Philicorda: toetsen defect

D

Deleted member 38745

Guest
Ik ben op zoek naar een philicorda, heb er een gevonden maar daar zijn de toetsen van kapot. Niet alle toetsen maar bijvoorbeeld alle F toetsen en alle C toetsen. D overige toetsen en effecten doen t perfect! Waar ligt dit aan en Kan dit makkelijk opgelost worden?

Ja ik bedoel idd dat de toetsen geen geluid produceren! Is er zo'n divider per toon? Dus in dit geval bijv. Per F toon en C toon? of regelt 1 divider alle tonen? Heb namelijk echt helemaal geen verstand van t binnenwerk dus graag heel simpel uitleggen hoe je dit kunt maken en waar de divider zit en hoe deze er uit ziet etc.
Waar kan ik aan zo'n divider komen?

Welke Philicorda is het?

Zover ik weet gebruikt de Philicorda geen geïntegreerde dividers, in ieder geval de buizenversie niet. Dus als alle C's het niet doen, zit het of in de oscillator of in de allereerste stap van de (discrete) divider.

Dat weet ik niet zeker, volgens mij een gm 751... Of in ieder of in ieder geval zo'n soort model....
Heb VIA, VIA, VIA te horen gekregen dat iemand hem verkoopt dus weet helaas niet meer sorry!

Kan iemand heel simpel uitleggen hoe ik dit kan maken? Echt zo simpel mogelijk houden graag want ik heb echt geen verstand van het binnenwerk...

Bekend probleem. Fout zit in de toonopwekking.
Geen enkel probleem. Ongeacht welk type met buizen, transistoren of moderner.
Uitleggen heeft denk ik niet zo veel zin. Dit zijn toch wel wat lastigere klusjes als je geen verstand hebt van elektronika.
Vroeger heel veel aan geserviced. Volgens mij heb ik ook nog heel veel op voorraad. (Geen mechanische delen).

Back