DIY Handklap

richard2000

SyBorg
De kick is op de potmeters na zo'n beetje klaar dus zat al wat naar het snare schema van de 909 te kijken en zag dat ik daarvoor eerst wat onderdelen moet bestellen dus dan maar ook even naar de claps kijken en daarin zit de BA662, die is helemaal niet meer te krijgen nieuw dus dan maar iets zelf bedenken daarop.
Omdat ik ook wat meer wilde doen met de KRRR of krakkel of hoe je het ook noemt heb ik het hele circuit zelf bedacht en sja dan wil je het uitproberen ook natuulk.
Dit keer heb ik wit karton gebruikt want dat geeft een frisser geluid :D

attachment.php

Op de scoop zie je de krakkel EG die het VCA aanstuurd, ik kan de freqeuntie, de pulsbreedte, de decay en het aantal kraks instellen, deze instelling klinkt tot nu toe het "best"

Zo klinkt het,
http://soundcloud.com/richard-2000/klap

Als een natte krant dus :D dat zal te maken hebben met het simpele VCA die ik gebruik, voor enkel een noise of sinusje zoals in de kick is die goed maar voor wat complexere klanken voldoet het niet, Roland gebruikt daar die BA662 voor en ik ga dit discreet doen met 3 torren en opamp.

Wordt vervolgt..

Attachments

• clap.jpg
    clap.jpg
    262,4 KB · Bekeken: 170
misschien is het een idee om de 909 snare en clap op één board t doen omdat ze origineel dezelfde noise generator delen en je daardoor het unieke flanger effect kan behouden als je ze tegelijkertijd speelt (vind ik vet :D).

misschien is het een idee om de 909 snare en clap op één board t doen omdat ze origineel dezelfde noise generator delen en je daardoor het unieke flanger effect kan behouden als je ze tegelijkertijd speelt (vind ik vet :D).

+1!

Ah.. we gaan weer lijstjes maken.. :W

1. BoRDeR beats (compleet werkend) :D
2. Barn
3. demian - 2 stuks (alleen pcb)

Ja! Wat gaaf Richard. Hier heb ik lang op gewacht :)
Zodra hij met de juiste componenten wat meer als een 808/909 klinkt, zet ik mezelf direct weer op de lijst! :okdan:

:okdan:

1. BoRDeR beats (compleet werkend)
2. Barn
4. synnys - 2stuks
5. BIAM (liefst snare+clap samen)

2. Barn
4. synnys - 2stuks
6. Catscan (euro rack werkend)

Zijn er meer sound samples?
Update please:)

2. Barn
4. synnys - 2stuks
6. Catscan (euro rack werkend)
7. Vic (Complete kit + onderdelen set extra)

Ik wil graag veel pots zien om lekker je eigen smaak te tweaken en freaken naast de mogelijkheid om een 909cloon klap te zijn.

:biertje:

Back