manual openslaan en zien wat een bepaald knopje/parameter/... doet en dan ook uitproberen. Soms jezelf wat verplichten maar tegelijkertijd je niet verplicht voelen.

misschien nog een tip: koop goedkope 2ehands synths en hou het basic.
-Je zult er minder schuldgevoel van krijgen als je er daadwerkelijk weinig mee doet.
-Ze leggen duidelijk beperkingen op waarbinnen je creatief moet zijn.
-Hoe minder mogelijkheden, hoe meer je geneigd zal zijn om te proberen en de machine volledig te doorgronden (denk ik). Een teveel aan parameters en knopjes en mogelijkheden (en in het algemeen vrijheid), werkt soms demotiverend.

Uuuuh... Braadslee... Of Dandyblue... Of de liefdesbaby van die twee......??!????

Back